Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 16 Mac 2016

Isu Hudud - Ini Jawapan Hadi Yg Memalukan Ahli2 PAS.

Fitnah? Bukan. Bukan. Bukan.

Ia disebut sendiri secara jelas oleh Hadi Awang. Dengan rakaman video tau.

Lihat bukti ;



Abaikan bab tajuk. Tajuk tersebut sebenarnya tak mencerminkan content tetapi bau-bau bacang tu ada.

Kata Hadi Awang ialah "Hudud kita fikir kemudian, apa yang dibentangkan di Parlimen bukan untuk melaksanakan hudud.

“Tetapi, hanya untuk tingkatkan lagi kuasa mahkamah syariah. Kerana, kuasa mahkamah syariah lebih rendah dari mahkamah majistret".


(rujuk)

Maksud Hadi Awang mudah. Dalam isu hudud apa yang PAS matlamatkan ialah perkukuhkan institusi perundangan syariah. Selepas perkasakan sistem perundangan mahkamah syariah, baru lah kita fikirkan tentang hudud. Proses ini akan mengambil masa dan perlu dilakukan secara beransur-ansur. Itu juga yang dikatakan oleh Ketua Dewan Ulama PAS, TG Mahfoz Mohammad.

Nampak?

Sekaligus membuktikan bahawa hudud tidak kondusif dilakukan pada masa sekarang. Malahan tidak boleh pun. PAS sendiri pun menyedarinya. Apa yang mereka hajatkan ialah perkasakan institusi mahkamah syariah dengan mengubah beberapa enakmen-enakmen tertentu supaya bidang kuasa mahkamah syariah lebih meluas sekaligus boleh bicarakan lebih banyak jenis jenayah dibawah kawalannya.

Dah faham kan?

Dah tu yang korang bergaduh sesama geng2 pembangkang, bermatian2 bermakian, berperang, berpecah, bermusuh, aib-mengaibkan atas nama Islam dan hudud di pelbagai jenis platform media sosial tu apa cerita?

Sia-sia la kan.

Nampak? Akhirnya Hadi Awang tetap relax-relax berkerjasama dan berkompromi dengan mana-mana parti walaupun parti2 tersebut tak pro kepada pelaksanaan hudud bahkan Hadi sendiri pun tahu untuk hudud kena ubah beberapa perkara yang mana perkara2 tersebut tertakluk dalam perlembagaan negara. Selain itu benda macam neh makan proses. Bukannya macam kau masak mee segera tu.

Kelakar. Kelakar. Kelakar.
Kesian. Kesian. Kesian.

Buta-buta je kena main dengan orang-orang politik la korang neh.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...