Jumaat, 29 Mei 2015

KDN Kantoi Memperbodohkan Diri Sendiri Dan Ini Gambar2 Kem Yang Tahan 1,500 Orang Pelarian Myammar.

Ada dua tajuk.

Pertama. Isu KDN yang menafikan kewujudan kem transit pelarian.

Ini tajuk berita pada 10 Mei 2015.


Nampak kan?

KDN kau nafi kaw2.

Sedikit petikan berita berkaitan ;



Baik punya nafi.

Kita nafikan kewujudan kem transit pelarian di kawasan sempadan. Kita juga nafikan wujudnya kubur-kubur pelarian di kawasan sempadan Malaysia-Thailand okey.

Sebaliknya kita sentiasa menjadi target kepada penyeludupan warga asing melalui sempadan Thailand yang menjadikan Malaysia sebagai negara sasaran (tujuan).

Blbalbalbala.. Alwi berkata kepada pemberita dengan penuh keyakinan.

Dan tup-tup.


Kau biar betul KDN? 

10 Mei kau nafi.
24 Mei kau mengaku pula.

10 Mei ialah tarikh di mana Malaysia baru2 lagi kena bashing angkara bot Rohingya tue.
24 Mei ialah tarikh di mana Malaysia dah tension pasal kena bashing bertubi2 oleh dunia luar. Tak cukup dengan itu, rakyat sendiri pun dok bashing benda sama. Meroyan la kerajaan kau. Walaupun aku tak bashing kerajaan (sebab aku tahu ini kes human trafficking) tapi kerajaan kau memang layak kena bashing sebab penguatkuasaan dan pemantauan yang lemah dan penuh dengan korupsi. Rasakan.

Dah la kantoi menipu.

Lepas tue dorang sebarkan gambar2 kem tue ;



Kayu je. Untuk kurung lebih kurang 1,500 tahanan (anggaran). 

Kau rasa takde akal ke depa untuk lari beramai2?

Apa yang menghalang mereka dari melarikan diri?

Benda neh aku nak sangat tahu sebab yang mengurung mereka bukan rumah besi, rumah batu atau mangga-kunci macam kes human trafficking kat Amerika tue tapi hanya kayu. Yang mana kau sepak2 dua tiga kali aku ingat runtuh semua.

Seriyus aku tak boleh fikir kenapa dorang tak lari.
Kalau perempuan logik akal juga.
Takut sebab jauh ke dalam hutan.
Kalau lelaki aku rasa pelik.
Apatah lagi jumlah tahanan dianggarkan mencecah hingga 1,500 atau lebih.
Itu sebab ada 17 hingga kepada 28 kem.
So kat situ dah nampak betapa ramainya bilangan mereka.

Dan sebenarnya, bukan boleh suka2 guna senjata. Sebab senjata akan keluarkan bunyi. Bila keluarkan bunyi meloncatlah polis hutan yang jaga sempadan. Tapi ye la. Mungkin polis hutan kita ingat orang tengah main game kat tengah2 hutan kot. Jadi kalau pun ada bunyi tak mustahil depa buat derk jerk. **Sangka baik.

Dan jangan abaikan point Zahid bila dia sebut ;

- Usia kem dijangka telah beroperasi hampir 5 tahun.

- Sewaktu kem ditemui, kawasan seperti baru ditinggalkan.

Dah nampak sangat dalang yang sama-sama buat kerja jahat tue tak lain tak bukan. Geng2 polis juga. Memang lahanat. Polis yang pongpang2 ceramah bab jauhi jenayah turut sama melakukan jenayah pula. Tak babi ke kau rasa? KPN sibuk jaga twitter sampai sempadan kena ceroboh 5 tahun buta2 aje kot. Sibuk jaga Najib dan hukum rakyat yang sindir2 Najib. Macam gampang.

Ringkasnya KDN dan PDRM dah kantoi dalam banyak perkara. Asyik2 kantoi. Sejak dari dulu lagi kantoi. Hishammudin yang berjanji nak dedahkan kejahatan peserta BERSIH pada hari RABU sampai bertukar portfolio pun tak berjaya dedah2kan sampai ke la neh.

Zahid yang konon nak perangai PATI dan operasi IC palsu sejak kes pegawai AMBank mati ditembak pun takde apa-apa hasil yang membanggakan KDN.

Sebaliknya Malaysia menjadi syurga penjenayah. Dari orang biasa sampai ke ahli politik. Ini memang negara syurga mereka. Tahniah la ek. Nak buat jenayah lai lai ke Malaysia. PDRM, SPRM, ahli politik semua boleh kasi kawtim. Insya-Allah.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...