Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 8 November 2014

Punca Banjir Kilat Di Cameron Highlands Didedahkan !!

Rupa2nya ini tentang satu konspirasi berskala besar. Hari tue masa aku ulas isu neh kat facebook. Ada la malaon UMNO tak dapat nak terima hakikat. Lepas tue dia campak komen merepek. Oleh kerana komen merepek macam tue memang tak mendapat tempat di ahti aku dan di kalangan mereka2 yang bijaksana di status tersebut maka komen merepek tue syok sendiri je la sorang2.

HAHAHAHAHAHAHA.

Sekarang. Makan diri la geng2 UMNO. Pendedahan ini didedahkan oleh Utusan Malaysia. Bukan akhbar lain kot.

Baca jap ;


Apa yang dilaporkan?

1. Banjir kilat semakin kerap berlaku di Cameron dan keadaannya semakin buruk dari tahun ke tahun.

2. Punca yang menyumbang kepada keadaan tersebut ialah penerokaan tanah secara sah ataupun haram samada bagi tujuan pertanian ataupun pembangunan.

3. Walaupun sesetengah tanah diceroboh secara haram dan ia berlaku secara terang-terangan namun tiada tindakan drastik dari penguatkuasa tempatan bagi mengawal keadaan tersebut. Samada mengambil tindakan, menyiasat ataupun melakukan pemantauan bagi tujuan berhentikan perkara tersebut dari terus berpanjangan.

Antara yang turut dilaporkan oleh Utusan ;



Dan lagi ;


Nampak?

Penduduk telah mengambil tindakan susulan dengan melaporkan hal tersebut kepada pihak penguatkuasa. Namun pihak2 berkenaan buat endah tak endah aje akan aduan dan laporan yang dikemukakan oleh penduduk. 

Kenapa?

Sebab ini bukan skandal kecik2 anak. Ini skandal besar punya.

Contoh. Aku mencuri. Ada orang tahu aku mencuri. Ada bukti, ada saksi. Dia laporkan pada polis. Polis akan mai datang siasat. Sebab dia terima aduan. Ini protokol biasa.

Dalam kes penerokaan haram di Cameron Highlands, kau buat laporan mesti la kau kena bagi bukti tanah mana yang kena ceroboh berserta gambar kan? Then, kau kemukakan bukti kau. Tapi PDRM tak siasat2. Walaupun nak bagi bukti, kenapa?

Nak kata hutan boleh tumbuh balik dalam masa semalaman sebab tue bila polis p siasat depa tak jumpa apa2?

Logik ke?

Tak logik langsung.

Yang terima laporan tak siasat takpe lagi. Boleh jek kita anggap pihak2 tue je yang bermasalah. Sebab menerima suapan. Tapi bagaimana pula dengan pihak2 lain? Bukan pihak berkuasa tempatan aje ada mata kot. Dari sultan sampai ke MB. Masing2 ada mata. Dan masing2 memang jenis bergerak dari satu tempat ke satu tempat. Bukan duduk stastik tak amek tahu apa yang berlaku dalam negeri? Ketua polis Pahang, ketua polis daerah semua ada. Tapi apa yang mereka buat?

Nampak?

Nampakk?

Gila la kau.

Aku rasa UTUSAN lapor sebab dah takde cara lain nak settle secara tertutup. Siapakah dalang disebaliknya sehingga membuatkan mana2 pihak enggan mengambil tindakan tegas? 

Lue fikirlah sendiri ek.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...