Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 5 Oktober 2014

Isu Sampah - Azmin Ali Kena Tibai Kaw2.

2,3 hari neh Azmin jadi bahan troll. Aku tatau la kenapa. Beria2 pula geng2 Azmin dok sebar gambar dia p panjat lori sampah.

Aduhai.

Dah namanya MB. Memang la kerja dia untuk tinjau masalah rakyat. Bila dia buat kerja = maksudnya dia buat kerja.

Bukan bila dia buat kerja = dia berjasa. Ataupun dia sedang berbudi. Buat kebaikan. Itu semua pemahaman yang tak betul. Serong. Terpesong.

Kau ingat kalau takde gaji satusen si Azmin akan buta2 concern masalah rakyat. Tak kan. So itu deal dia. Rakyat bayar dia gaji, dia buat kerja. Oke. Tamat disitu. Istilah pujian, jilatan, bodekan atau sembang lambung angkat Azmin setinggi langit tak perlu la dibuat. Aku sebenarnya bukan bidas Azmin. Tapi aku kritik penyokong2 dia. Pendapat aku, dorang neh la yang berperanan menjatuhkan Azmin kelak. Hajat di ahti konon2 nak sebarkan apa yang si Azmin buat. Alih2 orang yang baca jadi meluat dan menyampah.

Kenapa plak meluat? Sebab over sangat.

Apa salahnya kalau ko lapor macam seorang manusia normal melaporkan sesuatu. Azmin meninjau ke tempat pelupusan sampah haram blabla.. dan blaba... oke. Jika ada apa2 cadangan mohon taip di ruangan komen untuk kebaikan bersama.. 

Ini tidak.

Azmin bagus gila. Baru jadi MB sanggup dia panjat lori sampah. Azmin mulia. Azmin suci. Jilat blabla.. bodek blablabal.. ampu blabla..

FACK! BAPAK GILA MENJILAT KAW2.

Kan menjatuhkan imej Azmin secara tak langsung.

Sudah2 la tue. Amek jalan tengah2 sudah. Boleh melaporkan apa yang dia buat cuma cara laporan tue jangan p tambah elemen bodek yang ketara sangat. 

Malu kot.

KAH KAH KAH 

Antara bahan troll yang tersebar di alam maya ;



Dan aku rasa la. Aku rasa. Dek bodekan melampaui tahap super muntah oleh geng2 Azmin menjadikan orang lain terasa tak pasal2. 

Tengok la ;


Nampak.

Walhal mungkin MB akan meninjau di semua lokasi. Bukan kita tahu sangat jadual kerja dia macam mana. Mungkin hari ini disitu, hari esok di tempat lain dan sebagainya. Tapi dek perangai buruk geng2 Azmin yang menjilat tahap super muntah menyebabkan orang fikir yang MB tak nak concern masalah yang lebih utama lagi.

Apa2 pun aduan ini sangat perlu MB ambil berat.

Lihat gambar2 berkenaan masalah sampah di Selangor ;





Bagi aku ;

1. Azmin tak perlu turun padang di lokasi2 berkenaan pun takpe.

2. Just Azmin alert kat situ ada masalah dan arahkan pihak yang sepatutnya buat kerja untuk turun padang dan selesaikan apa yang patut.

3. Just follow up dan pastikan mereka selesaikan masalah. Jangan bagi mereka makan gaji buta atau tak memainkan peranan yang sewajarnya.

Agak bengong juga kalau masalah2 sampah, penyelenggaraan yang menjadi tanggungjawab PBT tiba2 kau nak letak ke atas bahu Azmin untuk suruh dia turun, tinjau, pantau dan tengok. Apa je ko dapat kalau dia buat macam tue? Still dia kena arahkan pihak bertanggungjawab untuk turun dan selia keadaan.

So. Kita berfikirla dengan berpaksikan kepada dunia realiti. Dia tak boleh buat apa2 pun kalau dia dok melangok kat sana. Tapi jika dia arahkan pihak berkuasa untuk bertindak, itu baru boleh selesaikan masalah.

Harap2 aduan neh sampai ke pengetahuan MB Selangor.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...