Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 19 Oktober 2014

Isu Gambar Intim - Ini Penjelasan Dyana Sofea & Zairil Khir Johari.


Seperti yang kita tahu sejak pagi tadi telah tersebarnya beberapa gambar yang memaparkan aksi seorang wanita yang menyerupai Dyana Sofea dan seorang lelaki yang menyerupai Zairil Khir Johari, ahli parlimen DAP di laman maya yang bermula di facebook sebelum viral di wassap, twitter, blog dan portal2 berita.

Berikut adalah penjelasan mereka ;

1. Zairil berkata penyebaran gambar2 tersebut merupakan amalan politik longkang pada tahap yang sangat melampau (rendah/menjijikkan).

2. Gambar2 yang tersebar kelihatannya seperti diupload oleh account fb milik Zairil namun Zairil enggan mengulas lanjut tentangnya samada ia kerja hacker (penggodam cyber) ataupun account media sosial itu palsu (fake).

3. Zairil menjelaskan dia enggan melayan perkara (penyebaran) tersebut dengan lebih lanjut.

4. Dyana pula memberikan respon bahawa perkara (penyebaran) itu sangat menjijikkan dan seringkali amalan politik longkang digunakan untuk menyerang pembangkang.

5. Dyana beranggapan dia dijadikan sasaran mudah kerana dia seorang wanita. 

6. Dyana juga enggan menghurai perkara ini dengan lebih lanjut dan tidak berminat untuk melayan amalan politik longkang dengan memberikan respon lanjut pada masa2 akan datang.

7. Dyana juga menjelaskan bahawa amalan politik longkang akan terus digunakan untuk menyerang peribadi dan perkara seperti ini tidak berhenti memandangkan ini bukan kali pertama dia diserang dengan menggunakan gambar super impose. (dulu, Dyana dituduh berbikini).

Sumber : http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/10/19/Zairil-Khir-Dyana/

Aku cuma nak sentuh beberapa perkara.

- Cakap tentang serangan peribadi. Ia berlaku dalam mana2 partisan sekali. Tiada yang lebih atau kurang. Semuanya sama aje. 

- Tolong set security pada account facebook masing2.

- Zaman kecanggihan teknologi, komputer sesiapa pun boleh dicerobohi hanya menggunakan medium internet ataupun bila kau hantar pergi repair.

- So jaga2.

Tue je la.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...