Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 30 September 2014

Bukti2 PAS Menuju Kebodohan - Gambar Inside.

Maafla PAS. Maaf ye. Maaf. Bukan aku nak kritik sebarangan. Tapi maaf la ek. Tolong la belajar untuk berlapang dada. Sorry PAS. Korang sendiri yang tunjukkan terang2kan. Jangan marah aku pula.

Kebodohan yang pertama.


Apa neh?

Solidariti.

Berapa ramai yang hadir?

Laa..

Tak meriah ke bang? Kenapa? Sebab orang tak cukup BODOH untuk participate dalam program bodoh neh bang. Maaf bang. Maaf. Jangan marah bang. Bukan suka2 nak kata abang bodoh tapi bang, abang memang bodoh bang.

Saya ada kawan. Nama dia Ali Abdul Jalil. Dia lawan kerajaan dan monarki isu2 rakyat tertindas. Dia lawan sampai 22 hari meringkuk dalam lokap bang. Keluar, masuk, keluar, masuk. Duit jaminan jangan cakap bang. Beribu habis bang. Lawan kerajaan zalim bukan sebab nak mempertahankan jawatan dia bang. Lawan pun bukan sebab dia tidur dalam bilik mesyuarat bang. Lawan sebab dia tahu bagaimana sistem kapitalis yang digunapakai oleh kerajaan kita neh sedang menindas golongan rakyat bang. Buktinya. Bina istana juta2 sana sini rakyat merempat takde rumah abang. Polisi yang tak mesra rakyat sedang memekar di negara ini. Nak beli rumah sikit punya mahal. Spekulasi lagi. Nak hadap riba lagi. Macam2 halangan yang perlu ditempuhi hanya semata2 mahu mendapatkan sebuah rumah yang selesa untuk satu keluarga bang. Bukan semua orang ada peluang untuk jadi ahli majlis atas merit partisan macam PAS abang. Abang2 semua sepatutnya tumpu usaha untuk bantu golongan rakyat tertindas yang ditindas kerana melawan penindasan. Bila abang2 semua bersatu untuk mempertahankan jawatan orang, itu pun dia bukan kena buang pula maka abang2 semua terlihat bodoh di pemikiran saya bang. Maaf bang sebab jadi jujur gila dengan abang2 semua.

Harus abang2 semua ingat. Iszuree tidur dalam bilik mesyuarat. Terbukti bang. Bukan fitnah bukan auta bang. 

Dan harus abang2 semua ingat walaupun Iszuree utarakan point yang betul tentang isu perumahan tapi akhirnya dia tak mengaku dia yang karang ayat tue bang. Dia kata dia cuma baca aje abang oi. Dia nak pertahankan jawatan dia. Abang2 semua pula sepakat nak pertahankan jawatan dia. Penyudahnya sapa nak pertahankan golongan rakyat bang? Abang2 semua berani tulis ayat, karang macam bagus2 tapi takde seorang pun nak berbahas samada point yang dibahaskan dalam muktamar tue betul ataupun fitnah. 

Walaupun kerajaan negeri tampil menafikan perkara tersebut, tapi rakyat juga tak bodoh menelan membuta tuli. Rakyat reti guna internet abang. Pergi check market hartanah. Tengok rumah jenis apa yang sedang banyak dibina kat Penang bang. Kenapa abang2 semua neh slow sangat dalam membela nasib rakyat marhaen. Owhh lupa. Abang2 semua neh hanyala golongan penjual agama. Memang tak la defend rakyat. Maafkan saya bang. Sebab sangka baik pada PAS selama neh.

Kebodohan yang kedua.

Hish hish hish..

Cantik sungguh poster abang2 neh. Cantik sangat bang.

Cuba baca jap aduan rakyat ;


Saya syak la kan. Syak saja. Si Ahmad Dhani tue upahan UMNO bang. Mana boleh dia kritik kepimpinan PAS di Kelantan. Ini mesti fitnah kan abang2 semua. PAS sikit punya bagus mentadbir Kelantan tue. Sebab tue la wakil2 rakyat PAS tak pernah berbahas mengenai masalah2 rakyat di Kelantan. Wakil2 BN pun sama. Depa dok layan isu2 bangang aje untuk menambahkan lagi peratusan kebangangan yang sedia ada.

KAH KAH KAH

Kat Kelantan tue kan. Selalu orang bahas isu kebersihan. Air tercemar. Masalah sampah. Dan masalah balak. 

Wakil2 rakyat pun dah bertukar fungsi menjadi wakil parti.

Rakyat yang bayar mereka gaji. Ya. Mereka bertanding atas tiket partisan. Tapi mereka tak naik dengan undi partisan. Mereka naik dengan undi rakyat. Mereka tak dibayar gaji oleh partisan. Tapi mereka dibayar gaji oleh rakyat. Maksud wakil rakyat ialah mewakili rakyat bukan mewakili partisan meskipun kau bertanding atas tiket partisan.

Pemisahan tugas kena faham betul2.

Bila ko jadi wakil rakyat, rakyat kat kawasan ko ada masalah, bawa isu dia untuk diselesaikan.

Bukannya bila ko jadi wakil rakyat, rakyat ada masalah kat tempat ko, bila rakyat bahas, ko pergi siding parti. Ini salah neh, orang awam kena sabar, anda tak dapat maklumat yang cukup, kami ada banyak tugas penting yang perlu diselesaikan, tolong sabar ya, ini fitnah semua neh, saya hari2 ada lepak kat masjid kenapa tak bincang dan blablablablablablablablablablabalbal dan lancauuu..

Kan rakyat dah marah..

Tak pasal2.

Skop tugas sendiri pun tak jelas. Nama jawatan dah terang2 sebut wakil rakyat. Masalah setempat bila majlis gagal menjalankan tugas dengan betul wakil rakyat kena participate untuk peduli apa yang sedang berlaku.

Participate bukan berada disisi kerajaan negeri ataupun partisan. Participate berada disisi kebenaran dan yang tertindas la. Itu pun parti Islam gagal faham. Lagi mao sembang pasal Islam. Dasar parti penjual agama.

Kbai. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...