Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 26 Januari 2014

Najib Mahu Menteri Jalani Latihan Media Untuk Elak Nampak Bodoh Depan Rakyat.


Ya.

Yang pertama Hasan Malek. Di ikuti dengan Shahidan Kassim. Dan yang ketiga ialah kau wahai Najib Razak. Ketiga2 korang berada di bottom list dalam senarai menteri2 yang suka keluarkan kenyataan membangangkan rakyat.

Hasan Malek dengan ayamnya.

Shahidan Kassim dengan segala bagai terbaiknya.

Ko dengan kangkungnya.

Tahun lepas ketiga2 dari korang ialah mereka yang lead dalam carta pemimpin2 yang suka keluarkan statement ;

Merapu

Bangang

Cakap tanpa fakta dan bukti

Main cakap tanpa memahami situasi

Cakap sebarangan tanpa sedar apa benda yang dicakapkan tue

Setuju sangat latihan media itu perlu terhadap korang2 bahkan terhadap menteri2 yang lain. Terutamanya yang sebut ;

1. Khemah tak sesuai di Malaysia. Kerana iklim. Merujuk kes banjir. Menteri mana tue? Lue fikirlah sendiri ek.

Last2 setelah kita hempuk dorang dengan pelbagai jenis troll baru la mereka terhegeh2 nak upgrade cara mereka buat kerja. Cakap cara baik taknak dengar. Cakap cara elok taknak layak. Dah terkeluar bahasa maki apa semua baru la nak faham. Baru la nak mengkaji apa bagai. Apa benda la menteri2 korang neh.

2. Kalau tak mampu jangan beli rumah. Ini menteri gila mana yang menganggap rumah ialah satu bentuk kemampuan? Rumah ialah satu bentuk keperluan. Ko ada belajar sains tak dulu? Ada di ajarkan kita masa sekolah.

Tempat tinggal = rumah + makanan + pakaian = merupakan keperluan asas seorang manusia.

Bila rakyat kita ada masalah tak boleh beli rumah, itu bermaksud kerajaan gagal menyediakan salah satu dari keperluan asas yang diperlukan oleh manusia kat negara neh. Maksudnya kerajaan la gagal. Rakyat tak mampu beli rumah. Itu merupakan satu masalah. Kerajaan yang amanah dan telus serta berintergriti ialah mereka akan fikir benda neh sebagai salah satu masalah utama mereka. Macam mana kita boleh sediakan polisi win2 situation. Pemaju pun tak rugi, rakyat pun tak terbeban, kerajaan macam kita pun macam kita pun happy. Macam mana ek.

Ini tidak.

Ada ke bagi kenyataan bangang lagi bangsat?

Kalau dah tak mampu beli rumah jangan merungut. Orang takde rumah memang la merungut. Aku nak tengok menteri2 kat negara neh merungut ke tak bila takde rumah sendiri? 

Walaupun zaman Nabi kita tak secanggih zaman sekarang atleast rakyat mereka kalau ada masalah Nabi bantu selesaikan masalah. Cari jalan untuk kurangkan beban. Bukan dok salahkan rakyat aje. Macam mana orang tak sayang.

Zaman sekarang harap aje canggih. Tapi semua dok pentingkan diri sendiri. Kasih sayang sesama manusia tue dah hilang. Dia takde rumah? Padan la muka. Hahahaha. Sapa suruh kerja gaji tak besar. Duit telah menyebabkan kita memilih untuk menjadi pentingkan diri sendiri daripada memilih untuk berkongsi suka duka. Apa la nak jadi dengan kita semua neh. Lebih tepat, apa la nak jadi dengan pemimpin2 negara kita. Satusen tak boleh pakai. Hampeh lagi ada.  

So memang aku setuju sangat menteri2 kat negara neh jalani latihan media. Tapi jangan ko pergi bayar mana2 agensi mahal2 untuk jalani latihan tersebut. Jangan. Kalau ko mahu, aku boleh berikan latihan tue secara percuma aje. Siyes. Calling2 la aku. Macam la korang tak pantau aku pun kan.

Oke, bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...