Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 19 Januari 2014

Melayu UMNO Berdemo, Cina MCA Dan GERAKAN Tepuk Tangan. [Bukti Bergambar}


Mana cina dalam2 BN? Kenapa hanya UMNO aje yang pertahankan PM dari dihina sedemikian rupa? Mana kaum2 lain selain dari orang melayu dan err mamak.

Mana?

Kalau korang nak tahu sebenarnya time orang2 UMNO sibuk berdemo kat Penang tue, cina2 MCA dan GERAKAN semua tengah sibuk tepuk tangan. Lama la juga depa tepuk tangan memandangkan masa yang diambil untuk berdemo tue agak panjang. Bermula pagi. Berakhir dekat2 petang. Mahu lebam tangan masing2 sebab tepuk non stop kan.

Sesi interview aku dengan salah seorang cina MCA yang namanya enggan dirahsiakan.

Aku : Neh nama sapa neh?

CSL : Chua Soi Lek.

Aku : Neh saya nak interview sikit boleh tak?

CSL : Boleh. Tapi kalau boleh tolong suapkan saya minum sekali. Haus neh.

Aku : Err you tak boleh suap sendiri. Kan ada tangan tue?

CSL : Memang la boleh. Tapi masalahnya sekarang, melayu2 sedang berdemo. Saya cina. Saya kena tepuk tangan.

Aku : Owhhhh okey2.. nah minum neh dulu.... oke neh saya nak tanya neh. Sejak2 bila agaknya cina mula tepuk tangan bila melayu berdemo? Apakah ini menjadi satu upacara wajib untuk cina2 tepuk tangan setiap kali melayu berdemo di negara neh dan apakah pandangan anda sebagai orang cina yang perlu berkorban masa dan tenaga untuk bertepuk tangan secara berterusan setiap kali melayu berdemo? Tidak kah ini menganggu tugas harian anda? Bayangkan time anda kerja, tiba2 kena stop untuk tepuk tangan semata2 ada melayu berdemo. Bagaimana anda menghadapi cabaran ini?

CSL : Sejarah kami mula bertepuk tangan ini bermula bilamana wujudnya sebilangan melayu2 yang tolol yang tak boleh terima fakta. Mereka ini telah menyebarkan satu sentimen bahawa setiap kali melayu2 berdemo, cina2 pasti akan tepuk tangan. Dek kerana sentimen itulah makanya selepas itu cina2 terpaksa tepuk tangan setiap kali melayu berdemo. Ya, ia memang mengacau tugas harian saya. Contohnya sekarang neh. Saya terpaksa bertepuk bertepuk bertepuk tangan sepanjang mereka berdemo supaya sentimen cina tepuk tangan, melayu berdemo itu dapat diteruskan dari masa2 yang akan datang. Bagi saya ini memang satu cabaran yang berat ye. Lebih2 lagi kalau kawasan perumahan kami tue semua nya majoritinya orang cina. Ini kerana kami akan mengeluarkan satu bunyi tepukan yang sangat kuat kerana perlu bertepuk tangan secara berjemaah.... ini menyebabkan pihak2 yang nak solat ke (melayu) yang nak rehat ke (india) yang nak makan ke (kaum2 lain) akan rasa terkacau jiwa mereka kerana bunyi tepukan tadi nya itu.. bagi saya ini memang satu cabaran yang berat la. Yang perlu dipikul oleh kaum cina di negara neh. Tetapi saya pastikanla.. kami akan sentiasa bersemangat waja dalam meneruskan misi tepuk tangan ini.. 

Begitulah antara salah seorang cina MCA yang aku sempat interview semalam. Cina GERAKAN yang ditemui juga memberikan respon yang lebih kurang serupa.. tak jauh dari lokasi demo, cina ini secara konsisten duduk bersila dan tepuk tangan. 

Bila aku menghampiri dia, dia memperkenalkan nama nya sebagai Koh Tsu Koon. Namanya juga enggan dirahsiakan.

Aku : Err encik Koh Tsu Koon.. sejak bila mula bertepuk tangan neh?

KSK : Sejak start ada pendemo pertama muncul di lokasi demo saya dah start tepuk tangan..

Aku : Apakah persediaan yang diperlukan sebelum upacara tepuk tangan ini dimulakan?

KSK :  Saya akan sapu lotion. Dan malam sebelum demo tue saya akan rehatkan tangan saya dari sebarang aktiviti2 terutamanya yang berat2 supaya tangan saya mampu bertepuk dalam jangka masa yang panjang. Umum tahu yang demo2 ini selalunya melibatkan masa 3,4 jam ya. Jadi persediaan dari segi mental dan fizikal itu sangat2 diperlukan.

Aku : Agak2nya encik KSK la kan, apakah ada harapan untuk bangsa2 lain seperti Indonesian, Bangladesh, Nepalese bakal mengambil alih kerja2 tepuk tangan dari kaum cina ini suatu hari nanti?

KSK : Ya.. ya.. saya akui ada kemungkinan itu. Babak2 ke arah itu dah mula terbayang2 di dalam minda saya. Tetapi saya akan tetap mempertahankan budaya tepuk tangan neh ekslusif untuk kaum cina saja. Saya akan pertahankan hingga ke titisan darah terakhir saya. Takan saya biar mana2 bangsa luar merampas upacara tepuk tangan neh.. harap2 melayu UMNO terus konsisten menyokong kami kaum cina tepuk tangan setiap kali MELAYU UMNO berdemo. Begitulah hendaknya.. 

Aku : Terima kasih di atas masa anda yang diluangkan untuk sesi temubual neh. Teruskan la tepuk tangan dengan jaya nya ye encik Koh Tsu Koon..

Mereka bertepuk2 tangan.. 

Rupa2nya MELAYU UMNO juga bangang.. mereka sorang2 pertahankan PM.. bangsa2 lain haram nak heran.. 

Terngiang2 dalam kepala otak aku.

Cina tepuk tangan. Apa nak jadi dengan bangsa melayu? Begitu mudah diperkotak-katikkan oleh bangsa lain. Mereka neh nak jadikan negara huru hara ke? Berdemo sana sini. Merugikan peniaga. Buat jalan jam. Menyusahkan kerja polis nak kawal lalu lintas. Mana ada demo yang aman kata KPN dulu2. Dah la berdemo entah ada permit entahkan takde. Tatau ke hukum berdemo tue haram. Darah masing2 halal. Menjatuhkan pemimpin itu berdosa besar. Berapa juta la peniaga rugi dalam demo semalam. Dan jangan2 ada bom dan senjata tak. 

Hish hish hishhhhh

Ayat sapa la tueeeeeeeeeee.. 

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...