Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 29 Jun 2013

Wartawan Utusan Di Buli DAP.

Aduh.

Kesian la pula baca kisah wartawan Utusan sorang neh.  Kena buli dengan DAP tak pasal2. Sampai dia protes depan2 dewan persidangan meluahkan rasa terluka kerana telah dipinggirkan oleh DAP ..

Lihat gambar protes kat bawah neh hah ;





Menurut Malaysiakini ;

1. Wartawan Utusan neh nama dia Mohd Firdaus Ismail, 27 tahun.

2. Dia dihalang dari memasuki bangunan DUN untuk membuat liputan hanya kerana dia datang daripada UTUSAN.

3. Lalu untuk menunjukkan rasa tak puas ahti, dia pun buat protes depan2.

4. Then ramai la yang memperkecilkan dan memperlekehkan tindakan dia sambil2 cakap memang patut pun dia dihalang dari memasuki dewan untuk membuat liputan..

Noo..

Korang terlalu bersangka negatif dengan wartawan muda neh. Cuba tengok dari sisi positif sket. Sedar atau tidak, ko perasan tak yang wartawan utusan neh dah terserap dengan propaganda kita dan pembangkang selama neh?

Flashmob sorang2?
Protes dengan berani?
Melawan dengan berani akan penindasan yang dia rasakan?

Ini semua ciri2 yang kita sentiasa terapkan kepada rakyat jelata agar bangkit melawan sesuatu jika rasa kita tertindas dan teraniaya sorang2.

Sikap yang ditonjolkan oleh wartawan utusan neh membuktikan sedikit sebanyak dia dah terpengaruh dengan corak dan cara kita melawan penipuan BN.

Bagus.

Tepuk tangan untuk dia. Walaupun tiada sesiapa yang bergaduh disini tetapi kita tepuk tangan untuk dia kerana dia berani suarakan sesuatu dan berani melawan.

Tahniah.

Aku sokong dia. Aku sokong tindakan dan attitude dia. At least dia mula sedar bahawa walaupun dia bersendirian, jika dia berusaha untuk melawan itu lebih baik dari dibiarkan ditindas secara berterusan. Bukan sokong dia kerana dia UTUSAN. Utusan boleh blah.

KAH KAH KAH

Disebabkan protes tersebut, ahli DAP datang berunding dan terpaksa memperjelaskan suasana. Dan2 DAP kata itu merupakan satu salah faham. Taktik dan rentak ahli politik neh kita dah masak sangat. Be it PR dan BN, kalau dah namanya ahli politik, maka sentiasa la ingat mereka ialah ahli politik. Jangan anggap mereka Nabi pula.

Keh keh keh.

Apa pun tahniah la sebab akhirnya dapat memasuki persidangan DUN untuk membuat liputan perjalanan sidang pada sesi akan datang. DAP pun takut protes. BN pun takut protes. Jadi takde sebab untuk rakyat hentikan protes. PROTES tetap PROTES.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...