Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 25 Jun 2013

Adam Adli Kena Ejek Dengan Bloggers Umno Sebab Di Marah Polis..


Itupun korang nak ejek dia?

Kemain lagi aku baca komen2 kat youtube tue. Sakit ahti pun ada. Menyampah lagi la ada.  

Kalau diberikan peluang untuk berjumpa sorang2 yang main letak komen sesedap rasa tue nak jek aku tanya..

SEUMUR HIDUP KO, KO TAK PERNAH KENA MARAH?

Aku tatau la. Wujud ke tak wujud manusia yang tak pernah kena marah dengan orang neh. Tapi aku sendiri ialah manusia yang asyik kena marah je. Dengan pelbagai lapisan dan golongan masyarakat. Tak payah pergi jauh la. Korang buka blog neh nanti ada la komen2 yang marah aku. Yang memaki lagi bersepah. Lepas tue kat twitter dan facebook aku. Lagi bersepah2. Berderet jek komen2 yang marah aku. Kat inbox? Jangan sebut. Dulu satu hari mesti ada jek inbox yang masuk.

Oit pukimak. Oi anak haram. Oi setan. Oi sesat.

Sekarang dah berkurangan. Tapi tak terhenti. Kadang aku pelik dengan orang2 macam neh. Nak kata aku maki ko pun tidak. Tapi aku tetap kena maki dan tetap mendapat layanan yang negatif. Instead of menulis hujah dan terangkan elok2 kat mana kesalahan aku, mereka lebih suka memilih kaedah memaki hamun.

So redha je la.

Berbalik kepada kes Adam Adli. Sebenarnya video kat bawah neh membuktikan satu perkara kepada kita. Video ini membuktikan yang Adam Adli dan rakan2 lain sebenarnya tidak menganjurkan kekerasan. Mereka mahukan perdamaian dan berhimpun cara baik.

Bagi yang tidak tahu apa yang berlaku, kenapa tiba2 perhimpunan aman menjadi tidak aman.. ini mungkin memberikan sedikit pencerahan kepada korang ;

Sedih terpaksa pulang ke Kelantan ketika sahabat lain dipenjara.

Gua melihat sendiri bagaimana Syauqie APBM merempuh 'polis tanpa uniform' yang sedang mengasari aktivis wanita cina. Kemudian menyebabkan dia dibelasah teruk oleh polis uniform.

Gua melihat polis uniform menumbangkan Safwan. Safwan tidak melawan dan sedia ditangkap. Tetapi, jurukamera tiba2 ambil peluang membelasah, atas nama polis, menyebabkan gua terpaksa melawan.

Hancur kamera tu akibat ditarik aktivis. Sedangkan pelakunya lari ke belakang dengan perlindungan polis uniform.

Aktivis Royalti, Mohd Adnan juga luka di kelapa akibat diserang jurukamera secara tiba2. Semuanya mendapat perlindungan polis uniform.

Ini adalah permulaan. Fahaman aktivis hidup dengan darah dan peluh. Fahaman politikus hidup dengan air liur dan pakaian.

Aduka Taruna.

Ada, ada yang beranggapan bahawanya, anak muda ini melakukan serangan dan provokasi terhadap polis dengan lakukan rempuhan. Situasi yang sebenarnya berbeza dari itu. Mereka dah diberikan persetujuan oleh PDRM bahawa 10 orang dari mereka akan diberikan peluang untuk memasuki parlimen bagi menghantar memorandum.

Tetapi setelah lama menunggu, apa2 pun tak berlaku. Berjam2 menunggu dan menunggu, dan menunggu. 

Jadi mereka amek keputusan untuk deal semula dengan polis. Minta buka laluan la. Berunding baik2 dengan polis. Tetapi respon balas yang diterima amatlah mendukacitakan. Tiba2 mereka pula kena tahan. Dan kalau tiba2 ada yang kena tahan [barisan depan] barisan belakang yang tatau apa2 mestilah akan bekap member2 dia kan?

Maka, itulah yang berlaku. 

Rujuk sini untuk penjelasan menyeluruh ==> http://sozcyili.blogspot.com/2013/06/penjelasan-kenapa-protes-depan-parlimen.html

So bila Adam Adli kena marah, macam dalam video kat bawah neh, bukannya korang patut ejek2 dia. Sepatutnya korang boleh tengok betapa dia berusaha untuk memikul tanggungjawab sebab suasana dah bertukar kecoh. 

Patut korang nampak sisi positif. Bagus budak neh. Ada usaha untuk bertanggungjawab bila serah diri kepada PDRM dan ada usaha untuk tenangkan suasana yang kecoh. Ini korang ejek2 dia? Memang problem ah mentaliti korang. Problem oke. Problem.

Bai.  

 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...