Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 14 Mei 2013

Lucut Kerakyatan Peserta Protes Yang Protes Di Luar Negara.

Apa jadah nak main2 lucut kewarganegaraan orang neh? Semalam ada usul bodoh yang ingin dibawa masuk ke parlimen. Lucutkan kewarganegaraan DSAI. Rujuk sini 

Sekarang sibuk bagi idea nak lucutkan kewarganegaraan peserta2 yang protes di luar negara pula. Kepala bana apa kejam sangat neh?

Tue ah. Aku ada borak2 dengan member. Aku cakap kalau la BN diberikan mandat sekali lagi untuk mentadbir negara, mampuih kita semua beb. Mao ke dalam. Mao kena kuku besi masing2. Lebih teruk dari sebelum nya. Tak boleh bersuara seperti dulu2 lagi. Sekatan akan diperhebatkan. Kecaman akan diperluaskan. Lebih teruk, diskrimininasi dan penindasan akan semakin teruk.

Terbukti. Ada cadangan tidak masuk akal kat dalam paper neh ;

 
Ahh gile. Utusan je saja je kan nak tekan2 orang? 

Dengar citer ada yang sampai kena buang kerja? Betul ke? Aku tak caya sangat. Benda dari UMNO yang dok sebar2kan neh. Takan pihak Singapore sibuk nak masuk campur urusan politik Malaysia kan? 

Jangan2 saja perbesarkan cerita untuk takut2kan orang. Pun boleh jadi juga.

Apa pun cadangan lucut kewarganegaraan rakyat Malaysia yang berdemo di luar negara patut ditolak 100%. Instead of sibuk nak provoke, ko patut memahami tujuan demo. Provokasi2 macam neh takan settle down kan masalah kita. Sebaliknya mengheret kita ke dalam permasalahan yang lain pula. 

Kemon ahh.

Bercakap pasal memburukkan nama negara, itu sebenarnya korang yang melebih2. Malaysia je ke berdemo? Wehhhhh.. ramai rakyat di mana2 negara turut berdemo di mana2, pada setiap masa berdasarkan tujuan dan keperluan yang berbeza2 wehhhh.

Nama Malaysia tak busuk.
Nama BN mungkin la terjejas. Plus SPR. Sebab babitkan isu PRU yang menyebabkan depa protes neh hah.

Nama BN dan SPR yang terjejas, apa kena mengena nak lucutkan kewarganegaraan Malaysia plak. 

BN = SPR = Malaysia = satu entiti ka ?

Patut BN dan SPR berlapang dada ma. Cermin dan nilai diri. Terima kritikan tersebut dengan minda yang positif. Cuba selidik apa2 yang salah dan repair. Jangan asyik nafi dan menolak je setiap masa. Lebih teruk, menfitnah untuk melepaskan rasa bengang sebab dikritik. Ini patut ke?

Tak patut.

Sudah sampai masanya Najib dan SPR pergi jumpa pakar kaunseling. Duduk bertenang. Bagitau semua masalah yang dihadapi dan panggil mereka2 yang bengkek dengan Najib dan SPR, untuk stori bahagian depa plak. Then pakar akan huraikan apakah langkah2 yang patut dibuat. Nampak macam idea neh kelakar2 kan? Tapi ini je penyelesaian terbaik memandangkan Najib dan SPR berdegil takan terima nasihat, dan peserta2 protes plak tegar nak tegakkan keadilan, maka kita gunakan orang tengah untuk selesaikan masalah berbangkit. Berani tak?

Hehe. 

Pakar kaunseling harap2 dapat menasihati Najib dan SPR untuk buka satu badan siasatan BEBAS, yang bertanggungjawab menyiasat semua permasalahan dan tatakerja yang salah time PRU masa tue le. Dan keputusan yang dia buat, insya-Allah kita terima samada menang ataupun kalah. Janji TELUS dan BEBAS dari sebarang pengaruh POLITIK. Oke tak?

Bai. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...