Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 28 Mac 2013

Gadis Report Polis Angkara Bloggers dan Penyokong PR..

Cuba baca dulu ;

"Saya malu gambar saya terpapar disana sini macam saya tak ada harga diri", ujar gadis berkenaan yang sedih dengan apa yang menimpanya.

Gadis berkenaan telah memohon dan merayu kepada orang ramai agar tidak lagi mengambil kesempatan dengan menggunakan wajah beliau untuk kepentingan politik.

Wajah gadis berkenaan tersebar sebaik Saifudin Nasution dari PKR membuat pengakuan telahpun melihat video lucah yang dikatakan mirip Nurul Izzah Anwar yang kononnya akan dimainkan oleh blogger-blogger dan cybertroopers dari UMNO.

Menurut gadis berkenaan, ada pihak telah memuat turun gambarnya tanpa kebenaran dari laman sosial MySpace dan kemudiannya telah membuat superimpose agar kelihatan seperti Nurul Izzah Anwar.

Wanita berkenaan yang sedih dengan apa yang menimpanya pada petang ini memaklumkan bahawa dia amat malu apabila terdapatnya blog-blog yang memuatnaik gambarnya. Malah lebih teruk lagi, dari blog penyokong Pakatan Rakyat menuduh beliaulah pelakon kepada video lucah berkenaan.

Blog berkenaan menulis..."Wanita yang melakonkan wataknya dalam video tersebut sudah didedahkan. Tidak dapat dipastikan namanya. Tetapi wajahnya sudah didedahkan di media internet."

Ekoran dari itu, gadis berkenaan hari ini telah membuat laporan polis kerana telah dikaitkan sebagai pelakon kepada video lucah yang dikatakan mirip Nurul Izzah Anwar.


Sumber : http://paperwaris.blogspot.com/2013/03/pelakon-aksi-lucah-izzah-gadis-akan.html

Setelah aku godek2, aku rasa gambar yang dimaksudkan ialah gambar di bawah ini ;

Wajah gadis tersebut adalah dalam kotak biru. Ia telah di cover oleh blogger UMNO, Dr Novandri. Thanks. Bagi aku itu tindakan yang betul untuk sekat penyebaran gambar gadis yang tak bersalah itu. Jangan kita kaitkan sesiapa yang tiada kaitan disini..

Aku rasa citer dia macam neh. Maybe gadis tersebut tak mendapat keseluruhan input, tue yang dia salah sangka. Rilex dulu. Apa kata amek masa fahami kronologi kes then baru buat telahan.. oke.

1. Admin PR mainkan gambar gadis tue as super impose bukan sebab nak malukan gadis tersebut. Just nak bagitau punca / sumber dari mana bloggers umno amek dan doctored kan benda tu.

2. Buka link neh. Antara beratus2 link yang sebarkan gambar photoshop Nurul Izzah yang tak bertudung..

http://medan-info-kita.blogspot.com/2012/05/jangan-lepaskan-peluang-malam-ini.html

Paling penting tengok tahun. Nampak tak tahun 2012?

So apa yang admin PR buat ialah mereka cari source kepada pemilik gambar asal. Then dah jumpa. Rupanya ia dimiliki oleh gadis tersebut.. then admin pr pun tunjukkan bagaimana super impose itu dilakukan..

Jadi kat sini, yang super impose tu bloggers umno. Bukan bloggers or penyokong2 pr. So kalau nak report polis, report ah polis terhadap bloggers umno. Check google. Cari gambar nurul izzah yang disuperimpose. Nanti keluarla dalam 6 pages semua nya dari blog umno.

Ini bukti kalau malas nak buat step by step. Klik je link tu.

So sekarang neh bloggers umno boleh plak dengan tak memalu nya cakap pr tak beradap. First, yang korang pergi super impose tu buat apa? Pergi cilok gambar orang lain, edit dan letak muka nurul izzah, dah kenapa?

Tindakan penyokong PR ialah betulkan balik benda yang korang edit, adakah menerangkan hal sebenar merupakan satu kesalahan pula?

Mungkin ada yang tersalah sangka. Dorang ingat eh ini rupanya pelakon seks.. yang tue salah la. Kalau ada yang beranggapan begitu aku pun tak sokong le. Jangan tuduh2 dan kaitkan orang yang tak bersalah.. 

Apa pun aku tengok seme dah pakat2 padam gambar tersebut. Baguslah. Dan kepada gadis tersebut mohon jangan masuk ke dalam perangkap umno. Aku tak suruh ko anggap kami baik,umno jahat. Just minta ko fahamkan keseluruhan cerita sebenar sebelum simpulkan sesuatu. Itu je la. Bai. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...