Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 23 Februari 2013

Wajah Wartawan Utusan Dan Video TGNA Berkenaan Isu Penerima BR1M Binatang.

Boleh pula benda neh masuk tv3. Aku nampak bloggers umno update. Macam budak2. Actually takde nilai berita. Kalau dirujuk dalam petikan berita utusan itu sendiri jelas menunjukkan bahawa ;

1. Utusan yang secara overly membinatangkan/menghaiwankan penerima BRIM, bukan TGNA.

2. Utusan yang melebih2 mengatakan orang menghina walhal jelas lagi terang TGNA
sedang bercerita pasal benda lain. Pasal raih sokongan.

Macam mana isu penghinaan BRIM dan bantuan ini boleh timbul? Aku tak sure. Tapi macam biasalah kalau si pelapornya utusan. Mereka suka buat citer dongeng. Nak hebah fakta takde, so better buat citer dongeng. Citer dongeng neh bleh laku sebab sudah tentu la orang2 PR tidak akan biarkan UTUSAN menulis sesuka ahti.

Dari situ nama UTUSAN akan disebut2. Jadi UTUSAN tetap diperkatakan dan orang sedar owhh wujud lagi paper neh. Ini saja la cara UTUSAN untuk terus bernafas...

Wartawan yang dimaksudkan.


Kita harap tuan punya badan boleh dedahkan rakaman penuh. Dan berila penilaian adil tanpa melibatkan sentimen kepartian kat situ. Cukup2 la dengan suasana politik kita yang penuh fitnah. Usah ditambah lagi.

Dan video yang dimaksudkan. Sila tonton ;

 

Pendapat aku ; 

1. Aku tak dengar apa2 soalan yang bertanya pasal BRIM. 

2. Yang aku dengar TGNA sedang mengulas sesuatu. 

3. TGNA mengulas bahawa kita kena bagi ilmu, bukan duit.

4. Kemungkinan besar ini semua ada kaitan dengan jalan meraih sokongan/undian. Bagi ayam dedak, dia datang then ayam makan banyak2, time sembelih sedap la sebab gemok. Bagi duit, dia datang ceramah then kena la dengar kempen BN. Ini kot pendapat yang ingin dinyatakan oleh TGNA.

5. Jadi TGNA berpendapat cara terbaik beri ilmu, bukan beri duit / jaja duit untuk raih undi.

6. Jadi ungkapan ayam apa seme tue wujudla..

Tak dinafikan BN bagi BRIM sebab nak raih undi. Tapi kan, pendapat ikhlas aku, tanpa BRIM, BN masih lagi perasan BAGUS. Kewujudan BRIM dan pelbagai bantuan apa jadah antara logik tak logik, antara sampai tak sampai, bukti kerajaan BN terasa goyah sampai mereka perlu lakukan macam2 cara untuk tawan dan tambat ahti pengundi2 kembali.

Jadi aku berpendapat tiada isu langsung kewujudan BRIM tue. BN bagi, kita amek saja. Dia nak raih undi ke apa ke itu dia punya pasal. Yang memangkah tangan kita, yang berfikir akal kita, so gunakan ia sebaik2nya. BN bebas berkempen ikut cara mana pun [asal ikut peraturan], dan kita juga bebas mengundi sesiapa sekalipun, so tiada isu langsung.  

Bercakap pasal pemberian duit untuk raih sokongan neh. Pandangan berikan ILMU aku setuju sangat. Harap2 manifesto PR menekankan konsep beri ILMU bukan beri wang oke. Bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...