Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 3 April 2012

Gambar Adam Adli ditumbuk!

Kena tumbuk?

Apahal?






Okey. Isunya pasal flat kerinchi tue. Aku pun mamai der dalam isu neh. Confuse tahu tak confuse? Aku tanya orang tapi jawapan seme pakat2 berbeza.

Ada yang cakap perobohan flat kerinchi tue okey sebab nak buat pembangunan. Penduduk dapat pampasan rumah dan wang ketika disuruh berpindah.

Dan

Ada pula yang jawab okey kepala hotak hang. Apa pun tak dapat. Di halau lepas tue kena keluar duit untuk rumah baru. Logik lah sikit penempatan baru jauh dari tempat kerja apa seme. Dan penambahan kos lagi dan etc2 lah. Dan mereka neh dibantu oleh nurul izzah.

Pendek kata, aku suspect penduduk2 kat situ pun sebenarnya dah berpecah kepada beberapa kelompok. Maybe ada yang sokong dan maybe ada yang tidak sokong. So bila penduduk di sana dah rata2 berpecah dan tidak sehaluan, kita nak main masuk terjah pun tak boleh kan? Sepatutnya kasi dorang sehaluan dulu. Apahal ko setuju? Apahal ko tak setuju? Tarik keluar seme point dan cari titik permasalahan. Ini cara aku selesaikan masalah lah kan. Lain orang aku taktau.

So senang cakap, dalam isu neh aku tidak mahu membela sesiapa. Sebab tak jelas pun dengan situasi sebenar. Kerja2 perobohan juga berjaya dirakamkan oleh admin jkk. Sila rujuk video dan gambar2 kat bawah neh.

 

Neh pula gambar2 yang admin JKK sempat rakam ;







Yang neh pemilik kedai ada report kat admin JKKK bahawa dia dan bersama 8 pemilik kedai lain dihalau tanpa dibayar sebarang pampasan. Peh. Itu tak patut berlaku der.

Terbaru mengenai adam adli yang dipetik dari mkini ialah ;


Rundingan 34 penduduk pangsapuri PKNS Kampung Kerinchi dekat Kuala Lumpur bersama pihak berkuasa tempatan (PBT) yang mahu merobohkan kediaman mereka pagi ini dicemari oleh insiden aktivis pelajar, Adam Adli ditumbuk.

Menurut saksi kejadian, Adam Adli Abd Halim kelihatan ditumbuk ketika menuruni pangsapuri empat tingkat itu oleh lelaki, dipercayai penduduk setempat.

Adam yang hadir bersama seorang lagi aktivis pelajar Ekhsan Bukhari kelihatan mengalami kecederaan di bahagian bibir dan mata.

Adam ketika dihubungi Malaysiakini mengesahkan dikasari dan mengalami kecederaan yang kini sedang membuat laporan polis di Balai Polis Jalan Pantai Baharu.

Sumber rujuk sini. Live dari admin JKKK.

Dan satu lagi sumber gambar dari edyes SAMM. Klik sini.

Ameno : Orang runding guna bahasa depa guna tangan.. dasat tul.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...