Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 1 April 2012

Farahhana, ko yakin ke DSAI ada hubungan sulit dengan bini orang?

Ini pandangan aku. Kalau ko tak yakin benda tue benar dan betul ko takan amek port. Tapi bila ko dah amek port tue maksudnya ko percaya tuduhan tue ada. Dan bila ko dah memilih untuk percaya tuduhan tersebut, itu bermakna ko pun individu yang turut sama menuduh kan?

Bagi aku, ko neh main cakap je kan? At least tengok lah kiri kanan atas bawah nak buat statement apa pun. Aku bukan nak bekap dsai ka azmin dalam isu neh. Sebab pemikiran aku mudah je dalam kes neh. Kalau ko ada bukti then ko pergi report kat pejabat agama dan mahkamah syariah.

Ko cakap lah yang dsai tue ada hubungan sulit dengan sekian2 dan mohon di ambil tindakan. Ada dua sebab ;

1. Sebab dia orang islam. So menjalin hubungan dengan isteri orang hukum dia berdosa.

2. Sebab dia pemimpin. Pemimpin yang ada moral yang teruk tidak layak di angkat sebagai pemimpin.

Simple. Kalau ada bukti then ko pergi buat pertuduhan, kes dan sebagainya. Ko cakap pongpang2 dalam paper tv dan seme tue apa jek yang ko dapat? Mungkin ada yang sokong ko. Mungkin ada yang keji ko. Tapi sokong dan keji ka apa ka tidak akan menyelesaikan apa2 masalah pun.

Akhirnya benda neh akan berulang setiap kali pru sehingga orang rasa semak. Kalau benda tue betul pun orang rasa semak. Kalau benda tue tak betul pun lagi lah orang rasa semak. Asyik2 dok cakap dia ada hubungan dengan bini orang. Asyik2 dok pongpang isu sama selama bertahun2. Ingat orang tak reti jemu ka? 

Kalau ko dihadapkan dengan makanan yang sama setiap hari untuk setiap waktu ko pun reti nak complain bagai, apatah lagi rakyat yang setiap kali nak dekat pru, ada jek kisah dsai main dengan bini orang lah, main dengan anak orang lain, main dengan pelacur lah, main dengan office boy lah, main dengan itu neh lah. Sampai bila kisah dsai main itu dan main ini harus dijaja dalam setiap kempen2 pru bien? 

Hello, kalau ada bukti, then dakwa. Jangan lah asyik2 cakap tapi dakwa nya tak pernah. Aku pun boleh cakap najib ada affair dengan orang tue orang neh tapi bukti? Mana ada. Cakap kan zaman neh laku sangat. Cakap je apa2 yang ko nak cakap selagi boleh cakap. Agak2 nak mampos mengucap lah pula. Simple.

Jadi orang gunakanlah akal yang telah dikurniakan. Aku dah banyak kali cakap. Ada bukti then ko bagi. Bukan kat aku or mana2 blog dan rakyat malaysia. Sebaliknya bagi pada pihak yang boleh dakwa dsai atas isu tersebut. Isu neh perlu penutup. Selagi mana ko jaja isu2 macam neh, selagi itulah umno dan bien akan menjadi kebencian orang. Aku tak tipu der. Lue fikirlah sendiri.

Kenyataan farahhana kat bawah neh. Dipetik dari utusan malaysia.



Ameno : Dengan haiwan takdak ka?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...