Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 16 November 2011

Isu NFC : Muhyiddin Yasin cakap Shahrizat takde kaitan.

Semalam sapa tengok tv3 buletin utama? Kat dalam berita semalam TPM ada cakap isu NFC. Dia pongpang cakap isu neh takde kaitan dengan shahrizat. Projek lembu rm250juta tue sebenarnya urusan suami shahrizat. Shahrizat takde kaitan dalam isu neh. Lebih kurang begitulah yang dia nak kita fahamkan. Ayat dia dan ayat pengacara tv3 bila digabungkan akan membawa tafsiran sebagaimana yang aku dah tulis di atas neh. 

Okey. Aku dah tahu dia bodohpiang. Takpayah nasihatkan aku soh cakap bebaik pasal dia menteri. Aku pun nak juga cakap bebaik dengan dia. Tapi masalahnya dah dia memang bodohpiang. Bodoh kalau nak belajar takpe. Neh tidak, dah larh bodoh, berlagak pula tue. Lepas tue kaki putar belit. Then melindungi penyelewengan. 

So apsal nak bersabar dengan sikap menteri pula? Dia dah menyusahkan kita. Dia dah membela penyelewengan. Dia dah bersubahat menutup kepincangan NFC. Boleh jadi dia segeng yang mengyonglap duit rakyat so nak soh hormat lagi? Pergi mampos larh weh. Sabar pun ada had. Nak sabar sampai biarkan kepala sendiri di pijak? Aku tak sanggup. Lue biar kepala lue je kena pijak. Jangan babitkan kepala orang lain. Senang citer. 

Neh, aku nak balas jawapan tpm bodohpiang neh. Cuba tengok bawah neh ;





Antara pengarah syarikat yang urus projek lembu. Nama laki dan anak beranak dia. Bukan nama laki aku or anak2 aku. Tapi laki si shahrizat. Tapi wahhhh... mereka kata bukan salah shahrizat sebab tiada nama dia dalam neh.. wahhhhh.... alasan macam tue pun boleh?

Sanggup tpm pergi sejauh neh untuk bekap shahrizat. Ada skandal ka? Ka sama2 dah songlap duit? Aku cover ko, ko cover aku? Gitu larh neh? Masih ingat kes ariffahmi? Isu menantu tgna? Ariffahmi memang berkelayakkan duduk jawatan tue. Tapi dia dipaksa untuk berhenti oleh ramai orang termasuk aku sendiri sebab nak melindungi nama baik tuk guru. 

Aku percaya arif lebih baik bekerja di tempat lain sebab dia ada bakat + ilmu so kat mana2 pun dia pergi dia boleh hidup. Selagi dia jadi CEO PMBK sementara tgna ialah MB kelantan, selagi itulah dia hanya akan menyusahkan tuk guru. Orang tak kata kat dia tapi orang akan mengata tuk guru. Sedikit sebanyak orang akan benci pada ariffahmi sebab sanggup membiarkan bapa mentua diumpat orang. So, lebih baik dia berundur walaupun siasatan SPRM tidak menemui apa2 penyelewengan yang dilakukan oleh ariffahmi.

Dan akhirnya dia undur diri. Good. Jadi umno takde modal nak balon tgna. Sebaliknya selepas setahun berlalu umno sendiri melakukan perkara yang lebih dasat dari itu. Dan apa yang maha dasat ia melibatkan vvip dalam umno sendiri.  Dan bertambah2 dasat ia adalah penyelewengan. Kuasa dan duit. Bukan macam ariffahmi. At least arif layak. Tapi shahrizat dan family serta anak beranak dia tak layak. Itu satu lagi argument penting disini.

VVIP yang terlibat ialah paklah, kj, muhyiddin, najib, shahrizat dan noh omar. Wahhh.. bukan calang2 bhai. PM dan TPM pun ada. Ini bukan orang biasa. Neh orang yang diamanahkah untuk perintah kita dan jaga amanah rakyat. Kalau mereka sendiri pun dipercayai menyeleweng [kuasa dan duit], macam mana nak expect dorang boleh jaga kebajikan kita? 

Hidup jangan jadi sochai. Kalau mampu pakai ferrari kenapa nak pakai kancil? Kalau kebajikan kita lebih baik di bawah pr kenapa nak hidup di bawah bn? 55 tahun berjasa bukan bermaksud kita ialah kulibatak depa. Songlap tetap songlap. Jasa2 mereka tetap dikenang tapi kejahatan mesti dihaposkan. Begini rupanya pemimpin aku. Dari atas sampai bawah seme kaki songlap. Bullshit. 

Ameno : Jangan bullshitkan rakyat.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...