Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 15 November 2011

PANAS : Bukti Umno Kota Raja Rampas Tanah Rakyat! - Must Read!

Berita neh baru diterima oleh aku melalui inbox. Yang neh bukan nak fitnah ka apa ka. Just nak tanya dan minta kesahihan. Kalau salah cakap salah. Kalau betul, sila mengaku dan perbetulkan balik apa2 salahlaku yang telah dibuat.

Benda neh melibatkan hak rakyat. So mana2 adun tak boleh larh bersikap macam neh. Please. Kena faham. Tugas adun = bantu rakyat yang mengundi mereka. Bukan makan gaji buta + mengyonglap tanah. Kena faham benda neh betul2. Kalau tak faham toksah jadi adun larh weh. Jangan menyusahkan rakyat.

Lihat bawah neh ;

 

Dan lihat pula bawah neh ;


Okey dari apa yang aku faham ialah ;

1. Tanah itu dirampas sebab tidak membayar cukai.

2. Tapi takan rampas semua lot pula? Takan cukai = nilai tanah?

3. Maksud aku ada ke undang2 bahawa jika kita tak bayar cukai, kerajaan boleh rampas tanah kita? Bukan kah lebih elok penjarakan dia je. Kenapa nak rampas tanah dia pula? Aku tengok benda neh kejam. Salah dia tak bayar cukai.. tapi adakah kaedah merampas tanah itu betul pula? Tak faham aku.

4. Dah rampas satu hal. Tapi siap bagi kat umno tue perhal pula? Yelah anugerah. Tapi masalahnya kenapa kasi anugerah tue pada umno blablabla tue?

5. Yang pelik gak.. napa dengan umno boleh buat pengecualian tapi dengan pihak lain tak boleh? Jangan salah faham disini. Kalau ya pemaju salah memang dia kena dihukum tapi biarlah setimpal dengan kesalahan dia. Tapi mengambil tanah dia dan bagi pada umno.. hurmm.. bukan kah bentuk hukuman neh agak pelik? 

Nanti orang bermusuhan. Benda neh boleh jadi pertikaian. Apatah lagi umno peranan dia ialah membantu rakyat. Bukan ambil tanah orang dan jadikan ia sebagai aset sendiri.  Aku dah cuba fikir pelbagai kemungkinan. Aku dah pandang pelbagai sisi. Tapi aku masih tak boleh faham macam mana kerajaan negeri [bn] boleh merampas tanah akibat gagal membayar cukai dan memberikan tanah tersebut kepada umno? Aku pelik + confuse.

Kalau berhutang terlalu banyak [nak tolak tunggakan cukai] tue aku boleh faham. Tapi takan lah sampai bagi tanah tue pada umno? Kan dah pelik? At least kalau dibangunkan ka.. apa ka ada nampak logik sikit.

Lagi satu si acan neh dah salah faham. Dia pongpang2 nasihat orang tapi dia lupa kat diri sendiri. Dia sendirilah sedang menfitnah PR dalam isu pusat judi dan blablablabla di atas neh. Orang cakap pasal dia rampas tanah dia cakap orang rampas tanah balik. Kalau tak betul bagi hujah. Bukan dok buka citer lain untuk banding2 kejahatan [apa yang dia tulis pasal pr itu tidak betul]. 

Kejahatan tidak boleh dibanding dengan kejahatan. Sebab itu hanya akan melemahkan kita dan akan membuatkan kita rasa kita tak jahat sangat. Macam yang acan buat di atas. Dia rasa umno dapat tanah tue ialah perkara yang biasa2. Tapi masalahnya betul ka kaedah nya? Orang akan persoalkan benda neh. Dunia pun dia kena, akhirat pun dia kena. Allah swt tak pernah lupa. Ingat tue. 

Dan acan, kalau rasa umno di pihak yang benar, buktikan dengan fakta. Senang je. Ada fakta bagi, kami no hal asalkan ia betul2 fakta dan bukan fitnah. Simple.

Ameno : Rampas tanah then bagi pada umno?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...