Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 20 April 2011

Tiada cadangan menaikkan RON 95!

Bila si sabri ismail neh cakap macam tue, dia terus buat aku ragu2. Yelah. Asal dia bercakap mesti barang naik. Minyak tak naik tapi barang lain tetap naik. Kita bukan hanya nak kurangkan kenaikan minyak malahan kita berharap barang2 lain especially barang2 makanan tidak naik ataupun jangan naik secara ;

- mendadak [tinggi]

- tiba-tiba

- sembunyik2.

Itu yang kita geram sangat. Contohnya isu susu tin dan santan. Naik. Senyap2. Tv takmo lapor. Ataupun tak boleh nak lapor. Macam isu kenaikan ayam. Naik. Lepas 2 minggu naik baru tv lapor. Tapi bila harga ayam dari ladang turun, peniaga masih tidak turunkan harga. Jadi dimanakah penguatkuasa undang2 yang membela rakyat? Takde. Apa yang ada ialah si sabri ismail neh dok mengedepotpetpotpet depan tv dalam parlimen angkat diri. Heyy pergi mammmmmm lah. Barang naik banyak dan aku rasa sangat2 terbeban.

Kalau korang nak tahu cuba korang bawa rm10 beli lauk. Korang hanya dapat beli 2 jenis lauk untuk dimakan oleh empat orang sebanyak 2kali makan. Dan itupun tanpa rencah2. Contohnya ko beli ayam nak masak kari. Peh tue ko beli sayur masak air. Ko fikir ko boleh masak tanpa beli rencah2 seperti kari? Mesti nak beli serbuk kari. Dah tue dengan rm10 mana cukup ayam nak makan 4 orang untuk 2 kali makan. Itu baru 4 orang. Kalau keluarga yang ada 7/8 bilangan orangnya, mana nak cukup rm10. Nak beli ayam pun tak lepas beb. Gila.

Korang baca statement terbaru ismail sabri neh hah ;


Faham ke apa yang ismail cakap neh? Dia cakap belum ada cadangan beb. Belum ada. Bukan tiada langsung. Kalau tiada langsung kita boleh faham memang tiada kenaikan untuk menaikkan harga minyak. Tapi dia cakap belum ada cadangan. Maksudnya kalau ada sapa2 nak cadangkan agar minyak dinaikkan, makna nya kerajaan akan mempertimbangkannyalah kot. Ye tak?

Dah tue dalam parlimen cubalah jawab hujah2 rakyat. Dah terang2 kat situ menulis bahawa rakyat beranggapan bila minyak dunia naik, kerajaan kita akan untung sekali. Si ismail sabri neh tak menjawab soalan. Maknanya persepsi rakyat memang betul. Soalan neh bukan hari neh aku tanya hari neh ko kena jawab.  Aku tanya berbulan2 yang lepas, dan ko jawab berbulan2 akan datang. Dalam parlimen. Itupun jawapan yang disediakan oleh kakitangan ko. Ko mana ada masa nak tengok semua soalan2 tue. 

Ko kan sibuk layan konsert anak ko yang rambut perang bagai nak rak tue. Entah macam lah dia nak solat jumaat.  Bukan aku tuduh dia kena liwat macam saiful pula sampai kena mandi2 wajib. Tapi kan normal bagi lelaki mimpi basah peh tue mandi wajib. Ke anak ko tak alami menda2 tue? Heh.

Lantak ko lah. Anak sendiri jaga sendiri. Malas aku main peribadi ko.

Ameno : Ada sapa2 nak buka cadangan agar ron 95 dinaikkan kepada ismail sabri?

Share this

3 Responses to " Tiada cadangan menaikkan RON 95! "

  1. demi unutk cover kerugian pilihanraya..harha minyak hendaklah dinaikkan..tetapi secara berperingkat supaya tidak terlalu membebankan rakyat..selain itu harga jgn tinggi dari singapore dan negeri2 jiran nnt senang nak banding2 kan..

    Email 1 Malaysia!!! penting untuk rakyat malaysia
    Jom anti PAS!!!??
    koleksi artis seksi dalam majalah mangga

    BalasPadam
  2. dia lapor, belum..xkata tiada.

    seksok naekla tuh..haha

    anak cucu aku seksok, gula seKg rm25.00 kot..

    BalasPadam
  3. Ia kata belum dan bukannya TIADA.
    Ia kata cadangan dan bukannya PELAKSANAAN SECARA TERUS(tiba2 di naikkan harga).
    bijak mereka guna tatabahasa untuk brainwash masyarakat.
    Sebab Mata Lelaki Gemar Lihat Badan Wanita

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...