Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 21 Februari 2017

PAS Yang Dulu Bukan Lagi PAS Yang Sekarang, Luah Abby Abadi.

Oleh : Abby Abadi

PAS YANG DULU BUKAN LAGI YANG SEKARANG

Saya bersyukur dapat bersama Perjuangan PAS Awal HIJRAH tahun 2012 dulu. Banyak perkara yang saya belajar. Terutama tentang pentadbiran negara. 

Abby Abadi Faizal
ALLAH bagi saya faham jelas berkaitan agama DIA. Waktu tu saya ada Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz (ATGNA) tempat belajar, bersembang, bertanya apa sahaja. Setiap butir perkataan ATGNA saya pahat dalam kepala saya ini. Ramai jugalah Ustaz/Ustazah PAS jadi rujukan saya pada waktu itu. Turun naik pentas PAS tanpa henti. Semua dengan niat JIHAD, lawan UMNO/BN yang tolak hukum ISLAM & menzalimi rakyat. 

Segala macam dalil saya dengar daripada Ustaz-ustaz PAS. (Masih kemas tersemat dlm kepala ini) Daripada tak faham politik hingga saya lebih PAS daripada sebahagian ahli PAS yang lain pada waktu itu. 

Bangga ke sana sini dengan imej PAS. Lawan UMNO/BN dengab apa cara, pahala jihad kata ATGNA dan Ustaz Ustazah dalam PAS pada waktu itu. Kena maki caci dan fitnah dengab penyokong & cybertrooper UMNo/BN jangan cakaplah. Segalanya dicari salah sampai kening saya pun bertahun baru nak tutup cerita. Tapi gagahnya saya jalan terus sebab saya yakin dengan perjuangan PAS. 

Sampai kena banned terus tak boleh berlakon. Saya redha. Saya tak kisahpun sebab saya nak masuk syurga berbanding nak masuk TV. (hihi.. ) 

Kena banned nama juga. Takleh gi majlis kerajaan, macam-macamlah. Semua kerana bersama dengan Perjuangan PAS. 

Alih-alih, lepas ketiadaan ATGNA segalanya berubah.

Baru betul apa yang ditulis dalam gambar ini (posting TMJ, 18 Feb, 11:57am). 


Makin saya perasan PAS dah ke lain arah perjuangan mereka. 

Tetap nak menegakkan syiar ISLAM tapi nak bekerjasama dengan UmNO/BN pulak. Drama pulak situ sana sini. Kejap Hudud, kejap RUU. Skandal duit lagi. Walhal UMNO/BN yang menolak hukum ISLAM sekian lama dan menyalahgunakuasa selama hari ini. 

Saya naik pentas PAS pun tak tahu dah nak cakap apa. Panel yang bersama maki DAP, maki Amanah je kerja. Dengan UmNO/BN tak lawan dah. 

Bila saya makin lama makin menjauh, ikut yang bersama Rakyat, ikut Amanah, ikut Pakatan Harapan ; orang-orang PAS pulak yang maki hamun saya. 

Konon saya tak betul, kembalilah ke pangkal jalan, semoga diberi petunjuk, cium bontot DAP, Khadam DAP dan sebagainya. 

Walhal saya tak baik sangatpun dengan DAP. Gitu-gitu je. Ahli-ahli DAP pun saya tak kenal sangat. Saya berbaik je semua yang bersama dengan Pakatan Harapan. Suka hati dia orang je main tuduh-tuduh. 

Lagi bodoh, bila kita cakap pasal hal negara, ada ahli PAS yang pertikaikan status 'janda' saya. Dia kata dia pun tak nak kat saya. Masalahnya saya nak ke kat dia? (hahaha.....) Gila sengal! Lupa tengok cermin agaknya. 🙊 

Cuma jujur, saya suka Mr Lim Guan Eng, Mr Lim Kit Siang. Nampak lebih berakhlak & bersungguh menjaga Amanah Rakyat di Penang. Cakap kurang, kerja lebih. Macam itulah bagus 👍🏻 . Saya tak nampak pun dia orang hina ISLAM seperti yang diperbesarkan. 

Kalau pun dia orang tolak Hudud ke, RUU ke biarlah, dah tentu diaorang bukan ISLAM. (Yang MCA, MIC sekutu UmNO korang buat buta je?) Yang buat cerita, fitnah maki hamun tu yang jahat sebenarnya. 

Lagi pulak kalau di kalangan alim ulama, lagi menakutkan. Ada ilmu tapi pusing-pusing cerita. Siapa dia? Fikirlah sendiri ye . Mr Lim Guan Eng/Mr Lim Kit Siang pun tak de kuasa. 

Kalau betul nak hudud, UMNO/BN la yang patut beri jalan. Tak yah pusing fakta la. Memalukan. 

*PS: Ustaz/Ustazah/Ahli PAS ada je yang baik, tapi tak kelihatan sangat dah. Ya pergi ke depan semua akhlak ke laut. Mulut jangan cakaplah. Tak tahu pulak kalau macam tu dikira jihad untuk dapatkan syahid. Sodiihhhh. 

Sekian

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...