Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 12 November 2012

Penyegar udara 1malaysia la pula..

Mula2 aku tak percaya. 

Takanla ada company yang benak sangat sampai buat gini. Siyes. Korang tengok sendiri kat bawah neh. Aku dapat dari member facebook sebentar tadi. Sudah tentu ia perkara yang pelik. Memang pelik gila babi. 




Info berkaitan memang takde. Dia bagi gambar je la pula. 

Pandangan aku.

Aku tak fikir company tue akan buang masa dia untuk jual barang2 gini. Aku tak fikir dia sasarkan perniagaan dia hanya untuk penyokong2 bn. Lagipun jika dia berbuat begitu dia pasti kerugian teruk kerana rakyat lagi nak elak bahkan boikot apa2 product berkaitan bn. Orang kata benci punya pasal. Tatau nak lepaskan cara mana lalu ada yang pilih cara boikot.

Well, aku tak pilih cara boikot. Aku pilih cara lain. Hehe.

Yang aku heran gile takan la syarikat neh suka2 cetak dan edarkan perkara di atas? Jangan2 dia sebarkan time kempen kot. Kalau sungguh barang di atas ialah barang2 kempen maka berapa banyak la syarikat2 tue dibayar ek? Dan siapa pula yang bayar kalau bukan bien. Betul tak? Waste money betul la bien neh. Baik dia turunkan cukai kereta lagi bagus.

kah kah kah

Umat islam boleh keluar islam - Abdullah Badwi.

kah kah kah

Kelakar siot aku baca. Mao mampos geng2 umno menggunakan segala hujah dorang untuk membekap umno lepas neh. Almaklumla statement dikeluarkan oleh ex pm dan x presiden umno sendiri. Ex ini masih ditanggung oleh kerajaan sebanyak rm22k ++ sebulan atas kerja apa benda tah. Aku pun tak jelas.

Dan ex neh juga telah diberikan rumah khas untuk menghargai kerja2 nya ketika berkhidmat dalam kerajaan. Well aku baca ia sebagai "balasan" sebab terpaksa melepaskan jawatan perdana menteri. Pendapat aku je la kan. Belum tentu benar oke.

Aku takmo kutuk abdullah badwi. Sebab pemikiran aku seperti dia. Ada iras2. Tak sama sebijik2 la. Aku serahkan kepada geng2 umno untuk buat kerja tersebut. Sebab setahu aku dorang cukup2 anti dengan orang2 murtad. Pendek kata sesiapa yang membenarkan murtad tue bermaksud anti islam dan wajib diperangi. Betul tak?

kah kah kah

Umat islam yang bergolongan mualaf jika masuk islam kerana nak berkahwin then mahu meninggalkan islam .. aku fikir biarkan mereka keluar sahaja. Kehadiran mereka menjejaskan islam sebab mendatangkan fitnah. Mao nya dia berpusing satu dunia mengatakan malaysia desak dia kekal mempercayai islam sedangkan dia tak percaya langsung kepada islam.. tak pasal2 islam di pandang serong. 

Umat islam yang baka keturunan pula harus diberikan suasana untuk memudahkan mempelajari islam. Orang kata dakwah. Dakwah non muslim dan muslim harus seiringan. Jika dakwah telah dijalankan sepenuhnya masalah murtad or mahu keluar dari islam tidak wujud. Or wujud dalam peratusan yang sangat2 kecil. Orang kata misi mustahil. Sebab dakwah telah menjalankan peranan disitu.

Tetapi jika suasana seperti itu ko tak wujudkan maka jangan marah mereka2 yang murtad. Bukan tak boleh tegur, boleh tetapi tegur perkara yang menyebabkan benda itu berlaku. Nak selesaikan masalah cari punca masalah baru masalah boleh diatasi sepenuhnya. Ko nak selesaikan gejala murtad cari punca kenapa mereka murtad, bukan terus melulu hukum mereka yang murtad.

Jika kita dapat kenalpasti punca baru kita boleh fikirkan strategi untuk menutup semua punca2 murtad bagi memerangi gejala murtad. Ko dok pongpang2 pasal si murtad pun tak guna kalau jalan untuk murtad terbuka luas kat sana. Dalam kes neh sebelum mereka murtad, mereka dah melalui frasa untuk memudahkan mereka murtad. Or menyebabkan mereka berkeinginan untuk murtad. 

Siapa yang wujudkan suasana seperti itu? Siapa yang menyebabkan mereka rasa mahu murtad? Bukan cakap pasal perlembagaan oke. Tapi cakap pasal bagaimana kerajaan kita mengoperasikan malaysia neh. Then you know what i mean. Tenkiu.



Psttt.. melayu terpakai juga dalam hak untuk memilih agama dan umat islam bebas keluar islam.. ada beza tak?

kah kah kah

Sumber gambar disini

Ahad, 11 November 2012

Video yang semua penyokong UMNO mesti tonton.

Hoi, penyokong umno. Plus bloggers umno. Plus penyokong barisan nasional sekali la. Seme2 yang terbabit dengan perang saiko dan propaganda internet apa bagai. Korang meh sini kejap.

Aku nak suruh korang tengok satu video kat bawah neh. Penting. Bukan apa. Aku ikhlas nak mendidik korang. Kadang2 kesian tengok korang tue benak sangat. Orang berpolitik, dia pun nak berpolitik. Orang bagi hujah dan fakta. Luahkan ikut pengalaman peribadi dan bercakap pasal hakikat dan keadaan semasa. 

Korang plak merepek pasal benda yang tak terbukti. Plus suka main fitnah. Then cipta topic bodoh untuk mengalihkan isu bila dah takde hujah. Mula2 rakyat mungkin termakan la taktik tue. Tapi kalau dah 55 tahun gunakan taktik sama mana la rakyat akan termakan lagi. Orang bodoh je yang main terima bulat2 tanpa melakukan analisis sendiri. Macam korang.

kah kah kah

So disebabkan aku baik, cuma kurang jahat sikit dari rais yatim yang alim nak mampos tue.. aku bagi korang peluang untuk cerdikkan diri masing2. Tengok video kat bawah neh dan belajar. Belajar bagaimana untuk mengeluarkan hujah. Bukan pergi fitnah orang gay apa seme or pr perintah negara terus bankrupt selepas 100 hari. Itu bukan hujah la bodoh. Itu satu tuduhan yang takde base. BODOH nak MAMPOS.

KAH KAH KAH

 

Rais Yatim, Perempuan selak kain dan Anugerah Skrin 2012.

Woww..

Nurul Izzah sokong murtad.

Bersih sokong LGBT.

PR pro kebebasan beragama.

DAP anti islam.

PKR pro yahudism.

PAS sesat.

Ini kat bawah neh hapa hah?


Sumber gambar : sini

Seseorang apabila menolak islam tak semestinya dia cakap depan2 gunakan mulut dia hey aku tolak islam la. Cukup la tak perlu melakukan apa yang termaktub dalam islam. Tak perlu buat pengakuan pun.

Seseorang yang canang depan tv dan pusing 1malaysia dengan pongpang2 PR adalah segala yang buruk, jahat, zalim, kejam, dan etc2.. sudah semestinya meletakkan diri dia adalah seseorang yang baik kan? Betul tak?

So orang baik mana buat benda2 kat atas. Orang baik takan sokong event pro maksiat. Orang baik takan sokong artis pakai seksi. Orang baik takan hadir majlis yang mempromosikan perkara mengarut. BN kan baik. Umno kan baik. Rais yatim kan baik. Yang jahat tue dsai. Jahat tue aku. Jahat tue pr. Kenapa pula bukan dsai dalam gambar tue? Kenapa bukan aku ? Kenapa bukan pr? Tapi menteri bn? Kenapa hah?

Sapa baik dan sapa jahat sebenarnya neh?

Sapa yang permainkan islam neh?

Sapa yang sesat dan hipokrit neh?

PAS ke jawapan dia? 

kah kah kah
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...