Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 28 Jun 2011

UTEM larang pelajar sertai BERSIH.


Maklumat neh diterima dari rakan fb yang upload kat fanpage amenoworld. Aku memahami tuntutan pihak university yang melarang pelajar2 mereka menyertai demo. Cuma aku tetap tak puas ahti sebab mereka sepatutnya highlightkan semua jenis perhimpunan haram. Jangan tulis bersih je beb. Ko cakap lah jangan sertai apa2 perhimpunan patriot ke perkasa ke silat ke apa ke pada hari tersebut juga.

Yang ko cuma mention pasal bersih je kan? So ko ingat pelajar cuma sokong bersih je? Ya pelajar ramai yang sokong bersih tapi tak semua. Ada gak yang sokong perkasa + patriot atas alasan tertentu. So kalau ko nak larang kan, ko kena bagi larangan yang jelas pada semua perhimpunan. Ko faham tak apa yang aku cakapkan neh pentadbiran UTEM? 

Yang sebetulnya aku suspect umno gunakan pelajar2 pro mereka + sambil membayar kepada mereka, untuk berdemo pada hari tersebut. Itu pasal tiada mana2 U keluarkan larangan bagi menghalang pelajar2 daripada menyertai perhimpunan patriot dan perkasa yang dijadualkan pada hari dan waktu yang sama.

Ini ialah satu bentuk ketidakadilan. Aku melihat ketidakadilan neh didepan mata dan aku sangat sakit ahti. Aku ini rakyat. Dan jika rakyat macam aku bergabung dengan ramai lagi rakyat2 di luar sana bagi menuntut keadilan, apakah umno ingat mereka akan kekal berkuasa? Satu rakyat mungkin mereka boleh tunjuk power. Tapi kalau banyak2 rakyat, apakah mereka boleh tunjuk power juga?

Perhimpunan bersih 2.0 akan tetap dijalankan walau apa juga halangan di depan mata. Aku pergi bersih bukan kerana ambiga. Aku pergi bersih kerana pas. Ini ialah clue. Korang kena fahamkan betul2 clue neh. Ingat ini ialah perhimpunan. Berhimpun = berkumpul. Yang hantar memo ialah hantar memo. Yang tak hantar ialah tak hantar memo. Faham kan?

Ameno : Lagi disekat lagi kita kuat.

PAS lupa jaga kebajikan rakyat kelantan sebab sibuk sangat ker?


Penyokong Kelantan memohon penjelasan rasional daripada Kerajaan Negeri dengan tindakan membenarkan "charge parking" di perkarangan stadium Sultan Muhamad Ke-IV, Kota Bharu.

Tanpa angin dan ribut, dapat dilihat pembinaan rancak pihak Metro Parking membuat pondok di kawasan stadium.

Tindakan ini nyata mengundang masalah tidak puas hati segelintir pihak terutamanya para penianga akan sebab-sebab pihak Metro Parking diberi hak mengenakan bayaran kepada kenderaan yang masuk ke kawasan stadium.

Bagi mereka, mengenakan bayaran parking di kawasan ini membuatkan ramai pihak tidak lagi memilih kaawasan ini untuk aktiviti santai serta menjamu selera di medan usahawan.

Secara tidak langsung ia menjejaskan rezeki mereka yang bergantung harap kepada kehadiran orang ramai.

Mereka juga mempersoalkan adakah terdapat jaminan dari pihak Kerajaan Negeri bayaran tidak dikenakan seandainya ada perlawanan bola sepak melibatkan pasukan Kelantan di Stadium.

Justeru itu, pihak Kerajaan Negeri seharusnya memberikan satu penjelasan terbuka kepada semua pihak mengapa baru kini mereka dengan kerjasama sebuah syarikat luar akan mengenakan bayaran di kawasan tersebut.

Kita tidak mahu rakyat dibebankan lagi dengan bayaran mengarut yang dilihat tidak memberi sebarang faedah untuk jangka masa panjang.

Selain itu, penjelasan juga perlu bagi menutup mulut pihak yang menuduh tidak benar kepada Kerajaan Negeri.

Ini penting untuk menjaga nama baik Kerajaan yang dipilih majoriti rakyat Kelantan. -redsfcnews-

WOWW.. dari apa yang aku fahamkan kat sini ialah ;

1. Kerajaan negeri tak bagi notis aka memo pun bila dorang nak kenakan charge ke atas kawasan parking stadium.

2. Adakah kerajaan negeri dah terlupa isu kebajikan rakyat di negeri sendiri bila terlampau sibuk fikir pasal isu parti orang lain?

3. Ini ialah serius FACK kalau dah menyusahkan rakyat marhaen. Sekian.

Ameno : Damm... kalau ini umno buat riuh semalaysia pembangkang gegarkan.. whoooaa..

[Video Inside] Johari abdul MP PKR mengaku anwar ibrahim ialah pelaku video seks!


Sila tengok terlebih dahulu video di atas neh. Dah tengok? Okeyh benda neh mudah je.

1.Ini ialah rakaman video reaksi johari abdul ketika di tayangkan kepada nya video seks yang dikatakan mirip anwar ibrahim.

2. Johari mungkin tahu, mungkin juga taktau bahawa dia dirakam ketika disuruh menonton video ini.

3. Seperti yang kita lihat ia dipotong-potong. Pendek kata mereka amek sekerat-sekerat scene yang penting dan meninggalkan scene yang lain. Kalau berani bagi lah rakaman penuh. Bukan aku nak tuduh sapa2 or bela sapa2, cuma lebih baik bagi rakaman penuh so boleh lah kita nilai kan macam mana. Betul tak? At least bagi rakaman jelas yang dia mengatakan itu anwar ibrahim pun takpe gak.

4. Dalam video terbabit johari abdul memang ada mengatakan "bukan pasal anwar". Tapi takan cakap macam tue terus nak label dia menuduh anwar ibrahim dalam video seks terbabit pula? Aku mula2 masa tengok video pun cakap macam tue. Then kartunis zunar tegur aku dalam inbox. Dia cakap mana ada video2 seks anwar ibrahim ke apa ke, itu semua adalah fitnah. Itu ialah reaksi spontan aku kali pertama tengok video terbabit. 

Then aku ikuti kata2 eskay untuk fahamkan betul2. Selepas itu aku baca semua statement umno dan kerajaan. Aku perhatikan juga cara mereka bertindak dan ber reaksi terhadap kes neh. Akhirnya baru aku dapat fikir bahawa ini ialah satu perangkap. Aku cenderung untuk mempercayai melalui mata kepala aku sendiri. Bukan nya ikut2 orang. Aku memang jenis keras kepala. Sebab tue aku perhatikan benda2 neh sendiri. Bukan dengar apa yang orang cakap then aku ikut balik kata2 dia.

5. Kira nya video neh ialah serangan balas dari umno kepada johari abdul di atas pendedahan video fitnah skandal zina rekaan umno. Dan ini ialah satu lagi serangan peribadi. Yang sebenarnya aku sendiri sejujurnya dah muak melayan kefackan umno. Aku selaku rakyat merasakan ini semua ialah sangat gilababi. Apsal aku perlu terheret dalam kancah gilababi neh? Aku nak kan satu perlawanan yang adil. Yang mana aku attack kepincangan kerajaan, korang pula attack kepincangan pembangkang dan hasilnya sebagai rakyat aku dan ko sama2 mendapat pemimpin yang takut untuk menyelewengan dan kita akan menjaga kebajikan yang kita impi-impikan. Ini barulah fair dan square. 

Bukan nya setiap kali anwar ibrahim pong pang pasal rasuah <-- video seks siri pertama keluar.

Setiap kali mat sabu pong pang pasal tiada kerjasama umno pas <-- video seks kaler maler keluar

Setiap kali skandal fitnah disangkal hujah <-- video liwat dengan anjing keluar

Hey u ini ialah sangat-sangat-sangat

fack!

Korang ingat rakyat macam aku peduli sangat ke hal2 peribadi pemimpin? Aku tak peduli lah. Kalau aku care sangat baik aku serang peribadi keluarga piem ke tipiem ke segala bagai. Pasal aku takmo serang dorang sebab hal peribadi neh sangat subjektif. Hari neh kita boleh pong pang pong kutuk peribadi orang tapi siapa boleh jamin esok lusa dia bertaubat? Dan siapa boleh jamin bahawa peribadi kita cantik sangat? ko? Aku even ada maklumat lagi mengenai solat najib razak tetapi aku takmo tulis or dedahkan disini pasal apa? Bukan masalah aku. Itu urusan dia dengan Allah swt. Sekarang urusan dia dengan aku ialah dia kena jaga kebajikan aku atau aku maki dia. Habis.

Itu pasal aku tak boleh blah tengok cara orang umno neh berjuang. Mereka dah takde hujah sampaikan urusan peribadi pemimpin pembangkang mereka serang. Bukan aku nak tuduh anwar ibrahim beb. Tapi kalau betul sekalipun itu dia dalam video seks terbabit, bukan lah hak kita untuk aib2kan dia. Apatah lagi bila benda tue dah terang jelas fitnah. Lupa kah kita bahawa fitnah lah yang menyebabkan saidina uthman terbunuh? Siapa kah saidina uthman neh? Mungkin orang umno boleh pergi amek tahu.

Bagi aku memang pembangkang bukan maksum. Sebab itu aku suka kalau umno menyerang polisi2 pembangkang yang mana tak seiring dengan kehendak rakyat. Ada lah beberapa wakil rakyat pembangkang yang kerja dorang tidur je . Tapi orang umno tak perasan kot. Aku pun suka gak serang dorang dalam belog aku.

Tapi masalah nya pemikiran dorang neh tak sama macam pemikiran rakyat yang bebas macam aku. Mereka ini dibayar. Itu ialah natijah wang. Bila kita dibayar untuk berjuang.. maka benar kah kita berjuang? Allah swt lebih tahu beb. Sekian.

Ameno : Hanya syaitan mengenal fitnah.

[Video inside]Patriot ke paddykutty yang meroyan kat pejabat pkr neh?

Korang pernah tak tengok paddykutty masuk bandar? Kalau korang tak pernah tengok aku cadangkan korang tengoklah video kat bawah neh dulu. Ini betul2 amazing beb. Siyes gila arh. Meh layan kan dulu video special neh okeyh ;




Sedikit info yang aku dapat ialah ;

1. Geng #gilababimerah telah menyerang pejabat pkr di tropicana.

2. Tujuan mereka menyerang ialah nak membuktikan kepada bos2 mereka bahawa mereka memang buat kerja dan bersungguh-sungguh benar menentang pkr. <-- Ini pandai2 aku je beb. Jangan percaya plak. Muahahaha..

3. Mereka juga mungkin nak mencari populariti bagi mengatasi bersih yang dilihat lebih glamer kerana hari2 masuk tv kan.

4. So jika mereka berbuat begini sudah tentu tv3 akan buat story pasal mereka. Ini boleh membantu menaikkan lagi saham mereka yang memang kalau bagi free pun belum tentu ada orang pandang. Muahahahah..

5. Mungkin tv3 akan bagi title wira umno mempertahankan hak melayu di depan ibu pejabat pkr.  <-- Muahaha.. cukup lah aku melalut ye tak, sambung balik.

6. Mereka dikatakan telah mengugut akan membakar ibu pejabat pkr jika perhimpunan bersih 2.0 diteruskan. Tetapi tiada rakaman pasal tue. So aku taktahu bab kesahihannya. Jangan tanya aku. Korang selidik sendiri.

7. Ada yang cakap pihak polis ada disitu dan mereka cuma memerhatikan je tindak tanduk geng2 #gilababimerah neh. Aku pun tak faham kenapa pihak polis tidak bertindak. Tapi aku rasa pihak polis maybe terkejut dengan kehadiran geng #gilababimerah yang masuk bandar secara beramai2 kot. Sebenarnya ini boleh dianggap fenomena gak lah. Bukan senang nak tgk #gilababimerah buat hal tengah bandar beb. Heh

8. Konon nya mereka maki hamun anwar ibrahim dan ambiga. Betul ke tak betul ke korang check sendiri.

Bagi pandangan aku lah kan neh semua wayang aje bhai. Ini semua bullshit lagi membullshitkan senario politik di malaysia. Instead of mengamuk dan meroyan depan pejabat orang ada faedah nya jika ko memikirkan strategi untuk meraih sokongan orang ramai agar segeng dengan ko bila time 9 julai nanti. Heh.

Kita orang peserta bersih memang diyakini di sokong oleh ramai pihak. Rakyat malaysia dalam dan luar negara sokong kita. Walaupun kami disekat, dihalang, ditindas, difitnah, dikeji dan segala2 lah yang kerajaan buat tetapi kami peserta bersih tak gentar. Ingatlah umno mungkin boleh menghalang kemaraan kami.. tetapi umno tak boleh menghalang kuasa Allah swt. Keadilan akan tertegak apabila rakyat bersatu padu menjatuhkan yang zalim. Sejarah sudah membuktikan ia berkali2. Umno harus belajar untuk memahami sejarah dunia. Kalau tak sampai bila2 pun mereka tak faham bahawa mereka berada di laluan yang zalim lagi kejam.

Updated ;

Aku dapat tahu bahawa geng #gilababimerah meroyan sebentar tadi di depan pejabat pkr ialah disebabkan nak halang perhimpunan bersih 2.0. Dan juga kerana isu video ketua amk yang disiarkan oleh buletin utama semalam [kira semalam lah kan?]. Aku ada tengok video tue kat tv3 tadi. So disini ialah ulasan aku pasal video terbabit ;

1. AMK seru kita pergi perhimpunan bersih untuk bersihkan sistem pilihanraya.

2. Dan jika selepas bersih 2.0 [selepas pru-13] tidak boleh membersihkan sistem pilihanraya maka kita [AMK] akan menggunakan jalanraya untuk menjatuhkan pemimpin zalim.

Tapi tv3 menerangkan maksud begini ;

AMK menyeru semua ramai2 turun bersih untuk jatuhkan kerajaan. <-- Ini maksud yang salah. Maksud sebenar ialah di atas tadi. Korang boleh tengok sendiri untuk kepastian masing2. 

Aku juga dapat tahu melalui twitter bahawa umno akan mengadakan program demi program bagi menerangkan [baca : fitnah] kepada rakyat apa itu bersih dan memujuk [baca : menakut-nakutkan] rakyat agar jangan join bersih. Kiranya serangan malam tadi tue antara permulaan lah ke arah program tue.

Whooo... baru aku perasan. Rupanya umno dah dapat lesen mengugut. Kira nya mereka berhak lah nak mengugut2 orang kat mana2 pun.

kah kah kah

Ameno : geng gila babi marah sebab tak popular lew tew..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...