Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 21 Februari 2021

Sekarang UMNO Pula Nafi Berita Tolak Kerjasama Dengan PPBM...

POLITIK | Mulanya tular berita : MKT UMNO Tolak Kerjasama Dengan BERSATU.

Laporan dari Malaysiakini : Umno membuat keputusan untuk mengakhiri kerjasama dengan Bersatu serta Perikatan Nasional (PN) sebaik proklamasi darurat berakhir, kata sumber daripada parti itu.

Menurut sumber, Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi membuat ketetapan itu dalam mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) Umno yang berlangsung di Janda Baik, Pahang, pada Jumaat lalu.

"Umno membuat keputusan mengakhiri kerjasama dengan Bersatu sebaik saja 'darurat kesihatan' tamat. Presiden mengumumkan perkara itu dalam mesyuarat MT Umno.

"Umno juga tidak akan menerima sebarang pelawaan berkait dengan jawatan timbalan perdana menteri,"
katanya.

Ini pula katanya MKT UMNO nafi tolak kerjasama dengan BERSATU

Laporan oleh Sinar Harian : UMNO menafikan laporan keputusan Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) parti itu menolak kerjasama antara Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) dan Perikatan Nasional (PN) pada pillihan raya umum akan datang.

Jabatan Komunikasi Strategik (JKS) Penerangan UMNO berkata, sebarang keputusan MKT adalah tidak sahih melainkan ia datang daripada kenyataan rasmi parti atau pimpinannya.

“Ibu pejabat (UMNO) memandang serius berita yang tular berkaitan keputusan mesyuarat MKT.

“Sebarang laporan, spekulasi dan kenyataan media lain tidak boleh dirujuk sebagai pendirian atau kenyataan rasmi parti,”
katanya.

1. Nampak gayanya ini adalah peperangan propaganda, manipulasi dan persepsi.

2. Entah siapa bocorkan maklumat mesyuarat MKT UMNO yang tolak kerjasama dengan PN / PPBM.

3. Hal itu telah meletakkan UMNO dalam keadaan berjaga-jaga kerana PPBM sudah mengetahui hasil mesyuarat tersebut meskipun mesyuarat tersebut begitu berahsia, terkawal, supaya tak ada yang membocorkan maklumat tetapi apa nak nak buat, terbocor juga jadinya.

4. Dan kini bagi mengekang asakan, dan juga serangan balas dari PPBM yang mungkin merancang sesuatu, maka terpaksalah melakukan penafian - betul kan?

5. PPBM pun bila dah tahu UMNO taknak kerjasama dengan parti dia, tak akan nak duduk diam dan kena tikam?

6. Maka bersiap sedia la semua, beli Super Ring dan Popcorn. Nampak gayanya drama baru nak mula dah. - 21 Februari 2021.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...