Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 28 Februari 2021

Ahli Politik, Menteri Cucuk Sinovac Dah La, Pfitzer Bagi Ke Frontliners.

Nurul Asyikin | Ada pula penyokong Perikatan Nasional yang membela tindakan dangkal potong que dengan hujah;

Dulu kome juga suruh cucuk menteri-menteri dulu.

Nak tahu kenapa hujah tu dangkal?

Pertama. Yang suruh atau kita sebut PERLI ialah netizens. Yang pertikaikan tentang potong que ialah BARISAN HADAPAN. Janganlah tak faham sangat perbezaan semudah itu.

Kedua. Vaksin yang sampai ada Pfitzer dan Sinovac. Ikut harga lebih kurang jer yang kerajaan kita beli (bayar). Perbezaan pada tahap keberkesanan. Yang Pfitzer mencapai sehingga 95% manakala Sinovac anggaran 65%.

Kalau kita membaca pula hujah dari pelbagai sumber, ada yang mengatakan walaupun peratus keberkesanan Sinovac tu tidak setinggi Prifzer bukanlah bermakna Sinovac tu gagal. Kena pula rujuk study case, kenapa begitu hasilnya, ikut negara-negara yang beli dan jalankan vaksinisasi seperti Indonesia dan Italy.

Dan ketiga; betul la netizens minta menteri-menteri cucuk dulu, tapi vaksin yang bagaimana? Vaksin Sinovac neh la. Pfitzer tu serah je pada barisan hadapan dan kumpulan berisiko tinggi. Yang orang politik potong que dan berebut-rebut neh kenapa? Takut mati sangat ke? Takut juga. Tapi bila sindir orang macam tak takut mati pula.

Penyokong-penyokong yang halalkan budaya potong que neh sikit masa lagi akan uturn sepertimana isu KWSP dan lain-lain. Tak percaya tengoklah.

Perkara ini menjadi perdebatan awam bilamana isu ini dibongkarkan oleh petugas barisan hadapan sendiri menerusi Twitter masing-masing.

Antaranya Dr. Rafidah;

Sampai EXCO, Adun, menteri-menteri lain pun nak menyemak juga ke Pfitzer. Hey, kan ada Sinovac. Tunggu je Sinovac tu selesai NPRA. Lepas tu cucuk la beramai-ramai. 

Sebagai orang politik yang asyik menjual air liur je, inilah masanya nak buktikan Sinovac juga selamat. 

Kan sekarang ini ada kumpulan yang pertikaikan tahap keselamatan, kualiti dan repack. Bagi orang biasa macam kami, nak ulas pro atau anti pun takde merit, jadi kita tunggu je la yang pakar berbahas mengenainya sementara itu, ahli-ahli politik berhentilah potong que dan berbaris kat Sinovac sana. Menteri dan ahli-ahli politik kena ambil apa yang rakyat ambil. Ke time undi je cari rakyat? Bila bukan musim mengundi no class la nak bersama-sama rakyat?

Kita harap ini berita pertama dan terakhir.


Selepas ini semua barisan ahli politik sama-sama la beratur di line Sinovac. Mungkin bagi Ahli Parlimen, Menteri, dan barisan exco ada kelonggaran dari segi masa menunggu; yang tu kita boleh faham tetapi konco-konco tu tak payah la. 

Beratur je la ikut panggilan masing-masing. Sudah-sudahlah bawa budaya heret puak-puak sendiri untuk mendapatkan benefit dan menyalahgunakan ia untuk kepentingan sendiri. - 28 Februari 2021.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...