Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 24 Jun 2020

Salahguna Dadah, Anak Ketiga Mat Sabu Dihukum penjara 8 Bulan.

Politik | Mahkamah Majistret Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman penjara lapan bulan ke atas anak bekas menteri pertahanan Mohamad Sabu, Ahmad Saiful Islam atas kesalahan penyalahgunaan dadah yang berlaku awal tahun lalu lapor Malaysiakini.


Majistret Mohamad Aizat Abdul Rahim membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya menimbulkan kes melampaui keraguan.

Dia juga memerintahkan tertuduh menjalani hukuman penjara bermula hari ini dan diletakkan di bawah pengawasan Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) dan polis selama dua tahun sebaik selesai menjalani hukuman penjara.

Tertuduh sebelum ini mengaku tidak bersalah di mahkamah sama pada 13 Jun 2019 atas tuduhan menyalahgunakan dadah di sebuah pusat hiburan di ibu negara pada Januari tahun lalu.

Anak ketiga presiden Amanah itu ditahan dalam Op Pusat Hiburan Bersepadu oleh anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, pada jam 12.30 tengah malam.

Pendakwaan dibuat mengikut Seksyen 15(1) (a) Akta Dadah Berbahaya yang membawa hukuman penjara dua tahun atau denda hingga RM5,000 atau kedua-duanya sekali.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...