Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 6 Ogos 2017

"Hantarlah Pak Arab Babi Neh Balik Negara Dia Zahid Hamidi Oii..," Kata Netizen.

Sejak semalam laman sosial terutamanya di aplikasi WhatsApp kecoh dengan penyebaran satu rakaman video yang membabitkan seorang lelaki berketurunan arab yang dipercayai ulama palsu, dikatakan telah ditangkap oleh sekumpulan anggota polis kerana terlibat dalam jenayah cabul.

Berikut video yang dimaksudkan;


Perkara itu turut dilaporkan di akhbar arus perdana pada semalam.


Baca : Anak Saudara Saya Dipukau Oleh Pak Arab Menyamar Ulama

Menurut Muhammad Naji Hashim, Pak Arab itu akan direman sehingga isnin dan jika tiada usaha dari mangsa-mangsa yang pernah diperdayakan untuk tampil ke depan menjadi saksi, suspek akan dibebaskan.

Laporan akhbar tidak menyebut nama Pak Arab tersebut namun di laman sosial, suspek dipercayai bernama Syeikh Dr. Toha Al Jailani, seperti yang ditularkan oleh netizens.

Beberapa laman blog seperti wasiatpejuang.blogspot.com turut mendedahkan beberapa gambar-gambar suspek bersama pemimpin-pemimpin dari parti kerajaan dan parti pembangkang di Malaysia.








Laman blog itu turut melaporkan suspek pernah dijemput untuk memberikan ceramah di atas pentas PAS namun ucapannya tidak disenangi oleh kepimpinan tertinggi PAS seperti Allahyarham Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan Tuan Guru Abdul Hadi kerana mereka berdua memahami Bahasa Arab dengan baik dan menyedari ada sesuatu yang tidak kena pada ceramah suspek pada malam itu meskipun penyokong-penyokong PAS tidak menyedarinya.



Laman blog v12gether.blogspot.my pula berkongsikan jenis-jenis jenayah yang pernah dikaitkan dengan suspek.



Menurut respon-respon netizens, ada yang mengatakan suspek pernah mengajar di Darul Quran sebelum ini dan dibuang selepas didapati menyebarkan ajaran Syiah.



Menurut Nur Hadi Mohammad pula, suspek dibawa masuk ke Malaysia sekitar tahun 2008 - 2009 oleh Datuk Seri Zahid Hamidi pada ketika itu untuk menjadi pensyarah di Darul Quran pada waktu itu.

"Hantar babi neh balik Zahid Hamidi," - Nur Hadi.


Tongkat saya tongkat Nabi Musa..


Beberapa persoalan yang perlu dijawab..



Netizens turut mendedahkan bahawanya suspek pernah dianggap sebagai berketurunan wali Allah oleh blogger UMNO dan mempunyai hubungan dengan Menteri Wilayah Persekutuan, Tengku Adnan Tengku Mansor.



Laman blog Penembak-tepat.blogspot.my menulis bahawanya Syeikh Dr. Toha Al Jailani ialah guru kepada Menteri Wilayah, Tengku Adnan Tengku Mansor. 

"Dan kesempatan tidak diduga ini Panglima ingin kongsi dengan rakyat agar mereka tahu bahawa golongan ulama haqiqi penasihat utama pemimpin VIP negara kita seperti Ku Nan," tulis blogger tersebut di laman blognya.

Dalam perkembangan berkaitan, netizen yang dikenali dengan nama Ahmad Sayuti memberikan respon di dinding Facebook Nur Hadi Mohammad bahawanya suspek pernah dihalau dari program 'Malam Cinta Rasul 2015', suatu ketika dahulu.

Mohamad Bohari yang menjadi individu pertama mendedahkan kisah penipuan suspek itu juga meminta mangsa-mangsa yang pernah diperdayakan tampil ke depan bagi membantu siasatan agar suspek dapat dibicarakan atas jenayah-jenayah yang pernah dilakukan oleh beliau secepat mungkin.

Gambar kredit : Blog Wasiatpejuang, Mohamad Bohari.
Video : Kami Viral

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...