Rabu, 5 Ogos 2015

SPRM Umum Nak Siasat Najib, Alih2 Pegawai SPRM Kena Cekup Dengan Polis!


WOW. INI CERITA GILA!

Kat berita Awani, dilaporkan yang SPRM akan menyoal Najib isu kemasukkan dana rm2.6b yang didakwa dari penderma Timur Tengah untuk tujuan membiayai pru ke 13.

Tak pasti bila SPRM akan memanggil Najib bagi memberi keterangan berhubung dana 2.6b tetapi ada sesuatu yang luar biasa berlaku tadi. Baru je kejap tadi aku godek Malaysiakini dan jumpa satu berita terkini. Update jam 7 malam.

Baca sat ;

Polis menahan dua pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) termasuk pegawai yang menyiasat anak syarikat 1MDB, SRC International Sdn Bhd.

Penahanan itu dipercayai dibuat di balai polis Putrajaya.

"Mereka baru sahaja ditahan sebentar tadi,” kata sumber yang tidak mahu namanya dinyatakan.

Difahamkan, individu yang ditahan itu termasuk seorang pengarah operasi khas SPRM, Roslan Che Amat.

Roslan disiasat polis pada hari Isnin lalu.

Difahamkan, polis kini sedang menuju ke pejabat bahagian operasi khas dan mungkin akan merampas dokumen dan peralatan komputer.

Apa neh? Apa neh?

Sapa yang buat jenayah dan sapa pula yang kau cekup?
Sejak bila siasat orang merupakan satu jenayah plak?
Rampas komputer?
Rampas dokumen?
Sita bukti ke apa?
Takdan SPRM nak soal Najib, alih2 pegawai dia plak kena cekup dan dirampas semua barangan yang dikaitkan dengan siasatan 1MDB. 

Aku tak pasti apa kaitan dengan tindakan SPRM yang umum akan soal Najib dengan penahanan 2 pegawai SPRM. Tetapi benda neh berlaku dalam selang masa yang singkat dan berlaku dalam satu hari yang sama. Mesti ada something neh woi.

Untuk rekod, dua pegawai tertinggi SPRM dah lesap. Ketua pengarah dan timbalannya. Tatau p mana. Diarahkan bercuti oleh sapa tah. Dah berlaku kes besar macam neh takan depa berdua boleh syok sakan bercuti kot. Mulut kena gam. Tindakan kena gam. Alahai SPRM. Kesiannya korang. Dilayan bagaikan penjenayah. Nak mengamok salah, tak mengamok pun salah. Pening woo.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...