Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 4 Ogos 2015

Ini Bukti Najib Kantoikan Diri Sendiri Dalam Isu 2.6b Dan Terima Kasih SPRM Sebab Malukan Najib.

Kenapa ambil masa yang begitu lama untuk isytiharkan duit dalam account peribadi Najib ialah sumbangan untuk dana politik?

Ketika didedahkan oleh WSJ, kenapa Najib enggan berterus terang?
Walaupun tak menafikan duit tersebut berada di dalam accountnya tetapi Najib juga tidak terus bercakap jujur dengan rakyat bahawa duit tersebut ialah sumbangan untuk dana pilihanraya dari Timur Tengah kan. Berbasa basi je lebih. Nak saman WSJ la. Kena fitnah la. Propaganda Mahathir untuk jatuhkan dia la. Tak guna untuk tujuan peribadi la. Bukan duit rakyat la. Takde kaitan dengan 1MDB la apa la. Macam2 cerita dan alasan diwujudkan demi membela reputasi Najib dan pentadbirannya.

Yang menafikan seingat aku Ahmad Maslan.
Sekarang mungkin Ahmad Maslan tengah cari plastik untuk tutup muka. Itupun kalau dia reti rasa malu le kan.

Kenapa baru sekarang peranan SPRM digunakan bagi membersihkan reputasi Najib dalam isu 2.6b tu?

Jawapannya mudah.

Sebab penyebaran klip video Yidin.
Yidin kata Najib mengakui duit itu masuk ke dalam accountnya.
Ini menyebabkan Najib terperangkap.
Bekas orang no 2 p heboh plak.
Disebabkan itulah jalan cerita mula dirangka. Korang boleh nampak patern news kita sejak penyebaran klip video Yidin tue.

Mula2 pakar strategik BN, si Dahlan bercakap tentang sumbangan untuk parti politik. Then Najib bercakap tentang dana pilihanraya. Kemudian menteri2 bercakap tentang tidak salah menggunakan account peribadi untuk menerima dana atas nama parti. Ia dibolehkan dalam peraturan parti.

Kemudian berita pro kerajaan seperti tv3 dok jaja isu dana untuk parti politik ialah perkara biasa. Terjadi pada mana2 negara dan lazim berlaku di negara ini. Pembangkang juga melakukan perkara yang sama.

Demi membayangkan tindakan Najib menerima sumbangan 2.6b itu tidak salah. Supaya masyarakat ditanam dengan persepsi itu. Maka bila SPRM umumkan 2.6b yang masuk ke dalam account Najib adalah berupa derma atau sumbangan untuk pilihanraya, masyarakat akan berpecah belah dalam pemikiran mereka. Mana yang terhasut dengan propaganda media akan benarkan tindakan Najib. Mana yang berdiri teguh dengan apa yang dia fikirkan, akan menyerang Najib. Bila masyarakat tak sekufu dan tak bersatu, mustahil juga Najib dijatuhkan. Selagi dia ada penyokong dan pembela, dia akan setia berdiri sebagai PM.

Sumbangan 2.6b adalah untuk PRU ke 13. Ianya satu nilai yang besar. Info yang aku dapat dari orang UMNO. Ianya bukan hasil sumbangan persendirian tetapi ramai pihak menyumbang kepada dana politik tersebut.

Tidak diketahui samada penyumbang ialah orang kita atau orang luar. Dan tidak diketahui apa pula manfaat yang mereka perolehi memandangkan BN telah pun memenangi PRU ke 13 yang lepas.

Pendapat aku, just pendapat kenapa Najib gunakan account personal ;

- Sumbangan itu dia boleh kawal/urus secara peribadi
- Lebihan akan menjadi miliknya

Tak semestinya benar. Dia masuk sikit sikit ke account parti untuk urusan PRU. Lebih control ke atas kewangan parti, lebih berkuasa la dia diperlihatkan. Mungkin ya mungkin tidak.

Dan jika korang nak tahu, pada tahun 2012, ini mulut Najib berbicara ;


Nampak?

SETIAP SUMBANGAN YANG INGIN DIBERIKAN KEPADA MANA2 PARTI POLITIK SAMADA DI PERINGKAT PUSAT MAHUPUN NEGERI HENDAKLAH DISALURKAN MELALUI AKAUN RASMI PARTI..

AKAUN RASMI PARTI.

AKAUN RASMI PARTI.

Nampakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk?

2.6b tue kata SPRM = wang hasil derma = sumbangan untuk dana PRU.

Tapi kenapa dimasukkan ke dalam account Najib dan bukan account rasmi parti pula? Najib kata kena masuk ke dalam account rasmi parti pada 2012. Apesal pada tahun 2013 masuk ke dalam account peribadi dia pula?

Alasan dia masa buat ucapan dia atas untuk mengelak rasuah dan penyelewengan. Baca perenggan no 25. Terang2 dia cakap macam tue kan.

Dan tue sekarang dia sendiri yang berikan gambaran tindakan dia mendedahkan perbuatan dia ke arah penyelewengan dan rasuah, kan kan kan?

Takan parti berhak audit account peribadi Najib ye tak?
So dah tentu takde audit disitu.

Jadi lue fikirlah sendiri ek Najib.
Lue kantoikan diri lue. Terang2 lagi tue.
Dan SPRM yang lue harapkan untuk bersihkan imej lue sebenarnya baru aje bagi modal pada kami untuk membuktikan yang lue sebenarnya berada di kandang pesalah. SPRM malukan lue der. Tak guna hidup jadi PM macam neh. Asyik kantoi je memanjang. Berhenti je la Najib oi.

Rujukan : http://www.sprm.gov.my/files/Majlis_Pegawai_Integriti_Bertauliah.pdf

https://twitter.com/thekltelegraph/status/628251293673390080/video/1

Cepat baca sebelum SPRM padam.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...