Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 16 Oktober 2014

Hasan Malek Lancar Kempen Jom Bawa Bekal Ke Sekolah.



Kesian kat Hasan Malek. Buat apa saja kena hentam dengan orang. Rakyat dah meluat gamaknya dengan dia. Itu yang asyik kena balon aje.

KAH KAH KAH

Baru2 neh kementerian dibawah Hasan Malek, kementerian kepenggunaan KPDNKK ada melancarkan satu kempen JOM BAWA BEKAL, satu kempen yang mengalakkan budak2 sekolah bawa bekal ke sekolah untuk jimatkan perbelanjaan dan sekaligus membantu ibu bapa menanggani masalah kos sara hidup yang semakin tinggi dan menekan. 

Bagi pengusaha2 kantin sudah tentula dorang akan meluat dengan kempen seperti ini. Almaklumla. Kalau semua dah bawa bekal sapa yang nak p beli kat kantin lagi. BTW, pasal kantin sekolah, baca sini sama.

Tapi bagi ibu bapa pula walaupun kempen neh satu kempen yang betul untuk mengalakkan budaya jimat cermat tapi dorang meluat pula dengan tukang kempen. Tukang kempen jenis cakap tak serupa bikin. Pada rakyat budaya jimat cermat digalakkan. Tapi kementerian sendiri gagal melakukan perkara yang sama. Kata lead by example. Kenapa korang sendiri tak terlebih dahulu berjimat dan berhemah dalam perbelanjaan2 yang membabitkan wang pembayar cukai sehingga berlakunya penyelewengan, rasuah dan ketirisan berskala besar dalam agensi kerajaan yang akhirnya rakyat yang kena tanggung musibah?

Nampak?

Jika dari awal korang sendiri berjimat. Uruskan kewangan negara dengan cekap. Amanah pula tu. Mesti orang tak meluat kalau kempen2 begini dianjurkan. Tapi disebabkan jurucakap kempen pun perangai meroyan maka malas la orang nak amek port kempen2 begini. Orang kutuk je la. Apa2 pun korang semua geng2 menteri bawa bekal tak? Ada masa nak sediakan bekal tak kalau laki bini dah sibuk kerja siang malam?

Lue fikirlah sendiri ek.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...