Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 4 Disember 2013

Rakyat Desak Kerajaan Dedah Syarikat Bumbung Runtuh Atau Rakyat Terengganu Mengamok !!!!!


Perlu ke rakyat Terengganu rangka satu gerakan besar-besaran untuk memberikan mesej yang jelas kepada kepimpinan negeri di Terengganu? Sepertinya pemimpin2 kerajaan di Terengganu tak amek langsung port pasal sentimen rakyat disini kan? Nak tunggu sampai dorang terjah dan serang pejabat menteri besar ka baru nak terhegeh2 amek tindakan apa bagai?

Cabar jangan sebarang cabar Ahmad Said. Rakyat Terengganu bila bersatu memang habis tergolek la korang.

Baru2 ini berlaku satu lagi kes bumbung runtuh. Di ulangi bumbung runtuh. Di mana? Macam biasa, tempat strategik untuk bumbung2 bangunan landing dan merosakkan diri mereka ialah tak lain tak bukan, Terengganu la pilihan utama bumbung2 bangunan tersebut. Bila ditanya kepada bumbung2 tersebut, why you all suka runtuhkan diri di Terengganu hah? Why so special about Terengganu bumbungers? Dorang menjawab dengan penuh gaya dan slumber mak nenek, biasalah,  di mana ada rasuah, disitulah kami runtuhkan diri. Pergghhh. 

Nasib baik depa tak boleh jumpa SPRM dan buat report. Kalau boleh mao mampos sekor2 corrupters di Terengganu tue.

Kalau ikut pendedahan oleh MP PAS, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad ;

1. Telah berlaku berpuluh2 runtuhan di Terengganu semenjak 5 tahun lepas. Samada yang besar2 ataupun yang kecil2. Gila kau. 

2. Menurut MP, mereka telah lakukan beberapa semakan. Konon nya menteri cakap syarikat yang terlibat dalam mana2 projek runtuhan akan disenaraihitamkan. Tetapi hakikatnya mereka bohong. Ini kerana mereka berjaya mengesan kontraktor yang membina bumbung masjid dan bumbung tersebut runtuh pada tahun 2009, telah diberikan satu projek pada tahun beberapa tahun lepas [selepas tahun 2009] yang mengakibatkan bumbung masjid yang lain pula runtuh pada tahun 2012. 

3. Menurut MP runtuhan terbaru melibatkan sebuah dewan yang located di Kemaman. Bangunan tersebut masih baru. Berusia hampir setahun. Siling terkopak, dan serpihan bumbung jatuh.

Persoalannya, nak tunggu ada orang mati ke baru kerajaan negeri Terengganu nak amek tindakan tegas? Selepas 5 tahun, runtuhan demi runtuhan masih berlaku dan terus berlaku.

Sepatutnya kerajaan negeri Terengganu dedahkan semua syarikat2 yang terlibat dalam projek runtuhan tersebut, dedahkan pemilik2 syarikat tersebut kepada umum supaya di lainkali, bilamana syarikat2 ini mendapat projek atau apa2 tender kerajaan untuk bina apa2 bangunan, maka rakyat boleh mengemukakan bantahan atas dasar keselamatan. Disebabkan kegagalan kerajaan negeri Terengganu untuk membendung perkara ini. Mereka tak mampu kawal. Nanti bagi alasan2 bangang. Ah depa tukar nama syarikat. Ah, masa tue dia projek runtuh kat tempat lain, ini tempat lain, lain negeri lain proses dia.. biasalah. Dah dasar kerajaan kan. 

Mesti punyalah bagi alasan demi alasan untuk membenarkan kesalahan dan kecuaian mereka. Jangan harap sampai MAMPOS depa nak cakap begini, oke fine kami salah, cuai dan kami minta maaf. Kami akan lakukan sesuatu untuk membendung kerosakkan tersebut. Jangan harap la. Akhirnya rakyat Terengganu juga kena bangkit melawan. Ini ramai rakyat Terengganu dah panas ahti. Takan nak suruh dorang serbu pejabat MB pula? Ke cabar ke neh? Kalau CABAR katakan CABAR. Rakyat Terengganu sedia mendesak kerajaan untuk mengambil tanggungjawab dan lakukan tindakan tegas dalam isu runtuhan2 di Terengganu. Cakap saja hari dan waktu. 

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...