Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 14 Oktober 2013

Banyak Orang Indonesia Jadi Menteri Di Malaysia - Menteri.

Kenyataan ini disiarkan oleh laman portal Indonesia yang memetik kenyataan menteri dari Malaysia iaitu Zahid Hamidi ;



Rujuk ;
Menteri Dalam Negeri Malaysia Ahmad Zahid Hamidi mengungkapkan, lebih dari separuh dari total menteri di Malaysia adalah keturunan Indonesia. Dia pun menyebut betapa dekatnya hubungan antara kedua negara bertetangga ini.
"Hubungan dua negara luar biasa dekatnya dan Duta Besar Herman Prayitno juga luar biasa. Kami di Malaysia senang dengan beliau," kata Zahid pada Resepsi Diplomatik menyambut HUT ke-68 Republik Indonesia di Kuala Lumpur, Senin (2/9) malam.
Salah satu menteri Malaysia keturunan Indonesia adalah Ahmad Zahid Hamidi, yang keturunan Jawa. Sejumlah menteri Malaysia lainnya ada yang berketurunan bugis, minang dan sejumlah suku di Indonesia.

Sumber :  http://www.republika.co.id/berita/nasional/umum/13/09/03/msibrj-banyak-orang-indonesia-jadi-menteri-di-malaysia

Dah ada orang buat poster lanyak Zahid Hamidi.

Rujuk bawah neh ;
 

Mungkin dia nak sebut suku kaum melayu di Malaysia neh tak jauh berbeza dengan suku kaum yang wujud di Indonesia. Mereka berkongsi suku kaum yang sama. Tapi kan, tak semestinya asal mempunyai suku kaum yang sama, mereka semestinya berasal dari Indonesia beb. Apa yang aku nak cakap, kerajaan Kedah lama dan Johor lama juga ada orang2 melayu yang terdiri daripada melayu pelbagai suku kaum. 

Tapi entahla, benda neh normal je pada aku. Tak kisah la berasal dari mana pun, tak penting. Cuma aku risau Indonesia akan berlebihan2 menggunakan ungkapan ini. Semacam tak seronok baca statement2 yang diterbitkan oleh portal berita Indonesia. Rasanya Zahid Hamidi macam beri LESEN kepada Indonesia untuk claim semua jenis bangsa melayu, budaya dan blablabla asalnya adalah dari INDONESIA. Mula la mereka akan perasan nanti owhh ada juga bangsa Indonesia jadi menteri dan blablabla.. Owhh Zahid Hamidi akan bekap rakyat Indonesia sebab dia pun Indonesian.. aarhhh Zahid Hamidi tak berfikir panjang sebelum buat statement. Siyes. Jadila modal oleh orang Indonesia lepas neh. Aduhai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...