Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 28 Februari 2013

Gambar-gambar jejambat runtuh dekat Cyberajaya [Video Inside]

Lihat dulu gambar2 flyover yang runtuh tue kat bawah neh sat ;






Yang dilaporkan oleh pengguna media sosial, jambatan ini runtuh jm 2.30 petang.

Punca runtuhan ;

Untuk makluman semua, jambatan tu dibina dan diselenggara oleh PKNS, khabarnya ada berlaku pemendapan tanah.. dan PKNS terpaksa tutup laluan jambatan tu hasil dari perbincangan dengan pihak LLM. Sebelum jambatan tu runtuh, cable TNB yg supply kat kilang Q CELL tu dah hampir nak teputus disebabkan tanah kat area tu mendap lagi lepas repair..hari ni tiba-tiba jambatan tu betul-betul runtuh.Difahamkan juga  tempat itu memang bekas lombong,kebarangkalian pemendapan tanah boleh berlaku
Sumber : sini

Ada juga yang cakap ia sengaja diruntuhkan. Rujuk sini. Sorry, ia seriyus kelakar untuk ko cakap jambatan tue sengaja diruntuhkan.

Rujuk rakaman berita buletin utama yang aku rakamkan sebentar tadi kat bawah neh hah. Sah2 dorang cakap ia memang runtuh akibat keadaan tanah bahkan telah pun ditutup kerana dikhuatiri akan memudaratkan pengguna jalanraya, bukan sengaja diruntuhkan. Kot ye pun takut orang persalahkan bien, agak2 la nak merapu pun. Tak hagak2. Belum pape dah cuak beranggapan bien akan dipersalahkan sebab dorang sendiri pun rasa.. macam salah bien kot..

MUAHAHAHA. 






Pendapat aku.

1. Benda dah runtuh, so kena siasat la. 

2. Yang bagusnya nasib baik takde nyawa yang melayang.

3. Kalau diperhatikan rakaman dari tv3 tue, memang teruk arh kesan runtuhan tersebut. 

4. Harap umumkan kos kerugian, syarikat yang bertanggungjawab menjalankan projek, dedahkan punca runtuhan dan dedahkan juga siapa yang perlu bertanggungjawab untuk membaiki semula flyover yang runtuh itu.

5. Aku takmo ulas bab teknikal. Benda nak cakap kena tengok seme perkara tersebut dahulu then baru bleh bagi kesimpulan. Tapi aku berharap kalau wujud unsur2 penyelewengan, hukum pihak yang berkenaan oke.

Bai.  

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...