Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 20 Mei 2012

Ini ke akhlak pembenci DAP?


Umno jangan sebut. Umno jangan sebut ek. Kalau taknak kena tampo mulut umno jangan sebut. Ceh. Takutnya aku. Kalau tak boleh sebut umno nak sebut apa plak bila tengok gambar2 kat atas neh? Sebenarnya siapa pula yang akan benci dap kalau bukan ahli dan penyokong umno sendiri. Orang2 biasa yang tak minat politik ataupun yang tak sokong sapa2 memang tak minat nak melibatkan diri dengan aktiviti2 di atas neh. Siyes.

Pasal apa aku cakap macam neh? Bagi mereka2 yang tak minat politik mereka cenderung akan cakap politik itu memalukan. Mereka tak pedulilah sapa pun mereka tapi mereka fikir politik itu memalukan. Kalau dah mereka fikir politik itu memalukan korang fikir mereka nak ke join berdemo dalam banner yang terang2 menggunakan bahasa maki hamun?

Sama juga dengan orang2 atas pagar or non partisan. Non partisan pula menilai satu2 kejadian berdasarkan analisis hujah betul dan salah. Mereka cenderung mencari hujah sebelum memutuskan nak sokong ataupun tidak menyokong isu2 tertentu.

Jadi kalau bukan ahli umno dan penyokong umno maka siapa pula yang bongek2 akan melibatkan diri dalam demo memaki hamun macam dalam gambar di atas? Sebenarnya sudah tentulah aku dan ramai orang cenderung mempercayai ia perbuatan ahli dan penyokong umno sebab mereka neh dah terkenal sebagai tegar anti dap.

Dan sudah tentulah juga ahli dan penyokong umno akan menafikan mereka terlibat dalam gambar di atas. Penafian adalah perkara wajib yang mereka pasti buat setiap kali terkantoi dalam kes2 yang menjatuhkan maruah orang melayu. Confirm!

Ameno : Ini jihad ala apa pula neh piem dan tipiem weh? 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...