Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 20 Februari 2012

Rakyat Israel dibenarkan masuk malaysia dengan bersyarat.


Citizen?

Rakyat? Israel? Rakyat Israel? Perkataan rakyat tak patut wujud pun sebab israel neh bukan negara. Kalau bukan negara dari mana wujudnya istilah rakyat beb? Tah hapa2 punya kerajaan bien. Takde hubungan diplomatik bukan bermaksud tiada apa2 hubungan dengan israel.

Aku tak faham betul lah sikap sesetengah orang neh. Mereka menganggap bahawa hubungan diplomatik tue macam hebat dan besar sangat jika wujudnya kedutaan israel di malaysia neh. Takde kedutaan israel maksudnya malaysia tidak mengiktirafkan israel. Walhal malaysia dah lama iktirafkan israel sebagai sebuah negara sebab tue wujudkan pernyataan rakyat israel sebagaimana statement berita di atas neh.

Berita di atas neh dipetik dari the sundaily. Lihat bawah neh ;



Bukan berita dari portal pembangkang yer. Harap faham lah. Dalam isu neh aku cuma nak pegang atas satu hujah jek. Jika kerajaan sendiri ada hubungan dengan rakyat israel, dengan israel, tak kisahlah atas nama hubungan apa sekalipun so apa masalahnya pun jika dsai menyokong 2 ss [ketika itu]? Untuk rekod aku tak sokong 2 ss dan dsai atas isu neh ketika dia masih berpegang kepada pendirian tersebut.

Lagi satu kerajaan sendiri pun sehingga sekarang masih berpaksi kepada sokongan kepada 2 ss. Kenapa takmo kutuk dan kecam diri sendiri? Alamak.. sendiri pun tak betul tapi beria2 nak betul kan orang lain? AKu tak boleh terima kehipokritan macam neh. Serius lawak beb.

Last but not least baca bawah neh ;

Profesor Dr. Syeikh Yusuf Al-Qardhawi dalam khutbah Jumaat bertarikh 12 April 2002 seperti disiarkan di dalam fatwa, hakam dan…‘muhadaroh’ telah menyeru umat Islam dan negara Islam untuk memboikot semua produk dan membatalkan hubungan dagangan dengan Israel. Beliau menegaskan bahawa perbuatan mengadakan hubungan dagangan dengan Israel adalah tergolong dalam dosa-dosa besar dan kerajaan adalah bertanggungjawab untuk melaksanakan dasar tersebut. -sumber-

Baca betul2. Syeikh cakap pasal hubungan dagang. Yang neh aku tak fikir merujuk kepada kapal israel jek. Sudah sampai masanya untuk kita fahamkan betul2 apa itu hubungan dagang. 

Aku sendiri pun suka untuk check diri sendiri sejauh mana aku terlibat dengan israel neh. So aku harap bien pun belajar2 cermin diri sebelum sibuk congceng pasal orang lain yer. Dalam hidup neh jika pandai sedar diri memang bagus. Jangan patchisowai sangat beb. Bai.

Ameno : Gila larhh.. kalau makan mekdi tue apa citer? Laptop tue apa citer? Hubungan dagang gak ke apa ke? 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...