Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 22 Februari 2012

Ibadah Umrah pun Anwar tipu orang!

Panas beb. Terkejut aku. Macam neh punya kes pun ada? Gile kantoi beb. Gila. 

Baca bawah neh sat ;



Sebentar tadi saya dapat email dari seseorang tentang Anwar sedang  tweet bahawa dia dan Wan Azizah sedang menjalani ibadah UMRAH Di Kota Mekah tetapi apabila kita check dengan kedutaan Arab Saudi Anwar tidak berada di sana. Anwar tidak pernah memohon visa untuk umrah dalam masa terdekat.

Malah apabila ada hamba Allah buat pemeriksaan di kedutaan Malaysia di Arab Saudi nama Anwar dan Wan Azizah tidak ada dalam senarai rakyat Malaysia yang menjalani ibadah Umrah.

Sudah sah Anwar memang menipu rakyat Malaysia kononnya dia sekarang tenang dihadapan Kaabah.

Masyaallah tak kanlah demi politik ibadah Umrah pun Anwar nak tipu jika benar ini berlaku Anwar perlu bertaubat Nasuha dengan segera. -SRO-

Baca pula komen2 kat bawah neh ;

Anonymous says:
February 14, 2012 9:57 PM
AKU DETUJU BRO DI ATAS

ALJUBURI NI SUKA GLAMOUR, KALAU BUAT APA PUN MESTI NAK CERITA SATU DUNIA. NAPA PI UMRAH TAK HIGHLIGHT GAMBAR DIA KAT SANA

TAH TAH PI TUTUH MINAH SIAM PA

HAHAHAHAHAHAHA


Anonymous says:
February 14, 2012 7:42 PM
Anugerah Tuhan tak perlu visa dari Kedutaan Arab Saudi. Semuanya benar dan betul, pergi Haji pun dah 2 kali, tapi tahun bile peliwat ni pergi takkan berani nak bagitau sebab takut terkantoi dengan penyokong2 yg selalu dikencingnya. Cuma satu je la nak bagitau.. peliwat ni jenis yang gila glamour, ke mana sahaja dia pergi pasti akan ade gambar dia beserta rakan. Tapi masa dia "buat" ibadah haji dulu ade gambar tak?? Yang pergi "buat" umrah ni pun ade gambar dia tak???

Cer tanye peliwat tu.. cer tanye... jangan asyik kene kencing dengan dia tiap2 hari...

Cukuplah dua tue. Kang mengamuk pula pengikut2 dsai dalam blog neh. Komen dipetik dari SRO tue. Korang boleh klik dan baca sendiri di link yang aku dah sertakan di atas neh. Rasanya sebelum neh memang dah beberapa kali juga aku nampak penyokong2 umno mengulas bahawa dsai menipu dalam mengerjakan umrah. Rupanya dorang petik dari blog di atas neh.

Isu nya mudah. Kalau nak membalon dsai pun biarlah atas topic yang benar2 relevant. Kalau betul dia menipu pergi umrah ko patut kemuka kan hujah dan bukti yang lebih kukuh. Hanya berdasarkan keterangan ayat ko yang bermodalkan perkataan jek terus jek ko direct kata orang tue menipu tak pergi umrah. Logik kah? Ko ingat seme orang nampak perkataan ko tue sebagai bukti nyata kan?

Bila ko cakap takde kedutaan arab sahkan dsai tak berada di sana, kami kena percaya ka? Ko sapa? Apahal pula kedutaan arab boleh sahkan dengan ko? Sama gak dalam isu visa dan senarai nama pengerja umrah. Ko sapa? Bila ko cakap takdak kami kena percaya ka apa ka? Kelakar gile neh. 

Artikel neh bukan nak menunjukkan aku beria2 defend dsai pun. Sampaikan aku beria2 buat posting bagai. Cuma aku suka bercakap benar yang betul dan benar. 







Gambar2 neh diperolehi dari blog haji arshad. Haji arshad neh sapa? Dia menetap di kota mekah. Dia lah yang upload gambar2 terkini dsai ketika berada di restoran felda 'dsaji. Restoran tue terdapat di mekah. Kalau korang taknak percaya dan fikir alah setakat gambar neh.. kat mana2 pun boleh amek dan claimed ia berada di mekah.. klik sini.

Sumber utusan sendiri. Bandingkan gambar2 di atas neh dan gambar dalam utusan. Ada atau tiada persamaan pemandangan dalam gambar2 tersebut. Baca bawah neh ;

  1. Ini gambar di restoran, mana2 pun boleh sheikh..Bahrain, Lebanon, Dubai. Kita nak gambar dia di Masjidil Haram atau Madinah..Ker guaner?
    Reply
  2. Farul_izraf: berlapang dada & berbaik sangka adalah lebih baik
    Reply
  3. Takkan gambar dalam restoran ajer. Siarlah gambar masa menunaikan Umrah ke, di sekitar Haram ke. Tak bawak jumpa CL ke? siarlah gambar gambar Anuwar di mekah/Madinah semoga dapat menjawab persoalan rakyat Malaysia

Dipetik dari blog haji arshad. Klik sini.

Sampai haji pun dorang nak syak berbohong bagai hanya semata2 dia upload gambar2 dsai di dalam restoran dsaji yang terdapat di mekah. Logik lah sket. Dia nak pergi umrah itu urusan peribadi dia. Menangkap gambar, menghebahkan ibadah, bukan sebahagian dari rukun wajib umrah pun. Dia nak tangkap or taknak dia punya pasal lah.

Jangan samakan seme pemimpin adalah sama. Jika najib rasa dia mahu hebahkan ke seantero dunia, itu hak dia walaupun kita sebenarnya lebih suka kalau dia jangan buat lagi di lainkali. Hal peribadi dia, hal amalan dia elok dia sahaja yang tahu. Rakyat malaysia tidak perlu didedahkan dengan perkara2 seperti itu melalui berita2 di tv3 sebab nanti di anggap mempamerkan [menunjuk2] amal ibadah pula.

Jadi, jika dsai tidak menunjukkan2 which is satu perkara bagus sebab aku juga tidak suka jika dia mengambil pendirian sebagaimana najib yang beria2 menunjuk buat itu buat ini di media sosial sehingga menjadi bahan umpatan orang, bukanlah satu kesalahan pun.

Jadi blogger, belajarlah menulis dengan rasa tanggungjawab. Jadi penulis komen, belajarlah menulis dengan fakta. Janganlah menghebahkan benda2 merapu macam neh. Dsai tidak perlu pun menghebabkan amalan dia di mekah. Itu bukan syarat samada umrah dia diterima Allah swt atau tidak bagi mengesahkan dia menunaikan umrah atau tidak. Itu urusan Allah swt. Bukan kita seme. 

Pandai nasihatkan orang supaya bertaubat dan sebagainya. Sehingga ke hari neh dah berpuluh2 kali orang menasihatkan aku bertaubat yang mana rata2 datang dari orang2 umno dan bloggers umno sendiri. Sejujurnya, aku sendiri rasa malu nak suruh orang bertaubat. Siyes. 

Aku rasa untuk menasihatkan orang dengan perkara seperti itu, aku perlukan keberanian yang sangat luar biasa. Aku perlu berani hingga lupa rasa malu terhadap Allah swt. Oleh kerana keberanian aku belum sampai ke taraf itu dan kalau boleh aku takmo ia berlaku pun sampai bila2 maka aku lebih suka jika aku belajar untuk sedar diri. Bai.

Ameno : Jangan hanya pandai gantung cermin.. tapi tak reti guna.. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...