Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 2 Julai 2011

Tentera dikerah turun untuk perangi BERSIH 2.0?

Ada orang email bagitau bahawa nya sepasukan tentera telah siap sedia untuk perhimpunan bersih 2.0 yang akan dijadualkan berlangsung pada 9 julai. Tujuan mereka tidak dapat dikenalpasti samada nak bergempur dengan rakyat atau nak mengawal keadaan. Tapi yang pasti nya bn telah membuktikan mereka pandai kelam kabutkan suasana.

Perhimpunan neh ialah perhimpunan aman. Polis boleh mengawal lalu lintas dan sepanjang-panjang jalan kalau mereka mahu. Polis juga boleh menentukan mana-mana laluan yang peserta bersih patut ikuti. Cukup. Mudah. Simple. Cuma beberapa jam dan perhimpunan neh akan berakhir. <-- secara aman.

Tapi yang pergi gempur markas pas, amk dan segala bagai tue buat apa? Kenapa nak serang + fitnah + tipu + jaja cerita palsu + takutkan rakyat + ugut + tangkap + warning rakyat yang nak menyertai perhimpunan bersih 2.0 pula? Kenapa tak nak anggap perhimpunan bersih sama seperti perhimpunan-perhimpunan lain yang pernah berlaku di malaysia?

Semalam 8 lagi ditahan kerana mempromosikan bersih. Ko neh kenapa bengap nak mampos? Kalau promosi bersih = salah, maka ko tangkaplah patriot dan perkasa dulu sebab dorang dah buat demo kat beberapa markas pas dan serang amk. Semalam siap buat demo dekat jambatan.  So apa lagi? Tahan lah. Bersih belum buat demo lagi. Tapi ko dah tahan bagai nak rak. Yang dah tentu2 buat demo dan kacau ko tak tahan pula. Ko ingat rakyat malaysia neh bodoh sangat ke?

Lagi dihalang lagi kita kuat semangat nak pergi. Menurut maklumat yang lain, polis akan mula mengawal lalulintas seawal 8hb julai lagi. Maksudnya sehari sebelum bersih mereka dah buat ops cegah bersih. Polis pun dah keluarkan kenyataan bahawa mereka akan pastikan perhimpunan bersih tidak akan berlangsung. Tapi polis ingat rakyat bodoh sangat kot. Tak jadi kat kl mungkin jadi kat tempat lain. Mungkin jadi kat putrajaya. Polis semua focus kat kl. Dan sapa pula nak jaga putrajaya? Takpe biar korang orang melancong kat sana. Lama gak tak jalan2 kat sana. 

kah kah kah

Terbaru dari ladang ** beberapa individu di tahan di kota kinabalu angkara promosi bersih. Ini namanya bodoh piang. Ketakutan melampau atas perkara yang tak wujud. Takde sapa2 pun nak turunkan najib dari pemerintahan negara secara paksa. Kita gunakan cara piliharaya. Sebab itu kita buat lapan tuntutan dalam bersih. Yang neh je kita tuntut pada 9 julai nanti. Najib berambos dari kerusi piem tak termasuk dalam tuntutan tersebut meskipun niat tue ada dalam ahti kecil masing2.

kah kah kah

Ameno : umno dah cuak

[Contest] Layan contest neh dulu sambil tunggu bersih.

[ADS] Pass percuma tengok sesi latihan liverpool kat sini

Share this

0 Comment to " Tentera dikerah turun untuk perangi BERSIH 2.0? "

Catat Ulasan

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...