Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 5 Februari 2011

Kenapa Kerajaan memalukan kita di mata dunia?

Agak memalukan apabila beratus2 blog dan berita2 di seluruh dunia melaporkan protes anti-mubarak yang berlaku di kl semalam.


Memalukan bukan kerana aksi2 pendemo tetapi memalukan apabila pelbagai soalan yang terbit di minda pembaca di seluruh dunia yang hairan melihat pendemo kita di simbah water cannon, dipukul fru serta ada yang ditahan..


lihat gambar2 di bawah ini. Gambar2 ini adalah aksi pendemo di seluruh dunia yang menentang mubarak untuk memberikan sokongan kepada rakyat mesir. Dalam banyak2 gambar tersebut media antarabangsa memilih untuk meletakkan dan melaporkan gambar pendemo2 di malaysia persis polis mesir.. apa sudah jadi? adakah najib mahu membuktikan kepada hosni, israel dan us bahawa malaysia bini no 4 israel selepas pakistan??




1. Gambar satu dan dua ialah gambar2 protes di brussel tempat berlangsungnya mesyuarat kesatuan eropah semalam bagi membincangkan krisis di asia barat. Mereka berdemo menyokong rakyat mesir dan mengutuk kezaliman hosni mubarak.


2. Gambar ketiga dan keempat protes yang berlangsung di turki selepas solat jumaat semalam. Rakyat turki juga menyokong kebangkitan rakyat mesir.


3. Gambar kelima ialah protes aman yang berlangsung di afrika selatan. Juga menyokong tindakan rakyat mesir dan membidas tindakan kejam hosni ke atas rakyat mesir.


4. Gambar keenam ialah protes yang berlangsung di yaman. Yemen pada ketika ini sedang bangkit untuk menumbangkan pemimpin zalim di sana. Mereka juga menyokong rakyat mesir.


5. Gambar ketujuh ialah protes yang berlangsung di jordan. Mereka juga sedang mendapat semangat gelombang revolusi dari mesir dan menyokong pergerakan pro demokrasi di mesir. Jordan antara negara yang diramalkan akan mengadakan protes sebagaimana yang berlaku di mesir kini.


6. Gambar kelapan ialah protes aman yang berlangsung di iran. Iran menyokong pergerakan protes di mesir dan kebanyakkan rakyat iran rata2nya anti israel. 


7.Gambar kesembilan ialah protes yang berlaku di parague, republik chehya. Kumpulan protes mendesak agar hosni berundur dan kembalikan demokrasi kepada rakyat mesir.


Mahu lihat apakah gambar protes di malaysia dan apakah yang media antarabangsa laporkan menerusi aljazeera, bbc, cnn dan lain2 channel berita??


Lihat bawah ;








Ini dia antara gambar2 yang tersebar di seluruh blog di internet.. gambar yang pertama tersebar dengan cepat dan menjadi tanda tanya masyarakat antarabangsa kenapa fru kita bertindak demikian kepada kumpulan protes anti-mubarak di malaysia.


Berita juga melaporkan bahawa fru kita menangkap beberapa individu yang memprotes anti-mubarak, disamping menyemburkan water cannon dan memukul kumpulan protes pro rakyat mesir di malaysia semalam. Mereka memberikan persepsi yang buruk kepada malaysia. Yang di pandang buruk ialah polis2 di malaysia malahan ada yang mengibaratkan suasana di malaysia seperti di mesir.


Siapakah yang memberikan ruang kepada dunia antarabangsa [especially masyarakat antarabangsa] untuk mengkritik kerajaan dan polis malaysia sebagai zalim??


Tepuk dada tanya mulut yang memberikan arahan. Heh


Ameno : Kumpulan protes bergerak secara aman dan tidak menimbulkan provokasi. Dan kita mahu tahu apa pendirian najib?? Adakah umno menyokong hosni?? haii rakan2 umno.. anda rela cium bontot israel ya? Heh







Share this

8 Responses to " Kenapa Kerajaan memalukan kita di mata dunia? "

  1. Najib ngan Hosni mubarak perangai lebih kurang sama..apa nak heran

    BalasPadam
  2. Mana kau dapat link? Aku buka AlJazeera, CNN, Yahoo News takdak pun gambo kau letak tu?


    Ntah2 kau letak gambo lama.

    BalasPadam
  3. http://www.youtube.com/watch?v=0lNinUZAL4A&feature=channel

    BalasPadam
  4. ni semua agenda freemason jugak.dorg nk turunkan mubarak nk naikkan proxy baru dorg.tak percaya?tunggu dan lihat la beb!masa tu baru lu org rasa kebebalan dlm diri sendri coz support revolusi mcm ni.kah3

    BalasPadam
  5. Tu lah jadi nya kalau kita dapat CEO Bukit Aman yang seperti burung tekukur...dok asyik mengangguk aje...pastu yang mendengar bunyi tekukur tu berkata: haah, tu rezeki nak sampai tu.

    BalasPadam
  6. ...kerajaan Malaysia yang di perintah oleh BN memang ZaBo....
    ..tak apa.. biar umat islam seluruh dunia tau juga yg Malaysia ni pencacai Zionis(zionism)..yang menjadi tulang bagi negara yang bernama ISRAEL selama ini....

    BalasPadam
  7. Mana kau dapat link? Aku buka AlJazeera, CNN, Yahoo News takdak pun gambo kau letak tu?


    Ntah2 kau letak gambo lama.

    BalasPadam
  8. Tu lah jadi nya kalau kita dapat CEO Bukit Aman yang seperti burung tekukur...dok asyik mengangguk aje...pastu yang mendengar bunyi tekukur tu berkata: haah, tu rezeki nak sampai tu.

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...