Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 22 September 2017

Tahun Lepas Lagi Saya Dah Jumpa Dan Ingatkan Noh Omar Kata Pakar Kewangan & Anti Scam.

HARI INI 20 September 2017 Genap satu tahun yang lalu . Saya telah datang berjumpa sendiri dengan TSNO atas kegusaran saya akan lebih ramai orang akan menjadi mangsa puak ini . Ini lebih kurang dialog Saya dalam pertemuan tersebut.
"Kenapa Tan Sri launch syarikat DBI Properties tu ? Tan Sri tau tak syarikat tu rangkaian yang memasarkan syarikat Juta Kelulut yang didalangi sindiket2 penipuan yang tegar? Dari gambar Tan Sri launching Syafikat mereka tu , mereka dah jaja nama Tan Sri merasmikan Syarikat mereka ke seluruh negara dan media seolah2 Syarikat ini diiktiraf oleh pihak Tan Sri sebagai Menteri di KPKT (Kementerian Perumahan & kerajaan tempatan. Dari jajaan tersebut dah ramai yang terpengaruh menjadi pelanggan mereka. Mereka bakal dianiaya Tan Sri. Takkan pihak Tan Sri tak menyiasat dulu perkara ni sebelum Tan Sri sebagai Menteri KPKT merasmikan syarikat ini ".
TSNO Jawab , "Saya hanya datang atas jemputan jamuan Hari Raya oleh DBI Properties , kemudian saya diminta merasmikan Office mereka . Saya datang sekejap jer , office mereka pon Saya langsung tak masuk".
PA kepada TSNO menambah " Patut la Saya rasa tak sedap hati itu hari"
"Sepatutnya pihak Tan Sri kena siasat dulu sebelum rasmikan apa-apa syarikat. Puak-puak macam ni akan cuba mempergunakan Tan Sri " tambah Saya lagi .
TSNO mencelah "Awak tolong tulis kat FB cakap Saya hanya datang atas jemputan Hari Raya".
Jawab Saya ,"Saya boleh tulis macam tu Tan Sri tapi pihak Tan Sri perlu keluarkan kenyataan media @ rasmi menyatakan Pihak Tan Sri & KPKT tidak pernah mengiktiraf syarikat tu dan Tan Sri datang hanya atas jemputan Hari Raya. Tan Sri Kena buat kenyataan ni sendiri supaya orang ramai tidak terkeliru".
TSNO, "Baik, (PA Take note) , ambil nombor telefon dia (key).
Dalam whatapps Saya dengan PA TSNO bertarikh 30 September 2016 , Saya tulis panjang berjela mengenai sindiket tersebut dan Saya merayu TSNO keluarkan kenyataan media Bagi menafikan pihak KPKT dan Tan Sri tidak mengiktiraf syarikat tersebut . Itu sahaja sahaja Saya minta supaya tidak lebih ramai orang yang akan terpedaya . Text panjang yang Saya tulis hanya dijawab "Noted". Tapi.... Sampai sekarang saya tak nampak kenyataan Rasmi @ media tersebut.
Tan Sri tolonglah ... Rakyat sedang teraniaya.
Terima kasih banyak kepada YB Budiman Mohd Zohdi yang banyak membantu memudahkan pergerakan saya menentang penganiayaan puak ini.
--------------

Gambar : Kenyataan Dari Tan Sri Noh Omar (21 September 2017)
Kenyataan ini yang saya mahu Tan Sri Noh Omar keluarkan sejak Satu tahun yang lalu supaya dapat menyekat puak tersebut dari terus memanipulasi perasmian majlis tersebut seolah-olah TSNO selaku Menteri KPKT memberikan pengiktirafan kepada Syarikat tersebut (DBI Properties Sdn Bhd).
Kita boleh terima TSNO hanya dipanggil untuk Jamuan Hari Raya dan hanya merasmikan Pejabat Baru Syarikat tersebut. Memang Tidak salah. Tetapi persepsi orang ramai yang tidak mengetahui modes operandi syarikat ini akan mengakibatkan ribuan orang akan terpedaya dengan helah "Power of Authority" ini. Alangkah baiknya status ini disebarkan satu tahun yang lalu . Bukan kita tidak pesan. Hari ini TS Jangan melenting bila dikaitkan dengan DBI walaupon TS tidak mempunyai kaitan dengan mereka . Saya tahu TS tak tau kegiatan sindiket sebelum setuju hadir Jamuan Hari Raya dan merasmikan Syarikat tersebut, TS kena 'Game' dengan mereka, Sebab itu juga saya usaha jumpa dengan TS pada tarikh 20 Sept 2016 atas bantuan YB Budi untuk selamatkan TS dari dikaitkan dengan sindiket ini. Tetapi TS sendiri menolak bantuan tersebut dengan tidak mengeluarkan kenyataan media @ rasmi menyatakan keadaan sebenar.
Hari ini 'damage has been done' . Ratusan mangsa telah pun menjadi mangsa . Mereka ramai yang menderita TS , walaupon tindakan akan dibuat namun mereka sudah berputih mata kehilangan wang mereka.
Apa yang TS boleh lakukan sekarang , tolong gunakan kuasa yang ada pada TS ambil tindakan wajar & tegas untuk hentikan kegiatan puak-puak ini yang rebrand sindiket baru dan bantu mereka-mereka yang telah teraniaya seperti special case seperti kuota rumah mesra rakyat kepada mereka-mereka yang telahpon teraniaya ni diberi keutamaan. Saya rayu pada TS supaya dapat ambil perhatian atas tulisan saya kali ini .

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...