Khamis, 19 Januari 2017

Kami Dilayan Bagaikan Pendatang Bila Melawat Ke Forest City, Nak Bergambar Pun Dilarang Warga Asing - Luahan Anak Johor.

Ini apa yang kami jumpa dilaman sosial. 

"Aku anak Johor. Selalu ke Forest City. Harga rumah memang mahal. 1 juta ke atas. Selalu bawa member. Pemandangan memang la cantik. Tapi sayang nak bergambar langsung tak dibenarkan. Terasa hinanya diri bila warga asing yang melarang.." - Anak Johor.


Dan apabila kami scroll di ruangan komen, kami jumpa ini.

"Walaupun kebenaran memang pahit, ya 100% benar kenyataan itu" - Naqim.


"Memang ramai warga China yang beli. Setiap minggu ada je yang datang tengok by bas" - Terumbu Karang, Hafiz Awang.



"Aku setuju sebab aku pun pernah kena, tapi aku tak berdiam diri, aku balas balik kata-kata pak guard warga asing tu" - Al Grasso Zeed.



Dalam pada itu, kami juga ternampak sebaran Lina Ina.



Menurut individu yang berkongsikan gambar tersebut di laman sosial, di Forest City, pembeli boleh melakukan urusniaga jual-beli dengan menggunakan matawang Yuan (China). Mungkin kerana terdapat ramai pelancong dan pekerja dari China di sana agaknya yang membuatkan matawang tersebut diterima secara meluas di kawasan Forest City. 

Namun ada juga pihak yang menafikan sebaran gambar tersebut. Menurut pihak yang menafikan, Forest City masih lagi dalam frasa pembangunan. Belum disiapkan lagi sepenuhnya mana mungkin wujudnya kedai yang telah beroperasi. Oleh itu, haruslah netizens menghentikan sebaran gambar-gambar yang mendorong ke arah fitnah.

Mana satu yang betul agaknya?

Kita tunggu jawapan dari orang-orang Johor sendiri.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...