Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 29 November 2012

Hot : Peniaga PRO UMNO mengamok sakan kat UMNO. [Video Inside] - Mesti tonton.

Amek kaw.

IKHLAS?

Ini bukan yang terbabit dalam skandal BERSIH klon 4 ke? Yang sekali dengan geng2 datuk jamal ka? Ini bukan yang provoke geng2 BERSIH tak habis2 dan sokong UMNO beria2 ka? Apa yang ko dapat setelah ko sokong UMNO beria2? Apa yang ko dapat setelah memalukan diri2 ko dalam tv dan apa sahaja?

Ini yang ko dapat akhirnya?

kah kah kah

Sorry, aku bukan nak gelakkan masalah yang menimpa korang. Aku simpati dan aku sokong korang protes besar-besaran setelah apa yang BN lakukan kepada korang. Lebih baik korang sedar sekarang daripada tak sedar2 langsung.

Beginilah. Ini idea aku kepada presiden IKHLAS. Kita neh after all ialah rakyat2 yang tertindas. Rakyat2 yang disakiti. Rakyat2 yang dibebani dengan polisi2 mengarut, racist, berat sebelah, kronisme dan merepek oleh bn. 

So, pada bulan 1 nanti, di kl, tak silap aku 12 hari bulan korang seme boleh bergabung bersama2 kami berkumpul dan luahkan apa2 benda yang korang nak bn dengar. Ini masanya untuk kita tunjukkan kepada bn apa itu kuasa rakyat. 

Jangan main2 dengan kuasa rakyat. Bila kami semua bergabung, tak kira apa jenis masalah yang kami alami, bn juga takan boleh hadapi. Kami bukan main2 oke. 12 /1 akan jadi saksi. So presiden IKHLAS, meh datang bersama2,  kita sama2 demo besar - besaran pada hari tersebut. Kita tunjukkan kepada BN apa itu suara rakyat. Berani?

Lihat video kat bawah neh oke ;

POLIS, apa yang ko dah buat ???


Wowww

Kes neh sekarang tengah kecoh. Meletup2. Ia membabitkan PDRM. Bahkan orang2 PKR pun ada kaitan wo. Dasat wa cakap lue. Baca kat bawah neh dulu. 

INI INSPEKTOR MOHAMED SAIFUL BIN MOHAMED MUSTAFA NO I/18794 ,kini berada di IPD BETONG SARAWAK , dia baru sahaja di tukar pd bulan ogos 2012 dari IPD LAWAS ,SARAWAK.

Sebelum di IPD LAWAS SARAWAK , dia di ONE STOP CENTRE KUCHING SARAWAK .Setelah dia "MELAKUKAN JENAYAH PD TANGKAPAN TERHADAP PESARA TUDM T 713943 FSJN FAIZZAL JINONG BIN ABDULLAH pada 23.12.2008 dia di tukar dgn segera bagi menggelak dari di kesan olh keluarga pesara tudm serta kenalannya utk membalas dendam keatas segala yg di lakukan pd 23.12.2008 , bukan shj dia menangkap pesara tudm dan terus masukan kdlm lokap polis , tetapi INSPTR ini juga selepas menangkap pesara tudm , telah dtg kekuarts TUDM BT 10 1/2 JLN KUCHING SERIAN SRWK ,bersama2 dgn anggota2 tudm , pegawai2 tudm menggepung seluruh kuarts tudm tbut semata2 utk menangkap saya "CIK MURNI" dan 6 org ank2 saya .

Mereka bukan shj menggepung malah menggugut dgn menggunakan senjata api , kekerasan ada juga ank saya yg cedera kerana mereka ( individu yg di kenali )sanggup menyeret ank saya yg terjatuh atas jln bertar.Setelah itu kami di tangkap polis ini telah membawa saya dan 6 org ank2 saya ke balai polis , di kurung dlm sebuah bilik sempit di situ saya di paksa utk bersetuju menanda tangani surat yg di buat olh polis ni ( YG DLM GAMBAR NI ) jika saya enggan ank saya akn di apa2kanya , juga keselamatan suami saya yg di tahannya dlm lokap akn menerima nasib yg sukar di gambarkan.

Surat itu di janjinya akn di beri salinannya pd saya , tapi sehingga kini tdk ada!!.Saya juga di paksa utk bersetuju utk keluar dari sarawak menuju ke SUBANG pd malam itu juga olh polis ini , tapi saya melawan , sbb tanpa suami saya , saya dan 6 org ank2 saya tdk akn kemana2 pun .Akhirnya polis ini dgn geram telah membawa saya dan ank2 keluar dari balai polis menuju ke KUARTS POLIS DI TABUAN JAYA ,SARAWAK PD MLM ITU JUGA. Kami kemudianya di kurung dlm rumahnya , manakala dia tlh keluar utk pergi berbincang dgn PANGLIMA TUDM katanya .Kami di kunci dari luar .Tidor lah saya ( yg sedang sakit , menanti tarikh pembedahan yg akn di buat di HOSPITAL UMUM KUCHING SRWK PD 15.1.2009 ) dan 6 org ank2 atas LANTAI YG XBERLAPIK ATAS SEMEN , SEJUK KOTOR .

Sehingga skrg JENAYAH YG DI LAKUKAN OLH POLIS INI tidak ada seorg pun yg berani tampil utk membantu kami yg jadi mangsa dlm kjadian yg benar2 berlaku di msia ini. Kjadian yg di lakukan olh polis ni pd kami DI KATAKAN SAH DI PERLAKUKAN KEPADA KAMI OLH ,KETUA BAHAGIAN PENDAKWAAN DATUK TUN ABD MAJID BIN TUN HAMZAH b:p PEGUAM NEGARA MALAYSIA..

Jadi semua RAKYAT MALAYSIA ANDA TDK MERASINYA KAMI YG MERASAINYA DAN MELALUINYA , SBB ITU KAH KESAH YG KAMI ALAMI INI DI BUAT TDK KESAH .SEBLKNYA KESAH AMAH INDON KENA ROGOL DGN POLIS DI BERI PERHATIAN , KESAH KESENGSARAAN DI GAZA JUGA JD BUALAN DLL.JADI SIAPAKAH KAMI DI BUMI MALAYSIQA INI?

Dasat2. 

Memang dasat kalau kes neh terbukti benar. Apa kaitan dengan orang2 pro PKR pula? Owh kalau korang rujuk wall cik murni disini, korang akan nampak ada seseorang bernama kaklong = wanita keadilan PP [pp stand untuk apa, aku tak sure] mohon dibuang/diremovekan kisah di atas dari wall facebook, tetapi cik murni enggan. Ini berdasarkan keterangan cik murni semata2. Tiada bukti sahih.

Apa pun aku cadangkan ;

1. Jika kes neh benar, memang kita tak patut diamkan.

2. Bawa ia ke pengetahuan pemberitaan dan wartawan.

3. Dapatkan peguam hak asasi untuk membela keluarga tersebut.

4. Jika kes ini terbukti benar, dakwa pihak yang terlibat.

5. Ia tidak boleh dibiarkan kerana ini membabitkan kita seme. Polis adalah bertanggungjawan untuk jaga keselamatan kita, bukan sebaliknya. Tolong la faham.

Sumber : sini

Video Wakil Rakyat UMNO mengamok sakan pasal tanah. [Video Inside]

kah kah kah

Cakap bodoh kang marah. Cakap penyangak pun marah. Tapi tengoklah kelakuan mereka bagaimana? Tengokla hujah2 yang mereka gunapakai untuk pertahankan penyelewengan yang mereka lakukan.. ewahhhh perasan nak mampos UMNO merdekakan tanah melayu? Siapa cakap?

UMNO yang cakap.

Apa? UMNO yang cakap????

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Woittttt yang sebenarnya aku la yang merdekakan tanah melayu neh. FAHAM?

Aku pun boleh cakap. Hanya berdasarkan cakap2 UMNO terus kita harus anggap UMNO = merdeka kan tanah melayu? Bak mai buktila. Setakat apa yang tertulis dalam teks sejarah itu bukan bukti. Itu korang reka2 sendiri. Setakat apa yang pemimpin2 dan proksi2 korang claimed umno merdekakan negara cakap pun aku taknak percaya. Perasan je lebih.

Yang perjuangkan kemerdekaan tanah melayu ketika itu ialah mereka2 yang terpenjara, yang mati, yang teraniaya.. yang tertindas dan difitnah.. umno cuma muncul pada babak2 terakhir dan melaksanakan sedikit dari apa yang pejuang2 ini tidak boleh laksanakan atas sebab2 tertentu.

So yang sebenarnya UMNO tidak boleh dianggap memerdekakan tanah melayu. Sebaliknya umno boleh di anggap dan di andaikan sebagai telah membantu membebaskan tanah melayu daripada penjajah walaupun tidak sepenuhnya kita bebas. Ini lebih tepat pada pendapat aku. Kita boleh hargai jasa umno tetapi harus juga diperjelaskan jasa apa. Bukan main taram jek.

Btw, aku bukan nak buka sejarah sapa merdekakan sapa dan apa sebaliknya nak buka citer pasal kekantoian umno dalam isu tanah. Kita baru sebut sikit dia dah melenting. Panas. Wakil rakyat bn cuba menghalalkan tindakan umno layak dapat tanah secara salah disebabkan umno pernah merdekakan tanah melayu [syok sendiri plak tue].

Kalaupun umno yang memerdekakan tanah melayu sekalipun dia tetap tak boleh amek tanah secara salah. Dan paling penting, hujah itu hujah bodoh. Yang berjuang tue orang lain tapi dia pula senang2 dapat tanah? Atas sebab dia ahli umno? Dia ada berjuang ka dulu2? HARAM.

Korang nilaikan sendiri sikap dia oke. Dan bila YB Ng Suee Lim cakap dia penyangak, aku setuju. Sebab? Terbukti beb. Lihat bawah.




Rabu, 28 November 2012

Twitterers #1881 dah kena sumpah daulah.

Padan muka.

Itulah nak sangat murka kat sultan. Nak sangat cari pasal. Ko ingat ko tue lawan sapa? Sedar sket sultan tue bayangan Allah swt. Itu hadis tue. Mufti perak sendiri yang sebut. Sultan itu bayangan tuhan. Tuhan kita Allah swt. So automatik sultan itu bayangan Allah swt. 

Dah kalau ko lawan sultan maksudnya apa? Maksudnya ko lawan "bayang2 Allah swt". Kan dah kena da. Gasak la korang seme lepas neh kena daulah tak pasal2. Aku sayang sultan aku, so aku takan kena la. Muahaha. 


Semalam ketika hashtag #1881 dimulakan ia masih berwarna biru. Bahkan dipercayai akan menjadi trending pada hari ini disebabkan memang ramai yang start twett dengan hashtag #1881 sejak satu video majlis harijadi sultan pahang yang handsome dan kacak tersebar.

Tapi menjelang pagi ini, hashtag #1881 tak boleh digunakan dah. Boleh jek kita tulis #1881 tapi tak jadi trending di twitter le. Bahkan #8118 pun tak boleh digunakan. Dorang dah siap2 ban/block hashtag tue awal2. Nampaknya kena cipta hashtag yang baru plak. Kalau still nak guna #1881 , awak tak nampak biru le. 

kah kah kah

Cadangan aku ;

Bagaimana dengan tag #sayapunmahirislamjuga ? ataupun #sayasayangkanagamasaya  ? #cakaptakserupabikin ? atau #londonparty1881 ?  hehehe

Nak yang mana satu? Aku chose #londonparty1881 kot. Yang penting number 1881 tue. I love u sultan. Mucho2. Muahhh

kah kah kah

Updated :

Info dari member fb.. katanya kalau # dimulakan dengan no.. memang takan berwarna biru.. tapi semalam sapa2 yang tag #1881 tahu dah memang ia berkaler biru.. aku pun tak faham kenapa ia "biru sekejap" malam tadi .. agaknya twitter pun mabok kot layan parti harijadi.. apa pun tak boleh.

kah kah kah 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...