Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 14 November 2012

Utusan Malaysia merajuk.

Kali neh bukan saman. Bukan saman punca utusan merajuk apa bagai beb. Bab saman tue utusan dah lali. Mereka redha jek. Kali neh bab lain. Tak sangka plak utusan cepat kecil ahti ek

Sikit2 nak merajuk. Sikit2 nak keluar memo. Steady la sikit. Lihat gambar bawah neh sat ;


Memo neh dapat kat sini. Harap2 benar la bukan fake.

Sekarang kita anggap dulu memo neh ori. Kalau fake tue lain citer plak oke.

Menurut sumber yang sebarkan memo neh mengatakan bahawa utusan malaysia edarkan satu memo kepada peniaga2 supaya mereka tidak meletakkan apa2 risalah berkaitan politik dalam surat khabar utusan malaysia. Utusan tak sebut pula risalah pembangkang atau apa. 

Maybe nak jaga imej kot? Just tulis risalah politik jek. Tapi aku fikir2 balik utusan tue sendiri dah pro umno so takan geng2 umno nak letak risalah umno dalam utusan plak? Tambahan lagi mereka dah sedia faham hanya pembaca2 umno jek yang selalu beli utusan. 

So apa point kempen sokong umno pada orang yang memang sedia sokong umno? Sudah semestinya ini teguran halus utusan kepada mereka2 yang mengedarkan risalah berbaur politik pakatan rakyat. Nampaknya utusan dah terspot ada nya mereka2 yang telah memilih untuk meletakkan risalah politik di paper utusan.

Well, kalau aku jadi mereka yang mahu beriklan or sebarkan apa2 agenda, aku takan pilih utusan. Biarlah paper lain asal bukan utusan.

Pasal apa?

Pasal utusan memang tak laku langsung. Hari2 ada je tak habis. Satu pembaziran kalau ko baca dari segi marketing dan kos. Bahkan pernah beberapa kali aku ternampak utusan ada 5 waktu pagi then dekat petang aik masih tinggal 5 juga? Tanya tokei kedai, tak terjual ke utusan hari neh? Tokey tue jawab.. utusan tak terjual tue perkara biasa. Kalau terjual tue baru luar biasa. Buat lawak la plak.

kah kah kah

So kalau nak edarkan apa2 iklan or risalah politik baik buat kat paper lain. Paper metro ke. Tapi kalau nak sasarkan orang umno memang kena buat kat utusan la kan. Tapi jangan marah plak kalau utusan sentap.. dorang kan hapa pun tak boleh..

KAH KAH KAH

Selasa, 13 November 2012

Review talian 1malaysia - Selesaikan masalah rakyat?

Paper salah lapor. 

Itu yang operator bagitau bila aku tanya adakah ini talian untuk aku adukan apa2 masalah rakyat? Kata dia.. ini sebenarnya adalah talian untuk mengadu mengenai 21 agensi kerajan. Jika ada berlaku apa2 disitu or nak ajukan pertanyaan, pendapat dan aduan mengenai agensi kerajaan boleh la call no neh.

Aku nak letak jek bila dia cakap begitu. Tapi tiba2 dia sambung cakap.. namun jika ada apa2 masalah or masalah2 lain pun dorang akan log report. Maksudnya ya la tue korang bleh terima aduan mengenai masalah berkaitan rakyat.


198 saat. Charge adalah 40sen. Mahal ke murah tue? Aku consider standard charge la kot. Takde mahal sangat. 3 minit untuk 40 sen.. oke la tue. Sempat la nak complain macam2 pun sebelum letak kan.

Saya nak complain pasal kenaikan kos sara hidup.. gaji statik harga barang meningkat. Mohon kerajaan amek inisiatif selesaikan masalah berkaitan.. boleh?

Boleh. Hehe. Operator dia baik siot. 

Semua perbualan yang kita bualkan dengan operator seme dirakam beb. Bukan mungkin dirakam tau. Tetapi confirm dirakamkan. Alasan yang digunapakai ialah bagi tujuan latihan. Tetapi aku rasa bukan kot. Sebaliknya bagi tujuan pembuktian. Ada bukti pengadu sekian2 telah mengadu mengenai sekian2 cerita. So itulah tujuan dia rakam.

Lepas mengadu dia minta no ic. Aku taknak bagi. Kalau siyes nak dengar masalah rakyat ko dengar je la masalah rakyat kan. Apa jek ko nak buat dengan no ic aku. No ic tak penting. Yang penting ialah apa jenis aduan yang aku kemukakan dan bagaimana kerajaan boleh menanggani aduan tersebut. Tue yang penting.

Tapi sejujurnya aku tak fikir bahawa mereka akan amek inisiatif selesaikan masalah rakyat tak kira seberapa banyak pun kita mengadu kat situ. Aku ada terfikir bahawa talian tersebut mungkin untuk menguji sejauh mana rakyat menyokong bn. 

Kalau ini yang najib mahu, no hal. Kami boleh tunjukkan sejauh mana kami sokong bn. After all.. pru 13 akan berlangsung tak lama lagi. Jika rasa2 mahukan ketakutan takpe. Kita orang boleh tunjukkan kepada najib apa erti "ketakutan" sebenar.

Ingat geng, kalau ia berupa survey boleh tipu2. Kalau ia berupa complain, jangan segan silu jadi manusia paling jujur.

kah kah kah  

Aku tatau la no 1malaysia neh akan bertahan berapa lama. Tetapi kalau korang nak troll tue jangan over2 sangat oke. Sikit2 sudah. Tapi memang sedap la nak troll beb. Aku tadi saja test jek. Nak tengok celah mana bleh troll. So kepada sesiapa yang nak buat video troll dipersilakan lah ek. Bleh aku share hasil korang nanti. Jom gelak2.

kah kah kah

Tuan Guru Nik Aziz kena marah sebab tidur kat pejabat.

Sapa marah TGNA?

Owh orang kat bawah neh marah TGNA. 


Apa yang dia marahkan sangat tue hah? Baca bawah sat ;
MB Kelantan tidur diPejabat???....usahkan diPejabat,ditempat dia ceramah pun sempat lagi dia tidur..lepas tu bila sedar mula lah hantam orang koksel....kalau MB UMNO gini nak bual malas,rasanya lama dah kena pecat..orang UMNO tak perlu MB gini.

Ini bukan MB orang umno. Ini MB orang kelantan la bengong. Yang sebenarnya aku rasa biasa2 je kot kalau dia rehat kat pejabat or tertidur sekejap selepas buat kerja. Ko pernah kerja kat pejabat tak? Kadang2 memang kita letih dan rasa nak tutup mata sekejap. Ko rasa perbuatan itu berdosa besar ke apa sampaikan nak membebel ke fb?

Bukan hari2 datang pejabat dan hari2 tidur sampai habis waktu kerja. Kalau buat gitu boleh la ko marah. Macam kes tidur kat parlimen ka. Memang berlambak2 mp aku tengok tidur kat parlimen. Slumber plak tue. Tak fikir ka orang perhatikan wajah2 dorang time tidur tue. 

Dah la bukan hari2 bersidang. Sempat lagi nak membuta. Puiiiii

kah kah kah

Yang sebenarnya MB Kelantan bukan tidur kat pejabat. Tapi kat rumah dia sendiri. Sudah la marah2 dia atas benda isu remeh temeh. Lepas tue isu tersebut isu fitnah pula tue. Hapa pun tak boleh.

BTW, korang nak tak profile mamat kat atas neh? Ini dia ==>  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=290375717747413&set=a.191543297630656.41046.100003249624089&type=1&relevant_count=1

Klik atas. Takyah maki2 dia la. Bagitau jek dia tue fitnah orang. Kena betulkan balik apa benda yang dia merepek tue. Kalau korang maki2 dia pun bukan ada kesan mendalam kat ahti dia. Kalau korang sindir or tulis baik2 baru dia terkesan sebab rasa malu.

Jom.. ramai2 kita serbu bikin panass wall..

kah kah kah   

Isnin, 12 November 2012

Yayasan Artis 1Malaysia.

Oke. 

Fine. Ini betul2 bangang.

Ko patut buat gini. Yayasan artis 1barisan nasional. Ataupun yayasan artis 1umno. Itu lebih relevant. Sebab apa? Untuk masuk menyertai dalam yayasan artis 1malaysia ko haruslah wajib menyokong bn dan umno. Di mana satu nama yayasan ==> yayasan artis 1malaysia mewakili malaysian? Sedangkan bukan seme artis pro bn dan umno. Faham tak kesimpulan mudah ini?


Dan lebih bangang. Yes, bangang. Aku cuba juga mengawal diri aku daripada suka2 cakap bn tue bangang. BN tue bodoh. BN tue bebal blalabla. Tapi walaupun sedaya upaya aku cuba bersabar akhirnya tak boleh juga sebab mereka tetap paparkan kebangangan dan kebahlolan mereka kat depan2 aku. So aku terpaksa titikkan kebodohan mereka. AKu buat dengan ikhlas, bukan lakonan kali neh. Harap maklum.

Tahu kah korang najib sediakan peruntukkan rm2juta untuk yayasan ini? Dan tahun depan selepas pru najib akan salurkan rm3juta lagi untuk yayasan ini. Yang sebenarnya dari mana dia cekau duit utk bagi2 neh kalau bukan guna wang pembayar cukai. Betul tak?

Aku faham. Artis juga rakyat malaysia. Ada benda yang mereka mahu perjuangkan. Dan lebih molek bergerak dalam persatuan. Sebab tue lebih tepat jika artis gunakan persatuan2 yang dah wujud tue. Bukan pergi buat persatuan or yayasan baru. Buat apa banyak2 yayasan tapi fungsi sama or bergerak sekerat2 jalan?

Lepas tue. Kenapa najib boleh suka2 nak bagi duit pembayar cukai untuk hanya kepada artis2 yang pro bn sahaja? Apa dia kutip cukai dari mereka2 yang sokong bien jek ka? Nampaknya dia kutip cukai dari seme orang. Seme orang kat sini maksudnya peduli hapa aku ko sokong bn or pr or tak sokong sapa2 tapi tetap kena bayar cukai sebab ko malaysians oke.

So seperti itulah dia kena raikan dan layan seme orang sama rata. 2juta dan 3juta untuk artis yang bergaya seksi? Berpeluk sakan? Sorry to say. Takmo tuduh2 tapi kita boleh analisa sendiri artis2 yang sokong bn macam mana yang sokong pr macam mana. Jauh berbeza.

Korang rasa korang redha ke duit2 korang pergi kepada artis2 begini? Jika aku yang tanya maka bullshitla jawapan aku. Itu ikhlas oke. Bai. 

Rujuk sini berita berkaitan. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...