Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 5 Oktober 2020

600 Murid Disaring #Covid19, PIBG SK Permatang Janggus Tuntut EXCO Kedah Mohon Maaf Dan Bayar Pampasan.

KENYATAAN MEDIA PIBG SK PERMATANG JANGGUS | Kami dari Persatuan Ibu Bapa dan Guru SK Permatang Janggus, Pulau Pinang menuntut agar EXCO Kerajaan Negeri Kedah memohon maaf kepada semua ibu bapa dan guru-guru SK Permatang Janggus kerana sikap tidak bertanggungjawab sehingga menyebabkan hampir 600 pelajar dan guru mengalami kesusahan. 


Sebagai EXCO Kerajaan Negeri yang merupakan pemimpin utama negeri Kedah beliau sepatutnya menunjukkan contoh dan kuarantin diri beliau setelah pulang dari Sabah berkempen untuk kerajaan Perikatan Nasional. Namun, setelah pulang dari Sabah, beliau bertindak mementingkan diri dan tidak membuat swab test sebaik pulang. 

Kejadian ini menyebabkan isteri beliau yg merupakan guru di sekolah kami positif. Kami menuntut permohonan maaf rasmi dan bayaran pampasan kerugian kepada pihak pelajar dan guru SK Permatang Janggus oleh YB EXCO Azman Nasrudin. 

Tindakan beliau yang tidak bertanggungjawab menyebabkan anak-anak kami merana dan mengalami kesusahan. Mereka tidak boleh meneruskan pelajaran dan terganggu kehidupan. 

Kami jugak mendesak agar isteri YB Azman Nasrudin dikenakan tindakan tatatertib kerana tidak mengambil tindakan sewajarnya. PIBG SK Permatang Janggus

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...