Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 20 Julai 2017

Baru Hari Kedua MRT Beroperasi Mesin Touch N Go Dah Rosak - Terbaik Dunia Apa Ni Najib?

Sejak beberapa hari lepas media-media arus perdana begitu teruja melaporkan tentang jasa dan peranan Najib Razak dalam pembinaan MRT Fasa I dan Fasa II yang melibatkan laluan Sungai Buloh - Kajang.

Najib juga dipuji dan digelar sebagai Bapa Pengangkutan Negara.  

Perbandingan antara jasa-jasa Najib dengan Mahathir dalam sistem pengangkutan juga giat disebarkan oleh team media sosial pro BN bagi mengangkat imej Perdana Menteri Malaysia itu.


Najib juga yang teruja dengan projek berkenaan yang secara rasminya telah siap dan beroperasi sepenuhnya pada isnin lepas menzahirkan pelbagai pandangan beliau terhadap projek itu.

Antaranya Najib dilaporkan berkata sistem MRT yang baru siap ini adalah lebih baik dari subway yang beroperasi di New York dan London.

Meskipun ramai yang mengkritik Najib tetapi masih ada yang bersetuju dengan pandangan beliau. Menurut netizens pro Najib, kenyataan Najib itu benar kerana Perdana Menteri itu merujuk pada sistem dengan sistem dan bukannya membandingkan kualiti perkhidmatan dengan kualiti perkhidmatan.

Oleh kerana sistem MRT di Malaysia menggunakan sistem yang terbaru dari segi teknologinya berbanding New York dan London yang telah lama beroperasi sudah tentulah sistem MRT di Malaysia lebih baik dari kedua-dua bandaraya itu kata mereka lagi.

Bagaimanapun, belum sampai dua hari beroperasi pun, MRT telah pun mendapat kritikan di laman sosial. Ia susulan kerosakan yang berlaku pada mesin Touch N Go yang akhirnya membuatkan ramai orang terpaksa beratur panjang untuk menambahnilai kad masing-masing.

"MRT Kajang. Baru hari kedua officially open to public mesin Touch N Go dah rosak! Gila ah kalau kat Jepun ni, CEO, Project Manager, IT Development Manager semua duduk sebaris, hiris perut pakai pedang serentak sampai terburai isi perut secara berjemaah. Hari kedua tau? Malu tau malu?", kata Aie Aziz yang dipetik dari Facebook beliau.



Post Aie itu kemudiannya tular di media sosial berikutan ianya ditangkaplayar oleh beberapa page-page utama milik pembangkang untuk disebarkan.

Bagaimana Najib, apakah pandangan anda tentang kritikan Aie itu? Kami berharap tidaklah Aie menjadi mangsa mana-mana simen pula selepas ini. 😂😂😂😂😂

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...