Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 3 Januari 2017

SPRM Keluar Kenyataan Nafi Bahri Bersara Kerana SRC Namun Wartawan Tunjuk Bukti Yang SPRM Menipu - Kantoi Lagi!

Control damage. Itulah yang dorang buat sekarang apabila mengeluarkan kenyataan media seperti berikut.

SIARAN MEDIA MENGENAI PERSARAAN DATO’ BAHRI SURUHANJAYA 

Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) ingin mengesahkan bahawa Dato’ Bahri Mohammad Zin telah memohon kepada kerajaan untuk persaraan pilihan atas kehendaknya sendiri enam bulan yang lalu. Permohonan yang dibuat itu selari dengan peraturan Jabatan Perkhidmatan Awam yang mana seseorang pegawai kerajaan yang ingin bersara awal perlu membuat permohonan sekurang-kurang enam bulan sebelum tarikh persaraan. 

Berhubung kenyataan di sebuah portal media hari ini bahawa Dato’ Bahri memilih bersara awal kerana kecewa kes siasatan SRC International (SRC) tidak boleh dibawa ke mahkamah, SPRM telah menghubungi beliau dan Dato’ Bahri menafikan mengeluarkan kenyataan sedemikian kepada portal tersebut. 

Beliau yang memegang jawatan Pengarah Bahagian Operasi Khas sejak 16 Jun 2014 telah bersara berkuat kuasa 30 Disember 2016. 

SURUHANJAYA PENCEGAHAN RASUAH MALAYSIA 
PUTRAJAYA 
3 JANUARI 2017

>> SPRM telah menghubungi Dato Bahri dan Dato Bahri menafikan perkara tersebut? Yeke? Betul ke Dato Bahri nafi ataupun korang yang main nafikan bagi pihak dia?

Taktik nak menyalahkan wartawan dan menekan Dato Bahri. Seluruh mata akan tertumpu kepada Dato Bahri. Orang akan perhatikan keselamatan dan pergerakan Dato Bahri. Selepas ini jika terjadi apa-apa terhadap Dato Bahri ataupun terhadap ahli keluarganya sudah tentulah masyarakat akan mengaitkan dengan isu neh.

SPRM menafikan kenyataan Dato Bahri. Penafian tidak dikeluarkan oleh Dato Bahri. Dan wartawan mendedahkan bukti mesej wassap yang sememangnya Dato Bahri mengeluarkan statement tersebut.

Lihat ;


Apa lagi agaknya SPRM nak cakap eh? Peluru apa lagi yang dorang nak keluarkan eh? Elokla kita semua bersiap sedia. Takut gak rasanya neh. Bayangkan kalau tiba2 kerajaan gunakan SKMM ataupun apa2 akta bagi menghalang kita menulis tentang ini bagaimana? Mampos wei. Tak pasal-pasal berakhir di lautan penjara.

Kah Kah Kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...