Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 19 Mac 2014

Isu Dadah Dan Konsert Clubbing - Menteri Lepas Tangan !!

Menteri Dalam Negeri Zahid Hamidi menyebut ;


Penganjur Future Music Festival Asia (FMFA) 2014 harus dikenakan tindakan tegas sekiranya terbukti mereka gagal mencegah penyalahgunaan dadah dan alkohol sewaktu berlangsung persembahan di Stadium Bukit Jalil, Kuala Lumpur Sabtu lepas, kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Rujukan :  http://www.malaysiakini.com/news/257504

Apa maksud dia?

1. KDN akan menyiasat jika2 penganjur cuai sehingga berkompromi dengan penggunaan dadah dan alkohol dalam konsert.

2. Hakikatnya arak memang ada pun.

3. Tak payah nak kelentong la. Dah sah2 konsert clubbing neh berkompromi dengan arak. Macam mana nak bawa masuk tin arak kalau security depa ketat? Dorang dilarang bawa masuk makanan dan minuman dari luar okay. Itu bermaksud arak memang disediakan dalam konsert ini. Apa lagi mao sembang takde fakta neh Zahid oiiiiii.

4. Bab dadah pun sama juga. Kalau nak cegah memang boleh cegah. Boleh je dorang periksa mereka2 yang masuk kat pintu masuk utama. Check baju apa semua. Tapi rasanya depa tak buat kot. Lagipun macam tak biasa. Di mana ada concert clubbing disitula ada arak dan dadah. Nak kisah apa?

Yang aku pelik bin ajaib tue. Kenapa korang semua sibuk nak siasat penganjur aje semata2? Mereka tak boleh anjur kalau tak diberikan permit. Buat la iklan besar2 ke apa ke selagi takde permit jangan harap mereka dapat buat apa2 konsert sekalipun kat negara neh. Dan siapakah yang berkuasa keluarkan permit? Kenapa taknak siasat sekali sapa yang keluarkan permit? Sebelum keluarkan permit bukannya tak boleh nak siasat pun penganjuran konsert clubbing seperti ini sememangnya cenderung mencetuskan masalah di mana2 negara sekalipun. Kes melibatkan dadah dan alkohol bukan baru, dan bukan pula hanya berlaku di negara ini. Ia pernah berlaku di negara lain dan juga pernah berlaku di negara ini. Dalam erti kata lain track record dia buruk beb. Kalau kita kaji balik penganjuran2 dia pada event2 yang lepas kita boleh nampak kenapa dari awal lagi tak sepatutnya ia diberikan permit apatah lagi diraikan sebagai salah satu event yang terbesar dalam Visit Malaysia semata2 nak tarik pelancong luar.

So, sekali lagi Zahid Hamidi. Aku nak tanya. Ko nak siasat part penganjur tue takde masalah. Tapi aku nak tanya ko neh. Yang bagi permit tue siapa? Taknak siasat ke?

Tolong jawab.

SAPA BAGI PERMIT?

SAPA BAGI PERMIT?

SAPA BAGI PERMIT?

SAPA BAGI PERMIT?

SAPA BAGI PERMIT?

SAPA BAGI PERMIT?

SAPA BAGI PERMIT?

SAPA BAGI PERMIT?

SAPA BAGI PERMIT?

SAPA BAGI PERMIT?

SAPA BAGI PERMIT?

SAPA BAGI PERMIT?


Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...