Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 31 Disember 2012

Respon Wartawan TV3 mengenai permintaan PRESIDEN PAS.


Kat atas neh permintaan TGHH. Ada asas. 

Kenapa?

1. TV3 + UMNO = minta TGHH jawab. Mereka gesa dan gesa tak henti2. Naik boring aku dibuatnya. Aku tengok hari pertama dorang mainkan isu tersebut. Selepas tue hari2 seterusnya dorang asyik mainkan isu di atas je. Non stop.

2. Oleh kerana mereka sendiri yang minta TGHH jawab dan perjelaskan perkara di atas, apa tak logik ka permintaan Tuan Guru? Memang logik la. 

Respon wartawan yang bekerja di Sri Pentas plak ;

 

Heh.

Kelakar.

Harus di ingat HARAKAH sememangnya terang-terangan mengakui bahawa mereka lidah rasmi PAS. Mereka tak menipu macam tv3 dan utusan.

Hai saya tv3. Pada hakikatnya mereka tue tv pro barisan nasional. Berita2 mereka bahkan rancangan2 mengarut depa direstui oleh bn selaku kerajaan malaysia. 

Yang mengarut tue tv3, yang mengutuk dan mempersendakan islam pun tv3, yang menyiarkan rancangan artis2 seksi pun tv3, yang promosi benda merepek dan budaya yang merosakkan anak muslim pun tv3, tetapi yang dituduh sesat, kafir, yahudi, laknat, jahat dan anti islam ialah pembangkang ?

Maaf, pembangkang takde saluran tv arus perdana. Aku tatau jika mana2 pro bn ada saham media prima tetapi yang aku pasti ialah bos media prima memang pro bn.

Sama juga macam utusan. Di depan nya beria2 pongpang2 pembangkang tolak islam. Di belakangnya artis seksi nampak tetek tayang peha woww. Yang sesat pembangkang dan pas? Tapi yang tayang artis seksi ialah utusan? Betul ka benda tue?

Adakah pembangkang menjual majalah mangga?

Maaf, pembangkang cuma jual paper yang mengakui terang2 itu lidah rasmi mereka. Jika mana2 pemimpin bn mahu bercakap tanpa suntingan melalui harakah, aku tak fikir ia masalah bagi pihak harakah tetapi mungkin semua pembaca harakah akan bakar harakah jika itu berlaku.

Nak tahu kenapa?

Ini kerana, buka tv pun ada muka mereka. Buka paper pun aik ada muka dan ucapan mereka lagi. Di blog dan portal online pun ada kisah mereka dan kini mereka harus masuk harakah pula? Apa tak cukup coverage lagi ka ucapan2 dan kata2 mereka?

Oleh kerana ini keluar dari jari seorang wartawan profesional, maka aku agak hampa. Aku memandang tinggi mereka2 yang bergelar wartawan. Aku dapati aku menyukai kerjaya tersebut. Tetapi aku sedih adanya wartawan2 yang berfikiran seperti ini. Macam la dia tatau betapa meluasnya coverage cerita2 mengenai bn di malaysia.

Mereka ada di mana2. Takde satu hari yang berlalu tanpa bn di malaysia beb. Takan ada mana2 rakyat malaysia yang boleh terlepas dari bn pun. Asal ko celik mata ko mesti akan nampak bn. Hatta ko tak tengok tv dan paper pun ko masih boleh nampak bn ketika keluar rumah. Mereka ada di mana2 dalam apa jua bentuk oke. Itu tak cukup lagi ka?

Sebenarnya dah lebih dari cukup. Pasal tue rakyat dah meluat dah meloya. Sebagai wartawan tv3, aku cadangkan Mazidul Akmal Sidek, berbincang dengan bos anda dan bawakan TGHH secara live di saluran tempat anda bekerja.

Tuduhan tersebar melalui media arus perdana, jadi jawapan juga haruslah disebarkan melalui saluran yang sama juga. Tidak adil anda menuduh tanpa memberikan peluang kepada tertuduh untuk menjawab. Apa guna saluran internet? Ia terhad. Bahkan bukan semua mampu mengaksesnya. 

Jadi manusia yang belajar mendengar dan mengkaji pendapat dari kesemua pihak sebelum meletakkan kesimpulan.

Satu jam, live dan rais yatim tak diperlukan disini sebab dia bukan bos media prima.

Berani tak? Atau media prima hanya pandai mempersoalkan tetapi takut mendengar jawapan? Atau mungkin bukan kerana takutkan jawapan, tetapi takutkan diri terkantoi kerana sebarkan fitnah dan auta? Heh.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...