Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 1 Disember 2012

MB Pahang: Kenyataan 'potong telinga' hanya kiasan.



Menteri Besar Pahang Datuk Seri Adnan Yaakob hari ini menjelaskan bahawa beliau hanya berkias ketika menyatakan kesediaannya untuk memotong telinganya jika BN tewas di kawasan Bentong.

"Anda tahu kiasan? Dalam bahasa Inggeris kita ada pengucapan kiasan. Kita ada perumpamaan, kita ada metafora, kita ada hiperbola...

"Jadi apabila saya kata 'potong telinga saya', itu bermakna (Pakatan) tidak akan menang. Itu menunjukkan tahap keyakinan.

"Ia bukannya jika kami (tewas) mereka (Pakatan) boleh ambil pisau dan potong telinga saya secara harfiah.

"Bukan, ini adalah pengucapan kiasan – bahasa perumpamaan supaya orang-orang ini belajar bahasa Inggeris," katanya kepada pemberita di hari terakhir Perhimpunan Agung Umno ke-66 hari ini

U-turn?

Kiasan english?

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Aku  peduli hapa ko punya kiasan. Yang aku tahu lawan tetap lawan sampai ke bentong kami tawan sebab kami mahukan telinga ko oke?

Bukti video dah ada. Bukti berita pun dah ada. Dah kalau ko yakin sangat bentong bn boleh menang dipersilakanlah. Cabaran ko kita orang sahut jek. Kita orang tak rugi apa kalau kalah sebab dah biasa tapi kalau menang kita orang dapat telinga ko. 

Kalau ko menang telinga ko selamat kalau ko kalah telinga dan diri ko tak selamat. Siap cabar LGE lagi. Lepas tue cakap kiasan. Tue yang tak boleh blah tue.

kah kah kah

Hari neh denan buat uturn. Tapi kami penyokong2 bukan bn tidak akan peduli dengan ko punya uturn. Yang kita orang peduli ialah ;

Can't win. Very2 big confident. If dap win in bentong, you cut my ears and i jump into pahang river, dap can't win.. can't win. LGE also can come and he will lose.

Bukti disini.

Berani cakap berani tanggung. Belum bertanding dah goyang. Kata confident sangat. So nak goyang apa? Rileks sudah la. Kata yakin menang. Baru sehari dah kecut. Aku ingatkan super confident la sangat. Rupanya2 reti cuak arh member.

kah kah kah

Apa pun sorry, kita orang dah sahut cabaran terbuka anda. Jumpa di bentong, siapkan diri dengan bius oke. Kami datang nak potong jek.

kah kah kah

kah kah kah kah

kah kah kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...