Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 24 Februari 2011

Sabri kata petrol kekal harga.

Baca berita kat bawah neh. Dipetik dari utusan ;



Kalau korang perasan kan, kerajaan macam tahu je perbualan di page rosmah mansur dan blog amenoworld mengenai kebimbangan rakyat mengenai krisis kenaikan minyak.. dorang pantau kah? Hahhahha.. tak kesahlah tue.. 

Tapi yang penting point nya kat sini si sabri neh dah bagitau bahawa ron 95 dan diesel akan dikekalkan buat masa sekarang. Adakah "buat masa sekarang" merujuk kepada ;

- 3 hari?

- seminggu?

- 2 minggu?

- sebulan?

entah. Pandailah korang tafsir sendiri. Apa yang aku tak boleh blah baca ble kerajaan kata mereka masih mampu bertahan.. ha ha ha.. lantak koranglah kerajaan.. yang aku tahu aku takmo minyak naik ron 95 atau ron 97 tak perlu ada kenaikan. Kalau nak jimat cermat sila mulakan dari kerajaan dulu. 

Dan dari cara si sabri tue bercakap.. dia taktahu kot yang krisis minyak kat libya tue sepatutnya tak membawa impact negatif kat malaysia sebab kita tak import minyak dari negara tersebut.. minyak libya kualiti tinggi beb.. tengok bawah berita petikan utusan gak ;


Dan tak silap aku dalam berita beberapa minggu lepas ada diberitahu bahawa kementerian mengatakan bahawa harga minyak akan kembali stabil pada bulan june tahun ini. Sekarang dah march, then april pehtu june. Cuma kurang 2 bulan so kalau sungguh begitu, kerajaan hanya perlu bersabar dengan kurang keuntungan pada 2 bulan neh je.. tak rugi pun. 

Kerajaan pun bukan rugi. Kalau rugi mana mampu ambilalih plus guna duit kwsp [rakyat] kan?Tapi kalau lepas neh sabri naikkan juga.. aku akan imbas semula kata2 dia kat atas tue.. 

Ha ha ha..

kata-kata seorang penipu..


Ameno : Facebook kena pantau dah.. ha ha ha

Share this

2 Responses to " Sabri kata petrol kekal harga. "

  1. x habis2 sabri nie nak sembang bohong...

    BalasPadam
  2. Kenyataan ni boleh pakai sampai tgh mlm je...

    BalasPadam

Sebarang cadangan, kritikan, tempahan iklan dan segala berita boleh je hubungi saya di sini orderonline2010@gmail.com

Segala penulisan di dalam blog ini mewakili pandangan peribadi saya [dan beberapa penulis lain] dan bukan mewakili mana2 parti/pemimpin/ataupun mana2 individu.

Segala komen yang anda tulis di sini tidak menjadi tanggungjawab penulis jika berlaku apa2 perkara kelak. Sendiri komen sendiri tanggung.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...