Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 27 Mei 2012

Video kemalangan di himpunan jutaan belia tersebar.

Video neh ialah rakaman yang sempat dirakam oleh mereka sebelum kemalangan berlaku der. Rakaman beberapa minit sebelum kereta yang terlibat dalam sesi drag racing terbabas. Sejujurnya aku no komen apa pun dalam kejadian neh.

Benda dah kemalangan kan kita cakap banyak pun tak guna. Ada 17 individu yang dilaporkan cedera ketika insiden. Semua nya atas satu sebab iaitu kereta merempuh mereka. 

Aku nampak penghadang, tapi aku tak nampak pula pembahagi jalan atau apa2 pun yang melindungi penonton dari risiko di langgar pelumba sepertimana yang dinyatakan oleh menteri sebelum neh menerusi malaysiakini. Rujuk sini.

Diharapkan lainkali pihak penganjur boleh meletakkan pembahagi jalan batu konkrit. Yang biasa orang buat dalam perlumbaan. Dan jarakkan lagi penonton dengan jalanraya. Bahaya kalau dekat2, siyes. 

Kalau korang tengok kereta tue betul2 langgar penghadang sekali jalan jek membuktikan penghadang tue memang ringan dan kedudukan khemah pula sangat berdekatan dengan jalanraya. Sebab tue aku kata bahaya. Bila kereta terbabas, dengan mudahnya penonton jadi mangsa. Kat situ lah bahaya.

Apa pun semoga pihak yang tercedera akan pulih dengan segera. Lihat video kemalangan neh kat bawah. Start minit ke 5 dan ke atas ;




Ameno : Takde pasukan keselamatan ke kat situ? Lainkali mohon letak pasukan keselamatan supaya senang mengawal keadaan oke.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...