Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 9 Februari 2019

3 Lagi Wakil Rakyat Termasuk Menteri PH Terkait Skandal Tipu Sijil Akademik.

LAPORAN | Sebelum ini netizens mempersoalkan kesahihan kelayakan akademik yang dimiliki oleh Faizul Azumu, Marzuki Yahya dan Osman Sapian.

Kini mereka tampil lagi dengan 3 nama pimpinan PH yang turut dikatakan menipu mengenai sijil akademik masing-masing.


Semalam, Presiden MCA, Datuk Seri Wee Ka Siong mendakwa kononnya Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tronoh, Paul Yong Choo Kiong memiliki Ijazah Sarjana Pentadbiran Perniagaan dari Universiti Akamai, Amerika Syarikat yang diragui.

"Para pemimpin DAP perlu melihat diri mereka dengan cermin agar kontroversi yang melibatkan pemimpin parti lain tidak timbul dalam partinya sendiri.

"Hal ini kerana, saya ingin ingatkan kepada mereka (pemimpin DAP) untuk meneliti kredibiliti kelulusan pendidikan wakil rakyat dari partinya, Choo Kiong yang kononnya mempunyai ijazah sarjana bagaimanapun institusinya tidak mendapat pengiktirafan daripada Agensi Kelayakan Malaysia (MQA),"
katanya dalam satu kenyataan di Facebook.



Tindakan Wee itu membuka langkah kepada netizens untuk menyemak lebih lanjut mengenai kelayakan akademik pimpinan PH.

Dan hal itu membuatkan kelayakan akademik Lim Guan Eng dan Zuraidah Kamaruddin turut dipersoalkan.



“Assalamualaikum YBM @zuraida_my. Kami gagal menemui carian nama YBM di National University of Singapore. Mungkin tercicir agaknya?,” tulis Don Juan deRyezal.
 

Dan, Ismet Ulam Raja pula berkongsikan biodata Guan Eng dan mengajak warganet menyiasat kesahihan kelulusan akademiknya.

“Hmm.... ‘since’ timbalan menteri pakatan ni tipu kelulusan akademik apa kata kita periksa yang lain-lain.

“Betul ke @guanenglim ini akauntan bertauliah? Kenapa nama Menteri Kewangan Malaysia tiada dalam daftar akauntan bertauliah? Tapi dia kata dia akauntan bertauliah,”
katanya.
- 9 Februari 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...