Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 12 April 2019

TMJ Troll Syed Saddiq, Buat Video Koyak Tisu..

SOSMED |"Sebelum tidur, baca buku. Picasso El Tissue," sindir TMJ dalam satu kenyataan di Facebooknya malam tadi.


 
Ramai pihak percaya sindiran El Tissue itu sebenarnya ditujukan kepada Syed Saddiq.


Hal ini berlaku selepas Menteri Belia Dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman memberikan teguran kepada Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim menerusi satu ciapan di Twitternya pada rabu.

Syed Saddiq memberikan teguran itu sebagai respon balas kepada cabaran TMJ terhadap Tun Mahathir untuk mengambil tindakan ke atasnya.

"Sila. If i have to go down kerana mempertegakkan Perlembagaan/Constitution, Raja Raja Malayu, dan Islam. By all means. You know where to find me. Macam Rakyat biasa saya berhak tanya Soalan dan beri pendapat. I’m all yours. Finish what you start," ciap TMJ pada mulanya bagi membalas kenyataan Tun Mahathir yang dipetik sebagai berkata mana-mana pihak yang membuat kenyataan menghasut boleh berdepan dengan tindakan undang-undang. 

Syed Saddiq kemudiannya membalas ciapan itu dengan berkata TMJ mempunyai hak untuk mengkritik namun dan dalam masa yang sama perlu juga meraikan hak orang lain mengkritik TMJ. 

"Kita menghormati hak tunku untuk mengkritik, Patik berharap Tunku pun menghormati hak rakyat untuk membalas kritikan tersebut. Tidak perlu memperlekeh, mengugut atau mencaci," balasnya.

TMJ bagaimanapun dilihat tidak membalas ciapan Syed Saddiq itu bagaimanapun hadir dengan video yang menunjukkan aksi koyak tisu.

Dalam rakaman itu, TMJ mengambil tisu dari kotak kemudiannya mengelap hidungnya beberapa kali, dan mengoyakkannya sebelum membuangnya ke belakang kerusi (diluar tong sampah).


 
Rata-rata netizens yang menonton video itu mengaitkan aksi itu sebagai tanda TMJ menyindir Syed Saddiq berikutan Syed Saddiq dianggap pondan kerana membuat laporan polis kononnya tisunya telah terkoyak selepas dipeluk oleh Papa Gomo ketika hari penamaan calon PRK Semenyih. - 12 April 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...